עמוד 1 מתוך 1

משמעות רוחנית לתחילת שנה למנין הנוצרים?

פורסם: א' ינואר 02, 2011 4:05 pm
על ידי ירושלמי
הקובץ ההזוי והמסוכן* שאני מעלה כאן (מועלה בגירסת PDF למניעת צפיה ישירה מפני כבוד האכסניא), הביאני לחקור מה ששמעתי מכבר הימים, שחכמי הקבלה והנסתר מייחסים לתחילת שנה אזרחית משמעות רבה של פתיחת שערי שפע וכד'. שמעתי על ת"ח גדול אשר יש לו עסק בצנעא בענינים אלו, שכשאר בא לידו שם של בנאדם הזקוק לרפואה או ישועה וכד', הוא מבקש גם לדעת את תאריך הלידה הלועזי, ומייחס לזה חשיבות רבה.
אשמח למידע מסודר יותר, להפניות ומראי מקומות.

הקובץ באדיבות ידידנו בר ששת:
000.pdf
(63.8 KiB) הורד 679 פעמים


=====
*הזוי - כאשר תחזינה עיניכם; מסוכן - מוכרחים לעשות לזה סוף! היום אומר לו 'תיקון' לשנה האזרחית, ומחר הרי הוא מצווה עליו לחגוג את ראש השנה האזרחית בתופים ומחולות, לכבוד הצדיק כמובן.

Re: המשמעות של תחילת השנה האזרחית

פורסם: א' ינואר 02, 2011 4:48 pm
על ידי למדן
או לעינים שכך רואות להיכן הגענו הכל בגלל בצע כסף

Re: המשמעות של תחילת השנה האזרחית

פורסם: א' ינואר 02, 2011 5:24 pm
על ידי זרח
מעניין אם צריך להביא לכאן גם את עלוני קופת ה... שמביאים שבסוף שנת המס אפשר לקבל החזרי מס אם תורמים להם.

כל אחד עושה כספו לפי הרעיונות של הגרפיקאי והפירסומאי ותו לא.

Re: המשמעות של תחילת השנה האזרחית

פורסם: א' ינואר 02, 2011 5:50 pm
על ידי חכם באשי
ירושלמי כתב:שמעתי על ת"ח גדול אשר יש לו עסק בצנעא בענינים אלו, שכשאר בא לידו שם של בנאדם הזקוק לרפואה או ישועה וכד', הוא מבקש גם לדעת את תאריך הלידה הלועזי, ומייחס לזה חשיבות רבה.


כנראה שאותו "ת"ח גדול" דורש לדעת את תאריך הלידה הלועזי, רק כדי לדעת מהו מזל הלידה של ה'קליינט' שמולו. ותו לא.

Re: המשמעות של תחילת השנה האזרחית

פורסם: א' ינואר 02, 2011 5:51 pm
על ידי חכם באשי
ובאופן כללי, בנוגע לתאריך שע"פ הספירה הנוצרית. ידוע שכמה מחישובי הקץ היהודיים נעשו ע"פ ובהשוואה לתחילת המילניום הנוצרי!
עי' בכך במאמרו המפליא של ש' עמנואל, "חשבון הלוח וחשבון הקץ - פולמוס יהודי-נוצרי בשנת 1100", ציון, סג, תשנח.

Re: המשמעות של תחילת השנה האזרחית

פורסם: א' ינואר 02, 2011 6:26 pm
על ידי תולדות אדם
זאת ידוע שהרה"ק מאפטא היה מברך שיהיה שנה טובה לישראל, אך הסברו לא משום שח"ו זה יום טוב לישראל, אלא כשרואים הבדל בין ישראל לעמים איך מתנהגים בר"ה זה מעורר לימוד זכות על ישראל. ובזה פי' "ה' יכתוב בספור עמים" שה' יכתוב לנו שנה טובה לפי הספירה של העמים כלומר כשיראו הנפק"מ ביניהם.
כמובן איך בכך הצדקה לשרלטנות.

