עמוד 1 מתוך 1

פענוח שבח על הרא"ש

פורסם: ד' אוגוסט 11, 2021 11:15 am
על ידי בן צוער1
בשו"ת הרא"ש כלל ח סימן יג מופי הביטוי הבא: אל גבור אבי עד שר שלום, למלך שלמה שהשלום שלו, ובחסדו עלינו נטעו ושתלו בעולמו, ומימי קדם בין שתי שמותיו שמו, ובינות ההויות בשתי החכמות חתמו. מישהו יודע לבאר מה הכוונה?

Re: פענוח שבח על הרא"ש

פורסם: ד' אוגוסט 11, 2021 11:42 am
על ידי במסתרים
.

Re: פענוח שבח על הרא"ש

פורסם: ד' אוגוסט 11, 2021 11:49 am
על ידי נוריאל עזרא
בן צוער1 כתב:בשו"ת הרא"ש כלל ח סימן יג מופי הביטוי הבא: אל גבור אבי עד שר שלום, למלך שלמה שהשלום שלו, ובחסדו עלינו נטעו ושתלו בעולמו, ומימי קדם בין שתי שמותיו שמו, ובינות ההויות בשתי החכמות חתמו. מישהו יודע לבאר מה הכוונה?

ראה מנחת העומר(אביטבול):
https://beta.hebrewbooks.org/reader/rea ... 7%99%D7%95
https://tablet.otzar.org/book/book.php? ... agenum=358
הפניתי גם לה"ב כי באוצר זה מעבר לעמוד 150.

Re: פענוח שבח על הרא"ש

פורסם: ד' אוגוסט 11, 2021 8:38 pm
על ידי שבע
'ובינות ההויות בשתי החכמות חתמו'
ההויות = ספירות

שתי החכמות
חכמת אלקים - ספירת החכמה
חכמת שלמה - ספירת המלכות

Re: פענוח שבח על הרא"ש

פורסם: ד' אוגוסט 11, 2021 9:00 pm
על ידי ספרים וועלט
נוריאל עזרא כתב:
בן צוער1 כתב:בשו"ת הרא"ש כלל ח סימן יג מופי הביטוי הבא: אל גבור אבי עד שר שלום, למלך שלמה שהשלום שלו, ובחסדו עלינו נטעו ושתלו בעולמו, ומימי קדם בין שתי שמותיו שמו, ובינות ההויות בשתי החכמות חתמו. מישהו יודע לבאר מה הכוונה?

ראה מנחת העומר(אביטבול):
https://beta.hebrewbooks.org/reader/rea ... 7%99%D7%95
https://tablet.otzar.org/book/book.php? ... agenum=358
הפניתי גם לה"ב כי באוצר זה מעבר לעמוד 150.

ברור שזו כוונה הנכונה; השם של הרא"ש "אשר" נמצא בין שני שמות "אקיק אשר אקיק".
"שתי חכמות" לכאורה ר"ל חכמת התורה וחכמת החקירה/הפילוסופיה.

Re: פענוח שבח על הרא"ש

פורסם: ד' אוגוסט 11, 2021 10:40 pm
על ידי יבנה
ספרים וועלט כתב:
נוריאל עזרא כתב:
בן צוער1 כתב:בשו"ת הרא"ש כלל ח סימן יג מופי הביטוי הבא: אל גבור אבי עד שר שלום, למלך שלמה שהשלום שלו, ובחסדו עלינו נטעו ושתלו בעולמו, ומימי קדם בין שתי שמותיו שמו, ובינות ההויות בשתי החכמות חתמו. מישהו יודע לבאר מה הכוונה?

ראה מנחת העומר(אביטבול):
https://beta.hebrewbooks.org/reader/rea ... 7%99%D7%95
https://tablet.otzar.org/book/book.php? ... agenum=358
הפניתי גם לה"ב כי באוצר זה מעבר לעמוד 150.

ברור שזו כוונה הנכונה; השם של הרא"ש "אשר" נמצא בין שני שמות "אקיק אשר אקיק".
"שתי חכמות" לכאורה ר"ל חכמת התורה וחכמת החקירה/הפילוסופיה.

הרא"ש לא התעסק עם פילוסופיה. שם פירש שבקי בתורה שבכתב ותורה שבע"פ.

