עמוד 1 מתוך 1

חי' הגרי"ז זבחים י. - ואין דרכו של הרמב"ם לכתוב מוצא כל דין

פורסם: ג' יולי 11, 2017 12:49 am
על ידי גנזך
ז"ל הגרי"ז : חידושי הגרי"ז מסכת זבחים דף י עמוד א
ומדוקדק בזה לשון הרמב"ם בהלכות שחיטה (פ"ב הט"ו) שכתב שם דמחשבין מעבודה לעבודה, דילפינן חוץ מפנים שמחשבה כזו פוסלת בהן כמו שיתבאר בהלכות פסוהמ"ק, ואין דרכו של הרמב"ם לכתוב מוצא כל דין, אלא דבא לרמז לן דכיון דילפינן מפיגול בעינן גם הכא שם עבודה, וכו'.
בחיפוש קליל בבר אילן על המילים "כמו שיתבאר" קיבלתי 234 תוצאות, אפשר להוריד הרבה שאינם קשורים ישירות להנ"ל, אבל עם כל זה עדיין נשארו הרבה מקומות שכן כתב הרמב"ם את תיבות אלו בהקשרים דומים
וא"כ התמיהה היא איך כתב הגרי"ז "ואין דרכו וכו'"

Re: חי' הגרי"ז זבחים י. - ואין דרכו של הרמב"ם לכתוב מוצא כל דין

פורסם: ג' יולי 11, 2017 7:25 am
על ידי הוגה ומעיין
התמיהה עליך במחכ"ת. הגרי"ז לא מוכיח מ"כמו שיתבאר", שבזה הרמב"ם לא כותב את מוצא הדין אלא מקום שבו התבאר. הוכחתו היא מ"שלמדין".

Re: חי' הגרי"ז זבחים י. - ואין דרכו של הרמב"ם לכתוב מוצא כל דין

פורסם: ג' יולי 11, 2017 11:39 pm
על ידי גנזך
צודק
טעיתי

Re: חי' הגרי"ז זבחים י. - ואין דרכו של הרמב"ם לכתוב מוצא כל דין

פורסם: ד' יולי 12, 2017 2:38 am
על ידי גם זו לטובה
האם הרמב"ם לא מביא דרשות חז"ל?
ואולי רק דרשות ממש מהפסוקים, ולא לימוד ממקום אחר.

Re: חי' הגרי"ז זבחים י. - ואין דרכו של הרמב"ם לכתוב מוצא כל דין

פורסם: ד' יולי 12, 2017 1:40 pm
על ידי הוגה ומעיין
הוא מביא רק כשיש צורך, דוגמת הצורך שמצא כאן הגרי"ז. ופשוט.