עמוד 1 מתוך 3

הבו עצה הלום

פורסם: ה' דצמבר 20, 2018 9:51 pm
על ידי איש_ספר
כפי ששמתם לב פורום אספקלריה ירד לכמה ימים.
רבים מבקשים להחזירו, לפי שהוא משמש כלי ביטוי ולמידה של מגוון נושאים חשובים שלא ניתן להם ביטוי ומקום במקום אחר.
מאידך ברור שהמצב טעון תיקון, ומשם נפתחה הרעה.

עלתה הצעה ואבקש את חוו"ד

להוריד את הצנע לכת ואת הבה נתחכמה מתוך אספקלריה.
ולאסור איסר לדון בפורום בנושאי פאות נכריות, כשרותן, צניעותן, וכל כיו"ב, וכן בנושאי הפלאפונים הכשרים והפסולים המוגנים והפרוצים.
באופן שכותב שיחרוג מאזהרה זו- אחרי אזהרה אחת שנועדה למקרה של העלם ידיעה -יחסם לחלוטין.

כאמור אשמח לשמוע אם הדברים קולעים לרוחם של שאר החברים.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ה' דצמבר 20, 2018 9:56 pm
על ידי קו ירוק
הפורום משמש ככלי ביטוי בכל נושא תורני שהוא.
וזה בהחלט כולל גם את הנידון של פאות נכריות, כשרותן או צניעותן. וכמו"כ את נושא המדיה הכשרה.
כך שלא מן הראוי לבטל נושאים אלו לחברים שמתענינים בהם.
אינני יודע על מה יצא הקצף לאחרונה (לא ראיתי את אספקלריה), אבל דרך הזהב היא מה שנעשה עד כה, לצנן..
בשונה ממקומות אחרים דוקא הסובלנות כלפי נושאים תורניים שונים - היא מעלת הפורום, כל עוד שאין חריגה.

כמדומה שבהצנע לכת נידונו נושאים הלכתיים חשובים, הגם שחלקם אולי מיותרים (בעיני לפחות).

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ה' דצמבר 20, 2018 9:58 pm
על ידי איש_ספר
לדעתך יש לצפות לאיזה תובנה או ידיעה חדשה בנושאי הפאות והמדיה?
לענ"ד לא, ולפיכך אין הצר שווה.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ה' דצמבר 20, 2018 10:01 pm
על ידי אוהב עמו
אולי יתנדב אי מי לקחת על עצמו את אישור הודעות בעניינים אלו (בנושאי פאות אפשר וזה יהיה הרב יואל שילה שנו"נ בהלכה בענייני צניעות בטוטו"ד)
ואם יפורסמו קודם אישורו אזי יוזהר המפרסם ואז ייחסם

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ה' דצמבר 20, 2018 10:02 pm
על ידי אש משמים
וכי בגלל טיפש אחד או שניים אי אפשר כבר לדון במגוון נושאים חשובים ומועילים בצורה מכובדת וראויה?!
לענ"ד צריך לחדד את נהלי השיח בפורום ולעמוד על משמר אכיפתם בלבד ולא לחסום נושאים מדיון הלכתי או השקפתי.
יתכן ומפעם לפעם ש'יעלו הטונים' אבל לא צריך יותר מתקופת צינון קלה כפי שעשיתם.
אגב, חשבתי להציע לשוב ולפתוח את כל הנושאים הנעולים הישנים אחר ש'חמת המלך שככה'.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ה' דצמבר 20, 2018 10:02 pm
על ידי קו ירוק
לפעמים ישנם שינויים במבנה הכשרויות והשיווק.
דברים שנידונו לא פעם, מתוך ידיעות של חברי הפורום, והגם שזה גורר תגובות, אבל ישנם גם חדשות בענין הזה, שהשלכתם להלכה למעשה חשובה.
(זו לא הבעת דעה אישית)

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ה' דצמבר 20, 2018 10:03 pm
על ידי שומע ומשמיע
כתבתי דעתי בעבר שאי אפשר לעשות כללים בנושאים האלו, כי מאופיים הם לא מוגדרים ובסופו של דבר חייבים את שיקול הדעת של ההנהלה. ואשרינו שמנהלינו הם תלמידי חכמים מובהקים, בעלי גדלות מוחין.
אולי ההנהלה תודיע נושא פלוני מוצה ואין לכתוב עליו לשום צד.
למשל בנושא הפאות עם כל הביקורת והחסרונות על איך שזה התנהל אני חושב שהנושא התלבן כאן מבחינה הלכתית באופן שלא התלבן בשום מקום, אך משלב מסוים כבר הפסולת הייתה מרובה על האוכל. על כן ההנהלה יכולה להודיע שהנושא מוצה [ולהדגיש שגם אין לדון על החלטת ההנהלה שהנושא מוצה].
אפשר באמת גם להוציא לחופש נושא מידי פעם לכמה חודשים.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ה' דצמבר 20, 2018 10:16 pm
על ידי ביליצר
איש_ספר כתב:לדעתך יש לצפות לאיזה תובנה או ידיעה חדשה בנושאי הפאות והמדיה?
לענ"ד לא, ולפיכך אין הצר שווה.


