עמוד 1 מתוך 1

"כאילו הוא נסע וחנה עם בני ישראל במדבר" - מהי המעלה?

פורסם: ב' מאי 31, 2010 1:57 pm
על ידי חכם באשי
במדרש סדר ארקים (אוצר מדרשים, עמ' 70):
"כל המלמד בנו ספר בראשית מעלה עליו הכתוב כאילו נתעסק ביצירת העולם, וכל העוסק בספר אלה שמות כאילו עמד על הר סיני, וכל העוסק בספר ויקרא כאילו הקריב כל הקרבנות כולן, וכל העוסק בספר וידבר כאילו הוא נסע וחנה עם בני ישראל במדבר, וכל העוסק בספר ואלה הדברים כאילו קיים כל התורה כולה".

ויש להבין מהי המעלה של "כאילו הוא נסע וחנה עם בני ישראל במדבר"?

Re: "כאילו הוא נסע וחנה עם בני ישראל במדבר" - מהי המעלה?

פורסם: ב' מאי 31, 2010 1:59 pm
על ידי ישראל הר כסף
זכרתי לך חסד נעורייך... כל עניני האמונה ואכילת המן בגינה זכינו בתורה הם הם הליכת המדבר.

Re: "כאילו הוא נסע וחנה עם בני ישראל במדבר" - מהי המעלה?

פורסם: ב' מאי 31, 2010 2:02 pm
על ידי חכם באשי
יפה. תודה רבה.
אבל יש למישהו להוסיף עוד בעניין?

Re: "כאילו הוא נסע וחנה עם בני ישראל במדבר" - מהי המעלה?

פורסם: ב' מאי 31, 2010 4:17 pm
על ידי חיים
בהמשך המדרש מובאות שש מידות טובות שהיו במדבר. הראשונה בהם "שהיתה שכינה מהלכת לפניהם שנאמר וה' הולך לפניהם יומם (שמות יג, כא). וכן עתיד הקב"ה להלוך לפניהם שנאמר כי הולך לפניכם ה' (ישעיה נב, יב). יתכן שבין השאר התכוון המדרש גם למעלה זו, ואולי גם לאחרות המובאות שם.

Re: "כאילו הוא נסע וחנה עם בני ישראל במדבר" - מהי המעלה?

פורסם: ב' מאי 31, 2010 4:23 pm
על ידי תולדות אדם
דור דעה שלא יהיה כמותו עד ביאת המשיח (זוהר)

Re: "כאילו הוא נסע וחנה עם בני ישראל במדבר" - מהי המעלה?

פורסם: ב' מאי 31, 2010 4:26 pm
על ידי חיים
תולדות אדם כתב:דור דעה שלא יהיה כמותו עד ביאת המשיח (זוהר)

זה לא מיישב את דיוק הלשון "נסע וחנה". בכל זאת אכן יתכן שזו כוונת המדרש.

Re: "כאילו הוא נסע וחנה עם בני ישראל במדבר" - מהי המעלה?

פורסם: ב' מאי 31, 2010 5:04 pm
על ידי מבי מדרשא
אפשר המעלה היא מה שהנסיעה והחניה היתה על פי ה'‏ ‏"על פי ה‏'‏ יחנו ועל פי ה'‏" יסעו"‏. ולאותו ששונה ספר זה נאמר שהוא במעלה זו שזוכה לעשות דבריו על פיו.