מעיין כתב:על זה נאמר הכל לפי הענין [ס'ווענד זיך ווי דער חמר שטייט איין- עי' ליקוטים בסוף מנהגי מהרי"ל או' ל]
וכמו כן 'גאונים' יתכן גאוני זמנינו, ויתכן, גאונים מזמן הגאונים.
רבנים יתכן, רבני זמנינו, ויתכן, רבנים, תלמודיים לאפוקי קראים.
אדג כתב:כנראה שלא הוסברו הדברים כל צרכם: ודאי שמחברים רבים נקטו קו ברור וכונתם אחידה. ולכן אם תשאל למי התכוון הרמב"ן (דרך משל, כמובן) באומרו קדמונים נוכל לברר ולהסיק מסקנות. אך לשאול בצורה כוללת על כללות עולם הטרימנלוגיה התורנית - בלתי אפשרי לענות.
ישראל הר כסף כתב:אז בעצם אין למילה זו משמעות?
לא נראה לי.
אני חושב שיש כאלה שהיתה להם הגדרה די ברורה במושג הזה כשהזכירו דברים בשם קדמונים. אין לי ראיה אבל אשמח לשמוע ממי שיודע.
ישראל הר כסף כתב:סליחה, אף אחד לא משתמש בלשון קדמונים על דור קודם!
המכוון הוא בד"כ על דורות קדמונים וספרים עלומים לרוב העם המלאים רמזים וכד' ועל זה שאלתי מי הם.
ישראל הר כסף כתב:"...ומצאתי דברים המובאים בשם קדמונים גם על דור האריז"ל למשל ולא רק על ראשונים כהרוקח או יותר עלומים מדורות קדומים יותר."
אורח לרגע. כתב:במקרים רבים הכוונה לראשית תקופת האחרונים.
יאיר כתב:שוב נוכחנו לדעת שמסתבר שלשון הקודש לחוד ועברית לחוד..
מעיין כתב:וראה לשון רש"י שבועות ל"ח ב'
ובדורותינו בטלו הראשונים שבועה דאורייתא לפי שענשה גדול ותקנו לגזור עליו ארור בעשרה והא אמרן ארור בו שבועה
ישבב הסופר כתב:מעיין: חן חן לך, שתי הדוגמאות יפות עד מאוד, ולדברי הראב"ע יש לדוגמא אחרת בפרשת השבוע.
וזכרתי להם ברית ראשונים אשר הוצאתי אותם מארץ מצרים פירש"י של שבטים, והראב"ע פי' זאת הברית הכרותה בסיני וקרא זה הדור ראשונים כנגד הבנים שיגלו בארץ אויביהם.
מעיין כתב:ולא ציינתי זאת רק לדמיון ולא לפתרון החידה ולכך הקדמתי לשון וראה שרגילין להוסיף רק להשוואה...
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Majestic-12 [Bot] ו־ 559 אורחים