זעקת המדיה הוא עתיד הדור במלוא מובן המילה "זה להיות או לחדול ",עיניך לנוכח יביטו ,אינני כלל מהמשתתפים באשכולות אלו מלבד פעמיים שפתחתי אשכול על הפלאפונים כי בנפשינו הוא וכבודו בעקשנות דואג למוחקם ולבי אומר לי שאינו רואה בזה אסון אבל עם כל הכבוד לניהול [ויש הרבה כבוד] כבודו איננו דעת יחיד והיכן נזעק אם לא לפחות כאן ,מסתובבים כאן לא מעט בעלי השפעה .

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ה' דצמבר 20, 2018 10:18 pm
על ידי י. אברהם
איש_ספר כתב:עלתה הצעה ואבקש את חוו"ד

להוריד את הצנע לכת ואת הבה נתחכמה מתוך אספקלריה.
ולאסור איסר לדון בפורום בנושאי פאות נכריות, כשרותן, צניעותן, וכל כיו"ב, וכן בנושאי הפלאפונים הכשרים והפסולים המוגנים והפרוצים.
באופן שכותב שיחרוג מאזהרה זו- אחרי אזהרה אחת שנועדה למקרה של העלם ידיעה -יחסם לחלוטין.

כאמור אשמח לשמוע אם הדברים קולעים לרוחם של שאר החברים.

הדרך של סובלנות, תן לכולם להתבטא בכל נושא, לא הצליח
לכן אפילו אם יהיה הפסד מסויים כנראה שאין מנוס מלעשות כהצעתך

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ה' דצמבר 20, 2018 10:19 pm
על ידי איש_ספר
ביליצר כתב:
איש_ספר כתב:לדעתך יש לצפות לאיזה תובנה או ידיעה חדשה בנושאי הפאות והמדיה?
לענ"ד לא, ולפיכך אין הצר שווה.


זעקת המדיה הוא עתיד הדור במלוא מובן המילה "זה להיות או לחדול ",עיניך לנוכח יביטו ,אינני כלל מהמשתתפים באשכולות אלו מלבד פעמיים שפתחתי אשכול על הפלאפונים כי בנפשינו הוא וכבודו בעקשנות דואג למוחקם ולבי אומר לי שאינו רואה בזה אסון אבל עם כל הכבוד לניהול [ויש הרבה כבוד] כבודו איננו דעת יחיד והיכן נזעק אם לא לפחות כאן ,מסתובבים כאן לא מעט בעלי השפעה .
כל מה שחונה תחת להיות או לחדול מקומו כאן בפורום?

אולי נפתח כאן מדור עם עדכונים חיים של מקומות נפילת קסאמים וצפירת אזעקה לטובת תושבי הדרום?

גם חשוב ולא חשוב הוא לא הפרמטר היחיד. מבחן התוצאה גם הוא קובע. כולם יודעים שיש עוד כמה נושאים ציבוריים חשובים שיש הסכמה שלא מנהלים עליהם דיון משום תוצאותיו.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ה' דצמבר 20, 2018 10:25 pm
על ידי דרומי
לענ"ד עיקר הבעיה היא ב'גברא' ולא ב'חפצא'. כלומר יש פשוט ניקים מסויימים ידועים שצריך לחסום או לפחות למנוע מהם את זכות הדיבור בנושאים אלו, או ב'אספקלריא' בכלל. אגב, גם נושא התכלת לפעמים מעורר טונים גבוהים, ולדעתי אין בכך סיבה לבטל את הנושא לגמרי.

אך אפשר להבין את נפש המנהלים שקשה להם לפגוע בפלוני או אלמוני. ואולי אכן אין פתרון אחר אלא פשוט להטיל וטו על נושאים מסויימים.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ה' דצמבר 20, 2018 10:29 pm
על ידי ביליצר
איש_ספר כתב:
ביליצר כתב:
איש_ספר כתב:לדעתך יש לצפות לאיזה תובנה או ידיעה חדשה בנושאי הפאות והמדיה?
לענ"ד לא, ולפיכך אין הצר שווה.


זעקת המדיה הוא עתיד הדור במלוא מובן המילה "זה להיות או לחדול ",עיניך לנוכח יביטו ,אינני כלל מהמשתתפים באשכולות אלו מלבד פעמיים שפתחתי אשכול על הפלאפונים כי בנפשינו הוא וכבודו בעקשנות דואג למוחקם ולבי אומר לי שאינו רואה בזה אסון אבל עם כל הכבוד לניהול [ויש הרבה כבוד] כבודו איננו דעת יחיד והיכן נזעק אם לא לפחות כאן ,מסתובבים כאן לא מעט בעלי השפעה .
כל מה שחונה תחת להיות או לחדול מקומו כאן בפורום?

אולי נפתח כאן מדור עם עדכונים חיים של מקומות נפילת קסאמים וצפירת אזעקה לטובת תושבי הדרום?

גם חשוב ולא חשוב הוא לא הפרמטר היחיד. מבחן התוצאה גם הוא קובע. כולם יודעים שיש עוד כמה נושאים ציבוריים חשובים שיש הסכמה שלא מנהלים עליהם דיון משום תוצאותיו.


הוא אשר אמרתי אינך רואה בזה אסון בוער ,
אולי אינני בענינים אבל איזה תוצאות לא רצויות יש בדיון על הפלאפונים ? מי שלדעתך יקרר את הקדרה שימחק ,הרי לא מעוניינים כאן בויכוח אלא בזעקה והצעת פתרונות בלבד .