Re: פענוח שבח על הרא"ש

פורסם: ד' אוגוסט 11, 2021 11:48 pm
על ידי בן צוער1
נוריאל עזרא כתב:
בן צוער1 כתב:בשו"ת הרא"ש כלל ח סימן יג מופי הביטוי הבא: אל גבור אבי עד שר שלום, למלך שלמה שהשלום שלו, ובחסדו עלינו נטעו ושתלו בעולמו, ומימי קדם בין שתי שמותיו שמו, ובינות ההויות בשתי החכמות חתמו. מישהו יודע לבאר מה הכוונה?

ראה מנחת העומר(אביטבול):
https://beta.hebrewbooks.org/reader/rea ... 7%99%D7%95
https://tablet.otzar.org/book/book.php? ... agenum=358
הפניתי גם לה"ב כי באוצר זה מעבר לעמוד 150.

תודה רבה!

Re: פענוח שבח על הרא"ש

פורסם: ה' אוגוסט 12, 2021 3:04 am
על ידי ספרים וועלט
יבנה כתב:
ספרים וועלט כתב:
נוריאל עזרא כתב:
בן צוער1 כתב:בשו"ת הרא"ש כלל ח סימן יג מופי הביטוי הבא: אל גבור אבי עד שר שלום, למלך שלמה שהשלום שלו, ובחסדו עלינו נטעו ושתלו בעולמו, ומימי קדם בין שתי שמותיו שמו, ובינות ההויות בשתי החכמות חתמו. מישהו יודע לבאר מה הכוונה?

ראה מנחת העומר(אביטבול):
https://beta.hebrewbooks.org/reader/rea ... 7%99%D7%95
https://tablet.otzar.org/book/book.php? ... agenum=358
הפניתי גם לה"ב כי באוצר זה מעבר לעמוד 150.

ברור שזו כוונה הנכונה; השם של הרא"ש "אשר" נמצא בין שני שמות "אקיק אשר אקיק".
"שתי חכמות" לכאורה ר"ל חכמת התורה וחכמת החקירה/הפילוסופיה.

הרא"ש לא התעסק עם פילוסופיה. שם פירש שבקי בתורה שבכתב ותורה שבע"פ.

לאו דווקא פילוסופיה, יש מה שקראו לימודים אלוקיים או משהו כזה. מלבד מה שפשוט שהתוארים לא חייבים לתאר בדיוק את המתואר, זה היה ביטוי של חשיבות בעיני השואל וכה הוא כתב. כשם שאם אני אכתוב מכתב לרב אחד ואפליג בתוארים ואכתוב "בקי בכל מכמני התורה", למרות שהנמען אולי בקי רק בחלקים מסוימים וכדומה.

Re: פענוח שבח על הרא"ש

פורסם: ה' אוגוסט 12, 2021 3:54 pm
על ידי יבנה
ספרים וועלט כתב:
יבנה כתב:
ספרים וועלט כתב:
נוריאל עזרא כתב:
בן צוער1 כתב:בשו"ת הרא"ש כלל ח סימן יג מופי הביטוי הבא: אל גבור אבי עד שר שלום, למלך שלמה שהשלום שלו, ובחסדו עלינו נטעו ושתלו בעולמו, ומימי קדם בין שתי שמותיו שמו, ובינות ההויות בשתי החכמות חתמו. מישהו יודע לבאר מה הכוונה?

ראה מנחת העומר(אביטבול):
https://beta.hebrewbooks.org/reader/rea ... 7%99%D7%95
https://tablet.otzar.org/book/book.php? ... agenum=358
הפניתי גם לה"ב כי באוצר זה מעבר לעמוד 150.

ברור שזו כוונה הנכונה; השם של הרא"ש "אשר" נמצא בין שני שמות "אקיק אשר אקיק".
"שתי חכמות" לכאורה ר"ל חכמת התורה וחכמת החקירה/הפילוסופיה.

הרא"ש לא התעסק עם פילוסופיה. שם פירש שבקי בתורה שבכתב ותורה שבע"פ.

לאו דווקא פילוסופיה, יש מה שקראו לימודים אלוקיים או משהו כזה. מלבד מה שפשוט שהתוארים לא חייבים לתאר בדיוק את המתואר, זה היה ביטוי של חשיבות בעיני השואל וכה הוא כתב. כשם שאם אני אכתוב מכתב לרב אחד ואפליג בתוארים ואכתוב "בקי בכל מכמני התורה", למרות שהנמען אולי בקי רק בחלקים מסוימים וכדומה.

הרא"ש כדרכם של בעלי התוס' לא התעסק עם שאר החכמות ולא עם פילוסופיה או קבלה או שום דבר אחר מלבד התלמוד והלכה ומשניות.