Re: המשמעות של תחילת השנה האזרחית

פורסם: א' ינואר 02, 2011 6:36 pm
על ידי איש_ספר
בחשש מה לחצתי על הורדת הקובץ, חרדתי שמא ימצאו שם ציטוטים מביכים של ר' אברהם אבועלפיא, של רמ"ד וואלי או של מקובל איזוטרי אחר,
בסוף סתם הונאה קטנה של שרלטן קשקשן וחמסן, מח"ס הקוסם מארץ עוץ, סליחה מחולל הפלאות משטפנטש.

[ירושלמי, אתה עדין מחפש מר"מ לדברי חכמי הקבלה הרז והנסתר אודות הראשון לראשון כיום שפע וברכה, או שכבר הראו לך בשמונה שערים?]

Re: המשמעות של תחילת השנה האזרחית

פורסם: א' ינואר 02, 2011 7:01 pm
על ידי יחיעם מלח הארץ
איש ספר כתב
[ירושלמי, אתה עדין מחפש מר"מ לדברי חכמי הקבלה הרז והנסתר אודות הראשון לראשון כיום שפע וברכה, או שכבר הראו לך בשמונה שערים?]



רק נזכיר לכולנו שהביטוי 'ראשון לראשון' כרוך לדעת החת"ס באיסור עשה 'החודש הזה (ניסן)... ראשון הוא לכם'

Re: המשמעות של תחילת השנה האזרחית

פורסם: א' ינואר 02, 2011 7:27 pm
על ידי בר ששת
אני משוכנע שאם ימשיכו קופות הצדקה את מסע הפרסום החולני והמטורף,
זה שרוכב על בורות ההמון ועל האמונה שטובה היא כמורפיום להמונים, יבואו ימים ובנינו אחרינו,
יצומו ברמאדאן ויחגגו את חג המולד.

כשיראו כי אנחנו המבוגרים לא חוגגים, או לא צמים, הם ינסו להבין אם יש כאן חוסר יראת שמים או שמא
סתם קאלטקייט. הידענים שבהם, ינסו לברר את מקור החג שבוודאי טהור הוא. אלו שיטענו כי
מקורו לקוח מן הגויים, יהפכו ל'אפיקורסים' ולמקצצים בנטיעות שיש להרחיק מהם.

אני כבר ממתין לאשכולות הפורומים שידונו בעניין, ול'אישי הספר' שיאלצו לכלוא את הידוע להם
בכדי שלא להמיט אסון על אתרם. סופו של אשכול, שכמה מכותביו ייחסמו, וכמה מהודעותיו ימחקו
עד שיבוא בעל הבית ויניח מנעול על גביו.

הדברים נאמרו במליצה חולמנית, אלא שדומני כי עתה נעשה צעד נוסף המתקרב אל היעד.

למי שניסה לטעון כי המדובר בשרלטנים, כדאי לדפדף לסוף העלון, מקום החותם של צורת החוטם
של רבנים כאלו ואחרים. רובם, כמובן, יוצאים באופן 'חד פעמי'.

שומר ישראל ישמור שארית ישראל מהליכה בחוקות הגויים ומטעיה באמונתם.

Re: המשמעות של תחילת השנה האזרחית

פורסם: א' ינואר 02, 2011 7:34 pm
על ידי יחיעם מלח הארץ
דומני שחזונות אפוקליפטיים רוחנית מהסוג הזה,
יותר משהם מעידים על מצב 'בנינו ונכדינו...'
מעידים הם על חוסר ביטחון עצמי, בחינוכנו אנו את הדור הבא.

האם באמת חושב 'בר ששת' יקירי שבלי להעביר לבניו בצורה ברורה עקבית ויומיומית
את הדעות הישרות, תועיל להם חסימת עטי הלבלרים ההוזים, המכלכלים עצמם מעושק עניי הדעת

האם באמת חושב 'בר ששת' יקירי שעם חינוך יעיל ודוגמה אישית, בוז למשחיתי דעת
עדיין קיים חשש?