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ה' דצמבר 20, 2018 10:31 pm
על ידי אוצר החכמה
למעשה נושא הפאות והסמארטפונים מוצה ונטחן כאן עד תום.
אבל מעיר הרב קו ירוק שיתכן שיהיו שינויים שיהוו סיבה לפתוח שוב נושאים אלה.
לכן הפתרון פשוט לתת לנושאים אלה עצירה למשך תקופה, נאמר חדשיים בהנחה סבירה שבזמן זה לא יקרה משהו יוצא דופן. ואח"כ לשקול שנית.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ה' דצמבר 20, 2018 10:34 pm
על ידי דרומי
אכן מסתברים הדברים.

כהערה בלבד, נראה שבשונה מנושא הפאות שהוא בעצם עתיק יומין, נושא הסמארטפונים והמסתעף הוא חדש למדי ויש בו כל הזמן התפתחויות.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ה' דצמבר 20, 2018 10:38 pm
על ידי יבנה
נושאים אלו חשובים והרבה מתעניינים בהם וכפי שאפשר לראות במספר הצופים.
מאידך יש כמה משוגעים לדבר א' [או יותר] שהורסים את הדיון.
ניתן לחסום אותם לפי השם וכתובת ip, וכן בנושאים מסוימים למנוע ממשתמשים חדשים לכתוב. ולפי כתבה המצורפת יש סימני זיהוי של טרולים מההתחלה.


https://www.themarker.com/wallstreet/1.2618411
טרולים היזהרו: נמצא מודל שיאפשר לזהות מגיבים בעייתיים עוד כשהם קטנים
חוקרים בארה"ב הצליחו להרכיב מודל שמזהה טרולים באינטרנט רק אם מנתחים את חמשת הפוסטים הראשונים שכתבו
גרדיאן
20.04.2015 14:53 עודכן ב: 15:39

אפשר לזהות תגובות של טרולים לעומת משתמשים אחרים פשוט על ידי בחינת הכתיבה שלהם, כך נמצא במחקר חדש.
חוקרים מאוניברסיטת קורנל וסטנפורד ניתחו תגובות שהתפרסמו בשלושה אתרים - CNN, ברייטבארט ו-IGN במשך 18 חודשים - מצאו כי משתמשים שנאסרה עליהם אפשרות התגובה השתמשו בשפה שונה בשרשורים כשהגיבו למשתמשים אחרים והשתמשו בפחות מלים המעידות על רגשות חיוביים. החוקרים מצאו גם שמשתמשים שעתידים להיחסם רשמו תגובות שהיה קשה יותר להבין לעומת משתמשים טיפוסיים.
"מצאנו כי המשתמשים האלה נוטים לרכז את המאמצים שלהן במספר מצומצם של שרשורים והם נוטים יותר להגיב באופן לא רלוונטי ולקבל יותר תגובות ממשתמשים אחרים", הוסיפו החוקרים במאמר מקדים לפרסום המחקר שהכותרת שלו היא "התנהגות לא חברתית בקהילות הדיונים המקוונות".

"ממחקר של התפתחות המשתמשים האלה מהרגע שבו הם מצטרפים לקהילה ועד הרגע שבו הם נחסמים, מצאנו כי לא רק שהם כותבים רע יותר ממשתמשים אחרים לאורך זמן, אלא הם גם זוכים לפחות סבלנות מהקהילה במשך הזמן", נכתב.
החוקרים בחנו 35 מיליון פוסטים שנשלחו מכמעט 2 מיליון משתמשים בשלושה אתרי אינטרנט, ומצאו כי כ-50 אלף משתמשים נחסמו במשך תקופה של 18 חודשים. הם גם בחנו את מספר התגובות הבודדות שנמחקו או שדווח עליהן למפעילי האתר. כל המידע סופק לחוקרים על ידי Disqus שמפעילה את מנוע התגובות בשלושת האתרים.
הם מיקדו את המחקר שלהם ב-50 אלף המשתמשים שנחסמו וניסו למצוא סימנים מקדימים להתנהגות שלהם בפוסטים קודמים שיעידו על ההתנהגות שלהם בשלב מאוחר יותר.
הם מצאו כי משתמשים שנחסמו כתבו באופן שונה בצורה מובחנת לעומת רוב התגובות. "משתמשים יכולים להגיב לעניין או לסטות מהנושא. מחקרים קודמים מצאו כי משתמשים נוטים לאמץ ז'רגון מסוים המותאם לקהילה והם גם נוטים לחקות באופן לא מודע את בחירת המלים". הם מצאו כי הדמיון בטקסט בין משתמשים שנחסמו היה פחות דומה באופן משמעותי לעומת משתמשים שלא נחסמו.
בנוסף, פוסטים של משתמשים שנחסמו היו דומים באורכם לאלה של משתמשים מאושרים, אבל נמצא כי הם היו קשים יותר לקריאה. זאת בנוסף לאפיון התנהגותי שונה של משתמשים שנחסמו, שנהגו למשל להגיב לשרשורים מסוימים לעומת משתמשים שלא נחסמו שהגיבו למגוון רחב יותר של שרשורים.
בזכות הנתונים שהם מצאו הם הצליחו להרכיב מודל שיכול לנחש בדיוק של עד 80% אם משתמש מסוים ייחסם מלהגיב - על בסיס חמשת הפוסטים הראשונים שכתב. בחינה של 10 הפוסטים הראשונים מעלה את רמת הדיוק בעוד 2%, מה שמאפשר למאשרי הטוקבקים לזהות בקלות רבה יותר משתמשים בעייתיים.
אבל החוקרים מזהירים גם כי פיקוח הדוק מדי נגד כותבי הודעות עשוי לגרום לפעולה ההפוכה. "נקיטת פעולות חריפות נגד 'עבריינים קטנים' עשויה להגדיל את ההתנהגות האנטי-חברתית", בגלל שלטענתם גם מי שהוגדר בתור משתמש טיפוסי יכול להחריף את השפה שבה הוא משתמש ולהפוך את החסימות ללא רלוונטיות.




