געצל אזולאי כתב:תלוי מתי...
הרב חנוך גליצנשטיין ז"ל הצליח לקרבו הרבה לתומ"צ בשליחות הרבי מליובאוויטש זי"ע.
הרב גליצנשטיין מספר במגזין תורת חיים
געצל אזולאי כתב:תגובת משפחת הסופר אליעזר שטיינמן שפורסמה בזמנו
קאצק כתב:הסופר הנ"ל היה חילוני לחלוטין, ספריו על האדמורים נכתבו ב'משקפים' של כופר, וברור שיש לספריו דין של ספר תורה שכתב מין.
דרומי כתב:הרב קאצק, האם קראת את ספריו?
אני קראתי את מרבית ספריו וניכרת בהם הערצה עמוקה לגדולי החסידות, וכמובן סגנון נפלא ומיוחד
דרומי כתב:תגובת המשפחה כאילו לא היו בספרייתו של שטיינמן ספרי חסידות וכו' נראית מוזרה ותמוהה מאוד, שכן באגרות קודש של האדמור מחבד מתועדת חליפת המכתבים ביניהם והאדמור מציין בה כמה פעמים: שלחתי אליך ספר פלוני או אלמוני וכו'
דרומי כתב: יכול להיות שהיו לו טעויות ואי הבנות בניואנסים דקים. מסתבר מאוד שאפשר לתפוס אותו על כאלה דברים. אבל הכיוון הכללי שלו חם ומכבד מאוד
געצל אזולאי כתב:געצל אזולאי כתב:תלוי מתי...
הרב חנוך גליצנשטיין ז"ל הצליח לקרבו הרבה לתומ"צ בשליחות הרבי מליובאוויטש זי"ע.
הרב גליצנשטיין מספר במגזין תורת חיים
תגובת משפחת הסופר אליעזר שטיינמן שפורסמה בזמנו:
"כמסופר בכתבה, סבי אליעזר שטיינמן קיים חליפת מכתבים ארוכה ומעניינת עם הרבי מלובאוויטש. המכתבים המקוריים נמצאים בארכיון קיפ באוניברסיטת תל-אביב, ולבקשת אנשי חב"ד הם קיבלו העתקים מהם אחרי מותו של סבי. עד כאן העובדות נכונות. מכאן ואילך, לצערי, רוב האינפורמציה רחוקה מהאמת.
סבי, שהיה בזמנו עילוי והוסמך לרבנות בגיל 16 (עובדה זו משום מה נשמטה מכתבתכם), מעולם לא חזר בתשובה לאחר שעזב את הדת בגיל 18 כי תיעב את הממסד הרבני. כל ימיו הלך גלוי ראש, מעולם לא הניח תפילין, גם לא היו לו תפילין בבית, ולבית כנסת הלך פעם בשנה ביום כיפור כמו רבים אחרים, בעיקר כי אהב את המוזיקה לדבריו. לא הוא ולא סבתי לא היו אנשים דתיים. הם היו אנשי תרבות והשכלה שהתמצאו בתרבות העולם כמו גם בתרבות היהודית ואהבו את הטוב והיפה שבשני העולמות.
גם לא היה שום רב שלימד את סבי את משנת חב"ד, ובספרייתו העצומה מעולם לא נמצאו כל הספרים הרבים שהובאו אליו, כנטען בכתבה. אנשי חב"ד הם שקראו (וקוראים) בספריו ובמחקריו הרבים של סבי ולא להפך. ולעניין הכליה – זו אכן הוצאה מגופו של סבי, ואם הייתה זו ברכתו של הרבי שהחלימה אותו, את זה אני משאירה לכל אחד באמונתו.
סבי כבר אינו בין החיים שנים ארוכות, ונראה לי מוזר שאתם מחזירים אותו בתשובה לאחר מותו, כשאינו יכול להגיב לנאמר".
מקור: http://shturem.net/index.php?section=news&id=58959
דרומי כתב:קראקובער כתב:למה להתעקש שהשייגץ הזה היה קשור לחסידות..?!
מה זאת אומרת היה קשור? הרי כתב כעשר ספרים מלאים וגדושים על החסידות!
דרומי כתב:ברור שהוא לא כתב את ספריו בבת אחת, ומכל מקום ניכר בכל מה שאני קראתי רגש של כבוד והערצה לחסידות לכל ענפיה (אולי יש איזה יוצא מן הכלל, כגון מחלוקת רוזין וצאנז - איני זוכר בוודאות). ברור שלא שמר על כל המצוות באותם שנים שכתב את סדרת 'באר החסידות', ויחד עם זה הוא כותב בסגנון מאוד מעריץ ולא ביקורתי (כדרך חוקרים אחרים). לדוגמא זכור לי המבוא לספר "אדמו"רי פולין" שבו הוא מתאר כיצד החיים שהיו בפולין החסידית היו בגדר 'נס' ממש.
יכול להיות שהיו לו טעויות ואי הבנות בניואנסים דקים. מסתבר מאוד שאפשר לתפוס אותו על כאלה דברים. אבל הכיוון הכללי שלו חם ומכבד מאוד
דרומי כתב:נראה שרוב המגיבים כאן לא קראו בספריו של שטיינמן, ותו לא מידי.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 189 אורחים