סוף דבר: אין אנו אחראים לטפל בתחלואי העולם, ובכל דור ודור עמדו נפשות מטעות ונפשות טועות
המוטל עלינו, לחיות בצורה שכלית, יהודית, תורנית
וכך בלי לקטר, נעביר את הלפיד הלאה.

Re: המשמעות של תחילת השנה האזרחית

פורסם: א' ינואר 02, 2011 8:35 pm
על ידי ירושלמי
איש_ספר כתב:[ירושלמי, אתה עדין מחפש מר"מ לדברי חכמי הקבלה הרז והנסתר אודות הראשון לראשון כיום שפע וברכה


(-- בחשש מפני הבאות, ותוך לבישת שריון, אשים נפשי בכפי ואען ואומר:)
כן.

Re: המשמעות של תחילת השנה האזרחית

פורסם: א' ינואר 02, 2011 10:12 pm
על ידי אמרתי אחכמה
איש_ספר כתב:בסוף סתם הונאה קטנה של שרלטן קשקשן וחמסן, מח"ס הקוסם מארץ עוץ, סליחה מחולל הפלאות משטפנטש.

ראה בספר אהלי יעקב (הוסיאטין) עמ' קכ. (יש באוצר)

Re: המשמעות של תחילת השנה האזרחית

פורסם: א' ינואר 02, 2011 10:55 pm
על ידי זלמניו
נלענ"ד הטעם דבשטפנשט דזמנינו נהגו לחגוג ראש השנה האזרחית, כיון דרוב אנ"ש דשם האידנא אינם בקיאין בלוח השנה היהודי...

Re: המשמעות של תחילת השנה האזרחית

פורסם: ב' ינואר 03, 2011 1:05 am
על ידי הבל הבלים
יאלה!
משועמם אחד ישב בביתו ושירטט שטויות וכל הת"ח 'חברי הפורום' מתייחסים אליו כאל מפעיל ישועות.
האם מישהו ראה את זה מתפרסם באיזהו מקומן (חוץ מגלגול באי מייל וכדומה)

ואגב אתלונן בזה על מה שנפוץ לאחרונה כאן בכל הזדמנות
על מה שקוטלים את גבאי הצדקה אשר מוסרים נפשם כפשוטו להשקיט בכי אלמנה ויתומים, ולחזק נפשות נכאבות
ועל אף שעושים זאת בכל מיני דרכים מדרכים שונים ולפעמים משונים, אך
א. מאחורי פעולותיהם עומדים גדולי וצדיקי הדור מכל גווני הקשת.
ב. האם יש לאחד מכם עצה מועילה יותר איך להרבות במעשי הצדקה.
ג. האם רוצה מאן דהוא מידידי היקרים דפה להחליף אותם ולעמוד על משמרתם.

Re: המשמעות של תחילת השנה האזרחית

פורסם: ב' ינואר 03, 2011 1:26 am
על ידי ירושלמי
הבל הבלים כתב:יאלה!
ואגב אתלונן בזה על מה שנפוץ לאחרונה כאן בכל הזדמנות
על מה שקוטלים את גבאי הצדקה אשר מוסרים נפשם כפשוטו להשקיט בכי אלמנה ויתומים, ולחזק נפשות נכאבות
ועל אף שעושים זאת בכל מיני דרכים מדרכים שונים ולפעמים משונים, אך
א. מאחורי פעולותיהם עומדים גדולי וצדיקי הדור מכל גווני הקשת.
ב. האם יש לאחד מכם עצה מועילה יותר איך להרבות במעשי הצדקה.
ג. האם רוצה מאן דהוא מידידי היקרים דפה להחליף אותם ולעמוד על משמרתם.


יש צדק בדבריך. לכשעצמי, אני תמיד עושה את החשבון: אם בגלל הביקורת שאעביר, ייגרם פחת של 100 ש"ח בצדקה של מישהו, כלום אקח על אחריותי את דמעות האלמנה שלא הגיעה ידה לקנות חלות ועופות לשבת??