Re: הבו עצה הלום

פורסם: ה' דצמבר 20, 2018 10:50 pm
על ידי ביליצר
אוצר החכמה כתב:למעשה נושא הפאות והסמארטפונים מוצה ונטחן כאן עד תום.
אבל מעיר הרב קו ירוק שיתכן שיהיו שינויים שיהוו סיבה לפתוח שוב נושאים אלה.
לכן הפתרון פשוט לתת לנושאים אלה עצירה למשך תקופה, נאמר חדשיים בהנחה סבירה שבזמן זה לא יקרה משהו יוצא דופן. ואח"כ לשקול שנית.


כבודו צריך להבין שמדי יום עוד ועוד אנשים מצטרפים לפלאפונים האלו ,מה יעזור כאן הפסקה ועוד חודשיים?
האשכולות הם רק לשם דיון ושיחת חולין???אז תסגור אותו לחלוטין ,כאן רוצים להשפיע ולקבל תוצאות
אדרבה צריך כאן רשימה כמה שיותר ארוכה של מוחים ונותני פתרונות .החכמולוגים המתוכחים והרפורמטורים בדבר שימחקו ,[יש אשכולות שלא נתונים לדיון כפי שאיסור חזיר לא ניתן לדיון]

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ה' דצמבר 20, 2018 10:52 pm
על ידי פלפול התלמידים
בס"ד

אני לא הבנתי דבר אחד. האם יש צד לכבוד המנהל למחוק פורומים שעשרות או מאות אנשים השקיעו שם ימים ולילות בכתיבת ד"ת? לכל היותר הייתי מציע לכבוד המנהל להפוך את הפורומים לקריאה בלבד. אבל ההתנהלות השפויה היא לתת ביטוי לכל נושא תורני במקום המיועד לו, ואם משוגעים לדבר רוצים להתווכח כל היום, שיתווכחו באותו מקום. למי מפריע? אם רואים שאחד מהם יוצא משליטה ותוקף אישית, יחסם ובא לציון גואל

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ה' דצמבר 20, 2018 10:54 pm
על ידי ביליצר
פלפול התלמידים כתב:בס"ד

אני לא הבנתי דבר אחד. האם יש צד לכבוד המנהל למחוק פורומים שעשרות או מאות אנשים השקיעו שם ימים ולילות בכתיבת ד"ת? לכל היותר הייתי מציע לכבוד המנהל להפוך את הפורומים לקריאה בלבד. אבל ההתנהלות השפויה היא לתת ביטוי לכל נושא תורני במקום המיועד לו, ואם משוגעים לדבר רוצים להתווכח כל היום, שיתווכחו באותו מקום. למי מפריע? אם רואים שאחד מהם יוצא משליטה ותוקף אישית, יחסם ובא לציון גואל


יש צד ?זה מה שקורה כאן כל הזמן

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ה' דצמבר 20, 2018 10:56 pm
על ידי אוצר החכמה
מי מדבר על למחוק?
הנושא מוצה עד תום ואין נראה שיש מה לחדש בו. לכן כל מה שנכתב יישאר. רק ייאסר לכתוב בנושאים האלה למשך תקופה.

את דברי ביליצר לא הבנתי. הפורום אינו מקום לפרסומת ואפילו לא לתוכחות מוסר ומגידות.
כך שדבר שנכתב כאן פעם אחת די בו. ואין הפורום המקום לכתוב שוב ושוב את אותו דבר כדי לחנך את הציבור.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ה' דצמבר 20, 2018 11:22 pm
על ידי אבק פורח
יש לי שני רעיונות: האחד נראה לי קרוב לוודאי שהיה פותר את הבעיה מן השורש אבל הוא כמובן לא מעשי.
השני יותר מעשי אבל לא כ"כ פותר את הבעיה.

הראשון הוא לחייב כל ניק לכתוב חמישים אחוז מהודעותיו בלימוד ממש. נראה לי שאם על כל שטות היה צריך לכתוב גם הודעה בהלכות שבת היה האור דוחה את החושך. אם זה היה מעשי למנהלים שליט"א היו חיים הרבה יותר קלים (והפורום היה הרבה יותר מועיל מעניין ועונה להגדרתו).
השני הוא להחמיר הרבה הרבה יותר לגבי הודעות בנושאי צניעות עד כדי חסימת הכתיבה בפורום הצנע לכת לכלל הניקים מלבד אלו שהוכיחו את רצינותם. ברור שגם זה מקצוע בתורה ואין להוציאו מבית המדרש ויש לפעמים גם צורך של אנשים לשאול לפעמים שאלות בענייני צניעות במקום שאין מכירין אותם אבל נדמה שיש כותבים השוכחים שהבימה כאן היא בימה ציבורית ולא כל מה שנאמר בלחישה יכול להיכתב לעיני כל ישראל (איש וביתו), יש שפה שמקובל להשתמש בה בציבור ויש ביטויים ותיאורים שאינם מתאימים.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ה' דצמבר 20, 2018 11:30 pm
על ידי ביליצר
אוצר החכמה כתב:מי מדבר על למחוק?
הנושא מוצה עד תום ואין נראה שיש מה לחדש בו. לכן כל מה שנכתב יישאר. רק ייאסר לכתוב בנושאים האלה למשך תקופה.

