יום א' הוא יום איד של הנוצרים.
כמדומה לי שנמצא שא' הטעה את הנוצרים לעשות את יום הא' ליום איד תחת שבת שלא יתערבו בין ישראל.
היכן כתב זה במפורש, ומי היא שהטעה אותם בכך.
ועיין בהגהות יעב"ץ הנדפס רק בדפוס וגשל דף ו' ע"א הגה"ה על דברי רש"י שכ' [בדפו"ר והושמט ע"י הצנזור] שעשה להם יום איד,
וע"ז הוסיף. עפרש"י ובאמת לא נמצא על הנוצרי עזאת ולא צוה לעשות יום אד בא' בשבת, אלא זמן רב אחריו חדשהו אפיפיורים מדעתם, אך הוא שמר שבת וציוה לעשותו כפי הנמצא כתוב בגליונם, אך בזמן שמואל הי' בתחילת אלף החמישי כבר קבעוהו יום אד להם, ועיין בס' שמוש כתבתי אולי היתה כוונתם בזה להנצל מעונש גוי ששבת, וגם ביום אידם אינם שובתים ממלאכה.
ויש לבאר דבריו, שאין כוונתו שהנוצרי עצמו כ' ספרו, אלא האמת שהנוצרי לא צוה ולא כ' כלום, רק כוונתו דמ"מ גם מה שנמצא כ' משמו [היינו מה שהבאים חדשו בשמו] הזהיר על שמירת שבת, ורק אחר זמן זה נשתנה.
ואגדתא דשמעון כיפא לא מצאתי שם משינוי יום השבת