אפס, גם אם נכונים הדברים כלפי קופות הצדקה השונות, מ"מ כשנוגע הדבר למוסדות קונצייאריעא או מכטימציעא (לדוגמא בעלמא, והנמשל מובן), שאינם עסוקים בהבאת מזור לאלמנות וקשי רוח, כי אם בהרמת בניני ענק ולשכות פאר, כמדומני שראוי ונכון למחות על גבולות שנפרצו.
ו..כן, הייתי מוכן לעמוד במקום גבאי המוסדות הללו... (שוב, אסייג ואומר, שכוונתי רק ל'קופות' ו'קרנות' שחרטו על דגלם את השרלטנות, וכל קשר בינם לתמיכה בנזקקים מקרי בלבד).

Re: המשמעות של תחילת השנה האזרחית

פורסם: ב' ינואר 03, 2011 1:38 am
על ידי הבל הבלים
ירושלמי כתב:..כן, הייתי מוכן לעמוד במקום גבאי המוסדות הללו...


אשריך!!!
אגב בא נראה באיזה מהלך אתה מוביל את הקמפיין הראשון שלך
זכור!!!
בלי תמונות, בלי צבעוני, בלי סיפורים מזעזעים....

Re: המשמעות של תחילת השנה האזרחית

פורסם: ב' ינואר 03, 2011 2:07 am
על ידי איש_ספר
יש לעמוד על המשמר שהרב גנוט, שכלל בלוח שלו, בכ"א תמוז, את מנהגי וסדר הבקשות על הציון, מיסוד ר' משה בטלן, לא יאסוף לילקוטו גם את מנהג חדיש זה.

שמעתי פעם מהבעל דבר בעצמו, שלאור ההצלחה, פנו אליו כמה אדמורי"ם ושכרו את שירותיו למיתוג ושיווק, אבל ההצלחה לא האירה פנים, וזה ראיה שלא הכל ענין של פרסומת אלא יש כאן את הכוח של הצדיק. ע"כ. וכיון שצריך להיות הוגנים, יש לציין כי מוסדות שטפנשט עוסקים גם בצדקה וחסד וחלוקת מצרכי מזון למשפחת שמטה ידם.

Re: המשמעות של תחילת השנה האזרחית

פורסם: ב' ינואר 03, 2011 2:13 am
על ידי בור הגולה
לא למותר להוסיף גם, שהאדמו"ר משטפנישט בעצמו לא עסק בפרסום ושיווק, אלא היה צדיק ופועל ישועות במלוא מובן המילה, כל כולו קדוש לעזור לאחיו התמימים והנדכאים בגלילות הללו.

אחרי פטירתו ללא זש"ק, עלה רעיון בין החסידים למנות במקומו את ר' בער'ניו, בנו של ר' ישראל מטשורטקוב, שאחר פטירת אביו עמד בראש חסידות טשורטקוב ביחד עם אחיו ר' נחום מרדכי. אולם הוא סירב, וביני וביני חלה והלך לעולמו צעיר לימים בשנת תרצ"ו, ולא איסתייע מילתא.

ר' בער'ניו הניח אחריו בן יחיד ר' דוד משה, שהיה גר בלונדון.

Re: משמעות רוחנית לתחילת שנה למנין הנוצרים?

פורסם: ב' ינואר 03, 2011 11:10 am
על ידי אדג
ואני הקטן אוסיף ואגלה כהולך רכיל, שחוץ ממה שהזכירו דברי החת״ס באיסור אמירת ה1/1, הרי מקור חגאותיהם הוא י״ז של ממש. ואסביר: בנצרות אין שום מקור לר״ה כביכול או לקרעצמאך, אלא הוא חג אלילי הנילוס מקדמא דנא בקרב עובדי האלילים האירופיים, לכבוד התחלת התארכות היום והתקצרות הלילה. כמבואר בריש ע״ז, עיי״ש. וכאשר החלה הנצרות להתפשט ראו ראשיה שבכדי לקרב את לבבות העובדי אלילים הם צריכים לאמץ את חגאותיהם עשו גם הם את ראש השנה שלהם בזמן זה, ותו לא.
מעתה אל תאמר: ראש השנה הלועזי, כי אם: ראש השנה האלילי! 