את דברי ביליצר לא הבנתי. הפורום אינו מקום לפרסומת ואפילו לא לתוכחות מוסר ומגידות.
כך שדבר שנכתב כאן פעם אחת די בו. ואין הפורום המקום לכתוב שוב ושוב את אותו דבר כדי לחנך את הציבור.


במחילת כבוד תורתו ,על איזה פרסומת מדובר?
בפורום נכתבו כאן אין ספור לקחי מוסר ,מגידות ,תוכחות ,מחאות וכו,
אשכול זעקת הפלאפונים עמד כאן די הרבה זמן ועם משתתפים רבים עד שהאשכול פשוט נמחק במקום למחוק תכנים של ניקים לא מתאימים .
הנושא לא מוצה ולא ימוצה עד שלא יהיה פתרון ,הנושא אינו לשיחת חולין או לבידור ופנאי כפי שכמדומני גם לא מטרת הפרום, אלא בכדי לתת מודעות כמה שיותר רחבה בעניין ולחפש פתרונות.
וברור ,קטונתי מלהחליט מה יכתב כאן ליד מנהל חשוב [באמת] כמותכם ,אך נא לא להתמם.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ה' דצמבר 20, 2018 11:34 pm
על ידי אוצר החכמה
לא.
אפשר לכתוב כאן דברי מגידות ודרוש בתור חלק מדברי תורה.
אבל אם אתה מחליט שתיקון כלל ישראל יהיה בעניין מסויים (לדוגמה להגיד איש"ר בכוונה) ולכן כל בוקר תכתוב מחדש הודעה בנושא זה כאשר אין בה תוספת תורנית אלא רק במטרה להזכיר ולחנך, אולי כוונתך ומעשיך רצויים אבל לא זה המקום.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ה' דצמבר 20, 2018 11:45 pm
על ידי ביליצר
אוצר החכמה כתב:לא.
אפשר לכתוב כאן דברי מגידות ודרוש בתור חלק מדברי תורה.
אבל אם אתה מחליט שתיקון כלל ישראל יהיה בעניין מסויים (לדוגמה להגיד איש"ר בכוונה) ולכן כל בוקר תכתוב מחדש הודעה בנושא זה כאשר אין בה תוספת תורנית אלא רק במטרה להזכיר ולחנך, אולי כוונתך ומעשיך רצויים אבל לא זה המקום.


לדברי תורה יש פורום בית המדרש שמלבדו יש עוד כך וכך פורומים ללא תורה ושכרה, אם מישהו יפתח אשכול על איש"ר ויהיה לזה ביקוש מי לא יברך עליו ומי יעז למחקו ? הנני טועה?
ס"ה כתבתי הודעה 1 בלבד לפני שנמחק ,ו1 לאחר מספר חודשים לאחמ"כ ,כשהתגובות הגיעו ברצף ,
וגם באשכול זה גופא הינך רואה את הביקוש לדבר . המנהלים לא רוצים אז לא !חבל

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ה' דצמבר 20, 2018 11:50 pm
על ידי אוצר החכמה
שוב אם תכתוב הודעה אחת שצריך להגיד איש"ר בכוונה והיא גם תהיה מנוסחת באופן סביר צ"ע אם יש למחקה אם לא יהיה בה שום חידוש. (כי זיל קרי בי רב הוא). אבל אם תכתוב כל בוקר שוב ושוב הודעה בנושא רק כדי להטיף לנושא, על אף חשיבותו אין זה המקום וראוי למחקם. נראה לי שגם בבית הכנסת לא ירשו לך לדפוק כל יום אחרי התפילה ולצעוק שוב ושוב את הדבר.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ה' דצמבר 20, 2018 11:53 pm
על ידי הסקרן_הקטן
ביליצר כתב:
אוצר החכמה כתב:לא.

וגם באשכול זה גופא הינך רואה את הביקוש לדבר .


מתוך צפיה באשכולות המדוברים - הביקוש הוא להתווכח ולהוכיח כמה אני צודק ולא השני...

