טהרת המת-הפנימית, מהיכן מקורה?
פורסם: ב' מרץ 28, 2011 7:12 am
מתי התחיל המנהג של הטהרה הפנימית והיכן האיזכורים הראשונים לכך,
מכון מורשת אשכנז: "מעולם לא נהגו באשכנז לעשות טהרה פנימית, והרחיקוה רבני אשכנז אף בדורות האחרונים כשהתקבלה טהרה זו בכמה ארצות". (http://www.moreshetashkenaz.com/life2_10.htm)
מן הסתם הוא מסביר את מה שכתב הרמ"א סימן שנ"ב: "ומדיחים אותו היטב בכל מקום, שיהא נקי מכל טומאה" שמדובר בטהרה חיצונית.
כיום החברה קדישא נוהגת לעשות טהרה פנימית. (כוונתי על ח"ק דאשכנז, וגם הספרדים נוהגים כך, ובזהירות אפשר לומר כי יתכן שמשם התחיל המנהג, וצ"ע)
-----
האם הבן מותר להתעסק בטהרת אביו החיצונית?
זכורני שראיתי פעם בשם הזוהר שדווקא על הבן יש מצוה גדולה יותר מאשר על השאר, ואם אני לא טועה הראיה של הזוהר מתקשרת ביוסף הצדיק. מ"מ האם יש לכך עוד מקורות שהבן מצווה על טהרת אביו לפני כולם?
השאלה שלי האם מותר הבן להתעסק בטהרת אביו נשאלת עקב מה שראיתי באתר של חברה קדישא בשם ספר גשר החיים שאסור לבן להתעסק בטהרת אביו. http://www.kadisha.biz/showItem.aspx?levelId=59606<בעמוד למטה.
מכון מורשת אשכנז: "מעולם לא נהגו באשכנז לעשות טהרה פנימית, והרחיקוה רבני אשכנז אף בדורות האחרונים כשהתקבלה טהרה זו בכמה ארצות". (http://www.moreshetashkenaz.com/life2_10.htm)
מן הסתם הוא מסביר את מה שכתב הרמ"א סימן שנ"ב: "ומדיחים אותו היטב בכל מקום, שיהא נקי מכל טומאה" שמדובר בטהרה חיצונית.
כיום החברה קדישא נוהגת לעשות טהרה פנימית. (כוונתי על ח"ק דאשכנז, וגם הספרדים נוהגים כך, ובזהירות אפשר לומר כי יתכן שמשם התחיל המנהג, וצ"ע)
-----
האם הבן מותר להתעסק בטהרת אביו החיצונית?
זכורני שראיתי פעם בשם הזוהר שדווקא על הבן יש מצוה גדולה יותר מאשר על השאר, ואם אני לא טועה הראיה של הזוהר מתקשרת ביוסף הצדיק. מ"מ האם יש לכך עוד מקורות שהבן מצווה על טהרת אביו לפני כולם?
השאלה שלי האם מותר הבן להתעסק בטהרת אביו נשאלת עקב מה שראיתי באתר של חברה קדישא בשם ספר גשר החיים שאסור לבן להתעסק בטהרת אביו. http://www.kadisha.biz/showItem.aspx?levelId=59606<בעמוד למטה.