Re: משמעות רוחנית לתחילת שנה למנין הנוצרים?

פורסם: ב' ינואר 03, 2011 11:18 am
על ידי חכם באשי
אדג,
והנצרות עצמה אינה עבודה זרה?!

Re: משמעות רוחנית לתחילת שנה למנין הנוצרים?

פורסם: ב' ינואר 03, 2011 1:43 pm
על ידי אדג
הנצרות עבודה זרה למהדרין. הבעיה איתה שהיא מאוד מופשטת, כלומר, בעבר יגלמו להצביע ולומר: ״ראו, הללו משתחוים למעשי ידי אדם, ואנחנו מאמינים ביוצר שמים וארץ״. אבל הנצרות, על איזה מעשה שלהם תוכל לומר ״עובדי עבודה זרה״? כלום! זהו עניין באמונה, שמאמינים בשלושה ולא באחד, כידוע. לפיכך נוח יותר להצביע ולהורות על עובדי פסילים מעשי ידי אדם מאשר על עובדי מעשי מוחות אדם שהוא מושג ערטילאי.
אגב, האם גם הפורטסנטים שאינם מאמינים שאותו האיש אלוה, האם גם הם בכלל עובדי ע״ז?

Re: משמעות רוחנית לתחילת שנה למנין הנוצרים?

פורסם: ב' ינואר 03, 2011 2:44 pm
על ידי חכם באשי
אדג,
אשריך שאינך מכיר את הפולחן הנוצרי, אני קצת מכירו (ואולי פחות מקצת), ויש שם מוטיבים אליליים מובהקים. כמו: הקטרת קטורת, עבודת אינקונין (=פסלים).

דווקא השילוש, הוא לכאורה (ול'מיטב' ידיעתי), אינו ממש עבודה זרה, שהרי בן נח לא נצטווה על השיתוף.
אולי טעיתי בפרט האחרון, ואשמח אם יתקנו אותי.

על שילוש ושיתוף

פורסם: ב' ינואר 03, 2011 7:46 pm
על ידי יחיעם מלח הארץ
חכם באשי כתב שישמח אם יתקנו אותו

הריני מראה מקום למתקנים: מקור הענין הוא בתוס' בתחילת ע"ז שכתבו משהו בסגנון דברי החכם
וידועים דברי הנודע ביהודה (מסתמא הובאו במפתח פרנקל הלכות ע"ז במקום הרלבנטי)
שביאור דברי תוספות שונה, ולעולם השילוש הנוצרי ושיתוף בכלל נאסרו גם לבני נח

אשמח יחד עם החכם באשי, אם מישהו יערוך חיפוש ויציין את המראי"מ המדוייקים

Re: המשמעות של תחילת השנה האזרחית

פורסם: ד' ינואר 01, 2014 7:42 am
על ידי בן החבורה
תולדות אדם כתב:זאת ידוע שהרה"ק מאפטא היה מברך שיהיה שנה טובה לישראל, אך הסברו לא משום שח"ו זה יום טוב לישראל, אלא כשרואים הבדל בין ישראל לעמים איך מתנהגים בר"ה זה מעורר לימוד זכות על ישראל. ובזה פי' "ה' יכתוב בספור עמים" שה' יכתוב לנו שנה טובה לפי הספירה של העמים כלומר כשיראו הנפק"מ ביניהם.


הקפצה

ידועה אימרת המגיד הק' ממזריטש זי"ע על מאמחז"ל מעולם לא ראתה חמה פגימתה של לבנה, שאומות העולם [המונים לחמה] אינם רואים פגימתם של ישראל [המונים ללבנה] פי' שלעומת אומות העולם עם ישראל תמיד בשלימות.

שנה טובה ומבורכת לכל בית ישראל!