ברור שכל הטיעונים ימינה ושמאלה כבר נאמרו - ברוב המקרים הטיעונים חוזרים על עצמם

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ה' דצמבר 20, 2018 11:53 pm
על ידי שמש
לענ"ד למחוק חומר חשוב (ובחלקו די נדיר) שנאסף כאן בעמל רב מכל המשתתפים מכל הצדדים זהו פשוט עוול הן כלפי הכותבים והן כלפי הציבור שמתעניין בחומר חשוב זה (גם אם צריך לברור בו את המוץ מהתבן עקב כמה כותבים המזהמים חלק מהאשכולות בדברי הבאי ובלע).
אפשר לנעול אשכולות המתדרדרים להשמצות אישיות ואפשר (ועדיף) פשוט למחוק את ההודעות הבעייתיות ולחסום את הכותבים היורדים לגופו של כותב או משתמשים בשפה שאינה מתאימה לביהמ"ד, אך אין להתעלם מכך שאלו שני נושאים חשובים אשר אינם זוכים כמעט לטיפול הולם כדרכה של תורה בקרב הבמות הציבוריות האחרות וכאן הוא כמעט המקום היחיד שניתן לדון בהם 'ללא מורא וללא משוא פנים'. כך שלמחוק אותם ואף לאסור את העיסוק בהם הוא רעיון גרוע בעיני.
בנוסף אני מנצל את ההזדמנות כדי למחות ברבים על הפגיעה בכבודו של מי שכפי הניכר מפי כתבו הוא ת"ח חריף ובקי ה"ה הרב 'עובר ושב' - שעושה לדעתי עבודת קודש בכך שהוא מתנדב לומר בקול רם וצלול את הדברים שכולנו יודעים ומרגישים באמתותם אך לא תמיד מעזים או יכולים להתעמת עם הני בריוני ה'משוגעים לדבר' מהצד ה'מחמיר' והאוסר בהם - הן בדבריהם של אותם כותבים שהשתלחו בו בצורה שאינה מקובלת בשום מקום תרבותי והן בהרחקה שנכפתה עליו שלא בצדק כאילו בצווארו תלוי הקולר ל'מהומה' שהתפתחה כאן.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 12:04 am
על ידי ביליצר
אוצר החכמה כתב:שוב אם תכתוב הודעה אחת שצריך להגיד איש"ר בכוונה והיא גם תהיה מנוסחת באופן סביר צ"ע אם יש למחקה אם לא יהיה בה שום חידוש. (כי זיל קרי בי רב הוא). אבל אם תכתוב כל בוקר שוב ושוב הודעה בנושא רק כדי להטיף לנושא, על אף חשיבותו אין זה המקום וראוי למחקם. נראה לי שגם בבית הכנסת לא ירשו לך לדפוק כל יום אחרי התפילה ולצעוק שוב ושוב את הדבר.


באמת שאין לי מושג על איזה קריאה יומית כבודו מדבר ,פתחתי שני אשכולות מפני שהראשון נמחק ואחרי 3 דקות גם השניה ,בשניהם כתבתי הודעה 1 בלבד והקריאה דוקא עוררה את המקום .

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 12:09 am
על ידי עמקן
אין פתרון מושלמת אבל בכל זאת יש כמה עצות.
א. להגביל חזרה על אותן טענות פעם אחר פעם אחר פעם, באריכות גדולה ונפלאה. אם מישהו חושב שהוא כבר ענה על משהו אפשר ליתן קישור.
ב. מעתיק דברים, הן של אחרים הן שלו שכתב כבר במקום אחר, יהיה חייב לציין מקור דבריו.
ג. השמצות לא מבוססות אסורות בהחלט. לדוגמא להאשים כל מה שלא מתאים לך כזיוף, בלי שום ראיה.
וכ"ש שלא לכנות מכתב של רבנים מפורסמים פשקוויל.
ולא צריך להעתלם מעובדה שא"א להכחיש, שבגדול הבעיות התחילו אחר שהגיע ניק אחד שכמעט אינו משתתף בנושאים רגילים, שכנאה יש לו השקפה לא כ"כ מקובלת בעולם החרדי, שהשתלט על כל הנושאים שהוזכרו שהיה בהם בעיות [לא רק כאן, אלא אף בפורומים אחרים]. הצנועים משכו ידם פחות ויותר. וגם כמה מתגובות הלא כ"כ ראויות של אחרים היו בעקבות האוירה החדשה שהוא הביא.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 12:12 am
על ידי הוה אמינא
לא אוכל לחוות דעה כיון ששני הנושאים [שלושת] המדוברים שהיו בעייתיים באספקלריא לא ביקרתי כמדו' מעולם ולחא ידעתי על קיומם, וגם אילו ראיתי הכותרת הייתי מדלג מסתמא.
וה' יתן סיעתא דשמיא למנהלים ההולכים נגד רוחו של כאו"א בנחת וארך רוח נפלאים להעמיד המקום על מתכונת שביל הזהב.

הדבר היחיד שאבין הוא אם הייתי משקיע מאמץ מחשבתי והיה נמחק הדברים בגלל טרול כלשהו אחר או מחשד שאני טרול, זה היה יותר כואב מפגיעה, כהריסת ואבדן דבר אישי יקר ממש.
ואם מדובר על נעילה ללא מחיקה הכל טוב.

אבל נדמה שבאשכול זה גופא יש כבר ביאור מה קורה כאשר מחוסר הבנה עצמית, מישהו חושב שלא הסביר את עצמו או שלא הבינוהו, וחוזר על דבריו יותר מכמה פעמים נסבלות...
הפתרון הקשה הוא לנעול, והקל יותר לא להראות לו אי הסכמה או אי הבנה בדבריו, וממילא יבין שכן הבינו אותו ולא יזדקק לחזור על זה...

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 12:15 am
על ידי ביליצר
הסקרן_הקטן כתב:
ביליצר כתב:
אוצר החכמה כתב:לא.

וגם באשכול זה גופא הינך רואה את הביקוש לדבר .


מתוך צפיה באשכולות המדוברים - הביקוש הוא להתווכח ולהוכיח כמה אני צודק ולא השני...

