עכ"ל."העמידה מפני החכם, מפני שיבה תקום והדרת פני זקן ויראת מאלהיך אני ה' (ויקרא יט לב), ומהו ענין תקום והדרת, הכוונה שאם היית יושב, קום. ואם היית עומד, כרע, כי לשון הידור הוא השחייה וההשתחוויה, כאומרו השתחוו לה' בהדרת קודש (תהילים כט ב). וכך בא בפירוש שהאומה בזמן הישועה, יקומו בפני כל אחד מהם המלכים, לפי שהם יושבים. וישתחוו להם השרים, לפי שהם עומדים לפני המלכים, כמו שנאמר מלכים יראו וקמו שרים וישתחוו למען ה' אשר נאמן קדוש ישראל ויבחרך" (ישעיה מט ז).
ודבריו צל"ע לכאורה, כי בגמרא קידושין (לב:) איתא, יכול יעמוד מפניו ממקום רחוק, ת"ל תקום והדרת, לא אמרתי קימה אלא במקום שיש הידור. יכול יהדרנו בממון, ת"ל תקום והדרת, מה קימה שאין בה חסרון כיס, אף הידור שאין בו חסרון כיס. יכול יעמוד מפניו מבית הכסא ומבית המרחץ, ת"ל תקום והדרת, לא אמרתי קימה אלא במקום שיש הידור. ע"ש. הרי שחז"ל דרשי להאי קרא בגוונא אחרינא.
ועיקר דין זה חדש הוא לדידי, שיש להדר בהשתחוויה פני זקן וחכם, ואשאלה לדעת, מה מקור הדברים? או אסמכתא וכו'