גדולי ישראל שהתייחסו לתחילת שנה האזרחית

פורסם: א' ינואר 01, 2017 1:27 pm
על ידי לא ידען
נכון היה על זה פעם אשכול, אבל הוא נגמר בלי תוצאות כמעט.

חשוב לי לדעת על גדולי ישראל, אולי אדמורי"ם חסידיים, שברכו את אנשיהם בעת שהתחילה שנה לועזית, או שהתייחסו אליה ודברו על זה.

זכור לי משהו מהפסוק 'נתת שמחה בליבי מעת דגנם ותירושם רבו' וכן מאמר מהרבי מאפטא 'ד' יכתוב בספור עמים', אבל איני יודע מקורו.

באוצר החכמה לא מצאתי כמעט.
תודה רבה לכם.

Re: משמעות רוחנית לתחילת שנה למנין הנוצרים?

פורסם: א' ינואר 01, 2017 2:15 pm
על ידי גבול ים
המאמר מהאפטער הוא על צורת הכתיבה.
הרבי מלובאוויטש היה מברך שנה טובה בראש השנה לנצרות כמצו"ב

Re: משמעות רוחנית לתחילת שנה למנין הנוצרים?

פורסם: א' ינואר 01, 2017 5:38 pm
על ידי יין המשמח
גבול ים כתב:המאמר מהאפטער הוא על צורת הכתיבה.
הרבי מלובאוויטש היה מברך שנה טובה בראש השנה לנצרות כמצו"ב


כתוב שכך ארע פעם אחת, ואין כל הכרח שכך "היה" נוהג!
שנית, כדאי שתרכך את דבריך כאשר הנך מדבר אודות קדושי עולם..

Re: משמעות רוחנית לתחילת שנה למנין הנוצרים?

פורסם: א' ינואר 01, 2017 8:22 pm
על ידי גבול ים
רככתי אף רככתי רכך היטב.

Re: משמעות רוחנית לתחילת שנה למנין הנוצרים?

פורסם: ב' ינואר 02, 2017 12:12 am
על ידי קרית מלך
בס"ד
כפי שצויין כבר המקור לכך הוא בספר אהלי יעקב הוסיאטין הנמצא באוצר, כך גם הליובאביטשער רבי זצ"ל נקט פסוק זה - כנראה כי זה היה המקור, גם זה כבר נכתב שהרעיון מבוסס על כך שכשרואים את ההבדל בין ישראל לעמים איך מתנהגים בר"ה יש בכך לימוד זכות על כלל ישראל. אין כאן כל קשר ושייכות ואפילו לא בשמץ לענין השנה האזרחים ח"ו.
בענין זה אציין שיחה נאה: אחד מאדמור"י דורנו שליט"א ביקר לפני מספר שנים בביתו של הרז"ל מסאטמאר שליט"א וחזר בפניו על המאמר של הרה"ק מאפטא הנ"ל השיבו האדמו"ר מסאטמאר - אצלנו לא מקובל מאמר זה. לאחר זמן נשאל על כך האדמו"ר מסקוירא שליט"א והשיב באופן עקיף "הרי הרה"ק מאפטא בספרו מביא רמז על חודש "מאי" שהוא בתקופת חודש אייר שמסוגל לרפואה. [רמז לכך שצדיקים מצאו בכל ענין דרך איך להמליץ טוב על יהודים].
שמלבד לימוד זכות ומליצה ישרה על בנ"י לא עלה על הדעת לייחס סגולה מסויימת לספירה הלועזית ר"ל.

Re: משמעות רוחנית לתחילת שנה למנין הנוצרים?

פורסם: ב' ינואר 02, 2017 8:22 pm
על ידי איש גלילי
שמעתי פעם שהאדמו"ר מטאלנא זצ"ל היה עושה לחיים בתחילת השנה הלועזית, וגם נתן טעם לדבר, אלא שנשכח ממני.

Re: משמעות רוחנית לתחילת שנה למנין הנוצרים?