ברור שכל הטיעונים ימינה ושמאלה כבר נאמרו - ברוב המקרים הטיעונים חוזרים על עצמם


בכל דיון ייתכנו יצרים ,
בנושא המלחמה נגד המדיה הנני מייחס הרבה כונות טהורות ,
אנשים רוצים לחיות ולראות מסביבם כ"ש בחינוכם מקום סטרילי וטהור .
הורים ומחנכים משקיעים את חייהם בצאצאים ובתלמידיהם ואל יראו במות...לטמיון

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 12:24 am
על ידי עקביה
שמש כתב:בנוסף אני מנצל את ההזדמנות כדי למחות ברבים על הפגיעה בכבודו של מי שכפי הניכר מפי כתבו הוא ת"ח חריף ובקי ה"ה הרב 'עובר ושב' - שעושה לדעתי עבודת קודש בכך שהוא מתנדב לומר בקול רם וצלול את הדברים שכולנו יודעים ומרגישים באמתותם אך לא תמיד מעזים או יכולים להתעמת עם הני בריוני ה'משוגעים לדבר' מהצד ה'מחמיר' והאוסר בהם - הן בדבריהם של אותם כותבים שהשתלחו בו בצורה שאינה מקובלת בשום מקום תרבותי והן בהרחקה שנכפתה עליו שלא בצדק כאילו בצווארו תלוי הקולר ל'מהומה' שהתפתחה כאן.

יש טעם בדבריו של 'עובר ושב', אבל האובססיה מקלקלת את השורה, וממאיסה את הלוקה בה על רבים.
אני יכול לתת שתי דוגמאות משתי היתקלויות שהיו לי אתו בתת הפורום אספקלריא.
אינני סבור שאני קנאי גדול, או משהו בכיוון, ואעפ"כ הוא חש כנראה חוב קדוש לאנושות לצאת למלחמת קודש נגד דברים שכתבתי, תוך שימוש ב"השבעת המקלדת", והקפדה יתירה על כך שהמילה האחרונה תהיה שלו. בנוסף, ויכוח שחשבתי לתומי שהוא הלכתי, הוא הפך מהר מאד לאישי.
כך שאני יכול בהחלט להבין את התרעומת עליו.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 12:44 am
על ידי שמש
עקביה כתב:
שמש כתב:בנוסף אני מנצל את ההזדמנות כדי למחות ברבים על הפגיעה בכבודו של מי שכפי הניכר מפי כתבו הוא ת"ח חריף ובקי ה"ה הרב 'עובר ושב' - שעושה לדעתי עבודת קודש בכך שהוא מתנדב לומר בקול רם וצלול את הדברים שכולנו יודעים ומרגישים באמתותם אך לא תמיד מעזים או יכולים להתעמת עם הני בריוני ה'משוגעים לדבר' מהצד ה'מחמיר' והאוסר בהם - הן בדבריהם של אותם כותבים שהשתלחו בו בצורה שאינה מקובלת בשום מקום תרבותי והן בהרחקה שנכפתה עליו שלא בצדק כאילו בצווארו תלוי הקולר ל'מהומה' שהתפתחה כאן.

יש טעם בדבריו של 'עובר ושב', אבל האובססיה מקלקלת את השורה, וממאיסה את הלוקה בה על רבים.
אני יכול לתת שתי דוגמאות משתי היתקלויות שהיו לי אתו בתת הפורום אספקלריא.
אינני סבור שאני קנאי גדול, או משהו בכיוון, ואעפ"כ הוא חש כנראה חוב קדוש לאנושות לצאת למלחמת קודש נגד דברים שכתבתי, תוך שימוש ב"השבעת המקלדת", והקפדה יתירה על כך שהמילה האחרונה תהיה שלו. בנוסף, ויכוח שחשבתי לתומי שהוא הלכתי, הוא הפך מהר מאד לאישי.
כך שאני יכול בהחלט להבין את התרעומת עליו.

ראשית, ה'אובססיה' שלו היא בבחינת 'לולי המשתגעים נשאר העולם חרב' שכן נדרש בהחלט מי שיהא מוכן להשקיע זמנו ומרצו במלחמה שנראית כמלחמה בטחנות רוח כנגד התועמלנים של הטליבאן המפיצים את משנתם באגרסיביות בכל דרך ומשבשים את המון העם בנושאים אלו. כך שגם אם סגנונו אינו מוצא חן בעיניך הרי שעדיין יצא הפסדנו בשכרנו ובפרט שאמנם אינני יודע (או זוכר) מה היו ההיתקלויות שלכם אבל אני כן יודע שלמרות אריכותו הדקדקנית לכאורה הרי שבכל הודעותיו הוא מקפיד תמיד לכתוב באורך רוח וסבלנות ובנימה מכובדת. כמו כן כולנו יודעים מי הפך את הדיונים באשכולות המדוברים לאישיים - זה לא היה הרב עו"ש.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 12:49 am
על ידי עקביה
שמש כתב:כמו כן כולנו יודעים מי הפך את הדיונים באשכולות המדוברים לאישיים - זה לא היה הרב עו"ש.

