קבלתי מר' נוריאל עזרא בהודעה פרטית תגובה ארוכה ומפורטת על שינוי מספור הפרקים בין כתב היד והספרים שבדפוס (וברשותו אני מביאה כאן עם שינויים קלים)
צריך לתקן בשאלתך, אין כלל מספרי פרקים בספר. יש נושאים (או פרקים אם תרצה) ללא מספור וכל נושא מחולק לסעיפים. והנושא הראשון הסיבה לחטא ויש בו י"ד סיבות. אחר כך הנושא הוא "עונש חטא זה" ויש בו י' עונשים. אחר כך נושא "תיקוני חטא זה" ובו אתה דן וחסר בו [לכאורה - ראה להלן] תיקון י"ז.
ולכן השאלה צריכה להיות בספר יסוד יוסף וכו' בתיקוני החטא, אחר תיקון ט"ז מגיע תיקון י"ח ויש לברר האם נשמט תיקון י"ז או שזו טעות המדפיס הראשון שמספר את תיקון י"ז בטעות כתיקון י"ח ואחריו העתיקו המדפיסים האחרים.
אגב יש באוצר "יסוד יוסף" עם "טהרת יום טוב". ובו נוסף סעיף "טו"ב"[=יז] בד"ה "הדרן". ולכאורה עשה כן מסברא כי בשלמא אם הספר היה מחולק לסעיפים להקל על האורך בפסקאות אך כאן הלא כל סעיף הוא תיקון ולא נכתב תיקון נוסף מתיבת "הדרן" ועד התיקון הבא הממוספר אולי בטעות כתיקון י"ח.
שוב בדקתי בכתב יד בספרייה הלאומית ותיקון י"ח הוא בעצם תיקון י"ז ואחריו תיקון י"ט הוא בעצם תיקון י"ח וכן על זה הדרך, וכנראה בדפוס הראשון נכתב בטעות י"ח ואחר כך מספר בלי להסתכל והמשיך י"ט כ' וכו') ואחריו נמשכו שאר המדפיסים.(ואף שייתכן כי ראו שחסר לא תיקנו תיקון י"ח לתיקון י"ז כי חששו שמא באמת נשמט י"ז ולא היה להם הכתב יד)
בהמשך הרבה שונה. גם בסעיפים וגם בסגנון הלשוני ופעם אחת אף בתוכן.
תיקון כ"ג בנדפס. בכתב היד מפוצל לכ"ב כ"ג.
כ"ד כבר שווה הן בנדפס והן בכתב היד להיות מעשרה ראשונים בבית הכנסת.
כ"ו בכתב היד הוא להיות זהיר בציצית. אך בנדפס לבחור במדת הענוה.(מדת הענוה בכתב היד היא בתיקון לג אלא שהם שונים ראה שם).
כ"ז בנדפס להיות זהיר בציצית.
כ"ז בכתב היד תיקון חצות.
כ"ח בנדפס תיקון חצות.
וגם שם בפסקא בפני עצמה(ללא סעיף) "וגם להסתכל בספר תורה, ולא להסתכל אף באשתו נדה וכו'".
כ"ח בכתב היד שלא להסתכל בנשים ואף לא באשתו נדה וכו'
כ"ט בכתב היד וכן בנדפס. תשמיש עם אשתו רק בלילי שבתות.
ל' - אין ל' בנדפס.
ל' בכתב היד ולא בנדפס לאהוב שלום ולרדוף שלום.
ל"א בכתב היד לשמוע חרפתו ולא ישיב.
ל"ב בנדפס ובכתב היד לסמוך גאולה לתפילה ועוד.
ל"ג בכתב היד לעסוק במדת הענוה.(הוא שונה ממידת הענוה הנזכר בנדפס בכתב היד הוא על דרך הקבלה ובנדפס הביא מתשובת מהר"ם בן ברוך מהגמרא ועוד)
בנדפס אין תיקון ל"ג.
https://www.nli.org.il/he/manuscripts/N ... L155331322