פורסם: ב' דצמבר 31, 2018 10:55 pm
על ידי גימפעל
בבקשה נא להעלות צילום הספר אהלי יעקב המצוטט לעיל,
כמו"כ מהספר 'ילקוט אוהב שראל' ליקוטים בסופו שם גם מדובר על הנושא הזה.

Re: המשמעות של תחילת השנה האזרחית

פורסם: ב' דצמבר 31, 2018 11:01 pm
על ידי הסקרן_הקטן
זרח כתב:מעניין אם צריך להביא לכאן גם את עלוני קופת ה... שמביאים שבסוף שנת המס אפשר לקבל החזרי מס אם תורמים להם.

כל אחד עושה כספו לפי הרעיונות של הגרפיקאי והפירסומאי ותו לא.

דומה?????

Re: משמעות רוחנית לתחילת שנה למנין הנוצרים?

פורסם: ב' דצמבר 31, 2018 11:19 pm
על ידי בקרו טלה
גימפעל כתב:בבקשה נא להעלות צילום הספר אהלי יעקב המצוטט לעיל,
כמו"כ מהספר 'ילקוט אוהב ישראל' ליקוטים בסופו שם גם מדובר על הנושא הזה.

Re: משמעות רוחנית לתחילת שנה למנין הנוצרים?

פורסם: ג' ינואר 01, 2019 12:12 am
על ידי גימפעל
בקרו טלה כתב:
גימפעל כתב:בבקשה נא להעלות צילום הספר אהלי יעקב המצוטט לעיל,
כמו"כ מהספר 'ילקוט אוהב ישראל' ליקוטים בסופו שם גם מדובר על הנושא הזה.

תודה.

Re: המשמעות של תחילת השנה האזרחית

פורסם: ג' ינואר 01, 2019 5:38 am
על ידי לבי במערב
זלמניו כתב:נלענ"ד הטעם דבשטפנשט דזמנינו נהגו לחגוג ראש השנה האזרחית, כיון דרוב אנ"ש דשם האידנא אינם בקיאין בלוח השנה היהודי...

להעיר, שאף מקום מנוחתו כבוד של האדמו"ר (בלשון המודעה ה'הזויה') הוא "בבית העלמין האזרחי", וככל הנראה מישך שייכו להדדי...


יין המשמח כתב:
גבול ים כתב:המאמר מהאפטער הוא על צורת הכתיבה.
הרבי מליובאוויטש היה מברך שנה טובה בראש השנה לנצרות כמצו"ב [יעויין גם כאן. ל. ב.].

כתוב שכך ארע פעם אחת, ואין כל הכרח שכך "היה" נוהג!
שנית, כדאי שתרכך את דבריך כאשר הנך מדבר אודות קדושי עולם...

מצאתי כתוב:
COL כתב:מענה כ"ק אדמו"ר זי"ע בענין זה:
בא' השנים כתבו נשי ובנות חב"ד בפרסום שהו"ל, ש'הננו מקווים ששנה הבאה תהי' מוצלחת' - כשכוונתן לשנה הלועזית. כתב על כך הרבי:
"?! התחיל כבר בר"ה"
[מקור: http://www.teshura.com/teshurapdf/Cohen ... 205776.pdf, ע' 54].

כתי''ק ר''ה.JPG
כתי''ק ר''ה.JPG (35.35 KiB) נצפה 7384 פעמים

[נמצא בתגובה 4 שם. וראה גם בתגובה 3].
ולהעיר, ש'רגליים לדבר' דהכתבה הנ"ל הועתקה מהאשכול דנן...
הוספה לאח"ז: עקב מעבר לאתר חדש, נמחקו התגובות; יהא זה גלעד עבורן, עדי 'יקומו לתחי'' בעבודות השחזור...

Re: משמעות רוחנית לתחילת שנה למנין הנוצרים?

פורסם: ג' ינואר 01, 2019 10:16 pm
על ידי ר_חיים_הקטן
ידידי שליט"א שלח לי היום את זה וביקש ממני אם יש מקור נאמן לדברים הללו:
0.jpg
0.jpg (59.59 KiB) נצפה 7286 פעמים