שוב נזכרתי
שבפורום אחר האריכו הרבה בכגון דא
ובהיות כי אריכות גדולה שם (כ100 הודעות) אשר רובם אינם ממין העניין וביותר שהרבה מחברים כאן שומרים רגלם מהיכנס באותו מקום אני מזכיר כאן ג' דוגמאות שהביאו שם
(תקנתי את המר"מ בשתיקה)1. המהר"ל בדרך חיים על אבות פ"ה מי"ט, מבאר מדוע באברהם נאמר ויקח את שני נעריו אתו, ובבלעם כתיב עמו. וידועה הקושיא כי בפסוק נאמר להיפך!
והביאו בשם האדמו"ר מקוצק שמשמים הניחו לו לטעות ללמד כי מצודת הטעות פרוסה על הכל. (
נככ"ב. באשכול שם האריכו בהרבה בעניין זה)
2. בנו"ב אהע"ז תניינא סי' עז שו"ט דברי הרשב"א בעניין פלגינן דיבוריה. ובחידושי הרי"ם לחו"מ סי' לד ס"ק כט תמה על דבריו שהתחלף לו הוא"מ שברשב"א עם מסקנתו וסיים דבריו 'ובודאי לא היה מזדמן לרב כמוהו טעות כזה רק ע"י שלא נזהר בלשונו נגד רשב"א ז"ל'. (באותו אשכול ציינו שבספר מאיר עיני הגולה הוסיפו פרטים בזה)
3. בספר חיים ושלום לרבי ממונקאטש ריש פ' דברים האריך הרבה לבאר דברי אוה"ח שם שספר משנה תורה אמרו משה מפ"ע. ועי"ש שכתב בשם צדיקים כי האוה"ח נענש ע"כ ומן השמים הטעו אותו במש"כ בפרשת וילך (דברים לב מד) לפרש לה"כ 'וידבר את כל הדברים' אף שלפנינו לא נמצא שם מילת 'כל'. וזה מדה כנגד מש"כ על מרע"ה.