התכוונתי לוויכוח הלכתי מסוים שהיה לו אתי, והוא התחיל להתקיף אותי בצורה לא יפה. עכ"פ לטעמי.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 12:55 am
על ידי שמש
עמקן כתב:אין פתרון מושלמת אבל בכל זאת יש כמה עצות.
א. להגביל חזרה על אותן טענות פעם אחר פעם אחר פעם, באריכות גדולה ונפלאה. אם מישהו חושב שהוא כבר ענה על משהו אפשר ליתן קישור.
ב. מעתיק דברים, הן של אחרים הן שלו שכתב כבר במקום אחר, יהיה חייב לציין מקור דבריו.
ג. השמצות לא מבוססות אסורות בהחלט. לדוגמא להאשים כל מה שלא מתאים לך כזיוף, בלי שום ראיה.
וכ"ש שלא לכנות מכתב של רבנים מפורסמים פשקוויל.
ולא צריך להעתלם מעובדה שא"א להכחיש, שבגדול הבעיות התחילו אחר שהגיע ניק אחד שכמעט אינו משתתף בנושאים רגילים, שכנאה יש לו השקפה לא כ"כ מקובלת בעולם החרדי, שהשתלט על כל הנושאים שהוזכרו שהיה בהם בעיות [לא רק כאן, אלא אף בפורומים אחרים]. הצנועים משכו ידם פחות ויותר. וגם כמה מתגובות הלא כ"כ ראויות של אחרים היו בעקבות האוירה החדשה שהוא הביא.

מן הסתם שכחת (ולא התעלמת בזדון) מלציין גילוי נאות, שאתה בר פלוגתא של הרב עו"ש והתווכחת אתו במשך עשרות עמודים כשאתה בעצמך ממחזר טענות שוב ושוב (אמנם באריכות מעט פחותה אך זאת רק עקב העובדה שברוב המקרים נותרת ללא תשובה עניינית לטענותיו), ומאחר שהובסת על ידו שוק על ירך אתה מנצל את ההזדמנות להמשיך להכפישו ולהשמיצו כשהוא אפילו לא יכול להגיב לך עקב חסימתו הלא מוצדקת.
כך שכעת נוכל כולנו להבין כיצד תפרת את ה'קריטריונים' בהתאם להאשמות השווא שאתה מבקש לטפול עליו.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 1:00 am
על ידי שמש
עקביה כתב:
שמש כתב:כמו כן כולנו יודעים מי הפך את הדיונים באשכולות המדוברים לאישיים - זה לא היה הרב עו"ש.

התכוונתי לוויכוח הלכתי מסוים שהיה לו אתי, והוא התחיל להתקיף אותי בצורה לא יפה. עכ"פ לטעמי.

ייתכן שאתה צודק (עד שלא יוחזר הפורום לא נוכל לדעת...) אבל גם אם במקרה ספציפי זה או אחר הוא נהג שלא כשורה (ומן הסתם גם אני ואתה וכמעט כ"א מהכותבים כאן נכשלים לעתים בלהט הוויכוח ויצר הניצוח) אין זה משנה מהעובדה הפשוטה והמוכחת לעין כל שברוב ככל המקרים הוא שואל לעניין ומשיב כהלכה בנחת רוח ובפה ברורה ונעימה ואילו בין מתנגדיו יש אלימים ובוטים ועל כך דיברתי.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 1:39 am
על ידי אסף128
קצת תמוה שאשכול שנועד לדון איך לשפר את המצב, הפך בעצמו לזירה להתקפות אישיות

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 2:02 am
על ידי אישצפת
לעניות דעתי הפתרון הוא כך.
כל עוד והשאלות והתשובות ענייניות וזאת אומרת קושיות ותירוצים וסברות לכאן או לכאן יוכל הדיון להתקיים. אבל ברגע שנוצרות בו הכפשות אישיות או זלזול בחכמי ישראל יוזהר הכותב לפני חסימה לשנות נוסח הודעותיו או למוחקן, ואם יקרה זה לעיתים קרובות אחר מספר פעמים יחסם חשבונו וכתובת ip שלו.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 3:52 am
על ידי חרסון
המשותף לרוב המציעים כאן הצעות ועצות שונות הוא שהם מנגדים לפתרונות שרירותיים, ובאופן כללי סומכים ידם על שיקול דעת ההנהלה (אם כי הם שמחים לייעץ לה פה ושם)...

א"כ, ג"א מצטרף
חופק"ק חרסון

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 5:35 am
על ידי איש_ספר
ביליציר, מבוטח לך שאם תנצל את הפורום לזעקות בין של אמת ובין של שקר אתה תימחק ועמם יספו כל הודעותיך.
אני לא מכיר את הרב עו"ש ואם אומרים שהוא ת"ח, נקבל, אבל האובססיה שלו, מחריבה את המקום. כבר הובהר שהפורום לא נועד להיות במה לקידומי מטרות ויהיו המה נאצלות ככל שיהיו.
על המשוגעים שנמחו א"צ להוסיף מילה. הערב קבלתי כארבעים מיילים של נאצות מחד מנהון. לא כולל עשרות שיחות וניתוקים.
נראה שההצעה המאוזנת היא להכריז על הפסקת הדיונים בנושאי צניעות הלבוש והמדיה. עד להודעה חדשה שבעז"ה תבוא.
אספקלריא יעלה בעז"ה בשעות הקרובות, וכל האשכולות העוסקים בנושאים המדוברים ינעלו בזא"ז.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 8:16 am
על ידי פלפול התלמידים
בס"ד

כבוד המנהל, כפי שאני מבין אתה בעצם טוען שהאובססיה שלו לענות כסיל כאיוולתו מחריבה את המקום ע"י שאותם משוגעים לא עומדים בכך והגיע הדבר עד 40 הטרדות טלפון בלילה אחד. אם כן ההחלטה שלך היא כניעה לטרור, ואז יוצא שהם הצליחו להשתלט על השיח האינטרנטי כמו שהם מצליחים להשתלט בבריונות על השיח הציבורי וחבל