עמוד 1 מתוך 1

מה גדר 'טוב להקפיד' בשו"ע

פורסם: א' מאי 08, 2011 11:32 am
על ידי חד וחלק
בסי' ד נאמר בשו"ע: 'טוב להקפיד בנטילת ידים שחרית בכל הדברים המעכבים בנטילת ידים לסעודה'.
'טוב' היינו כדאי ונכון, ולא דין מחייב. אך הרמ"א שם כתב: 'הגה: מיהו אינו מעכב לא כלי ולא כח גברא ושאר הדברים הפוסלים בנטילת הסעודה'. וכן מבואר באחרונים שם שהכוונה לדין לכתחילה.

במשנה ברורה בכלל לא ברור כל העסק, שכתב שם וז"ל: 'אינו מעכב - ר"ל דיעבד לענין הברכה ויוכל לברך ענט"י או אפילו לכתחלה היכא דאי אפשר בענין אחר אבל היכא דאפשר טוב להקפיד'.