עמוד 1 מתוך 1

חידושי אנשי שם על המרדכי

פורסם: א' אוגוסט 29, 2021 4:28 pm
על ידי מדבר
מתי נדפס לראשונה?

Re: חידושי אנשי שם על המרדכי

פורסם: ב' אוגוסט 30, 2021 2:08 pm
על ידי הוגה
במרדכי דפוס אמשטרדם תפ
מלוקט מתוך 3 ספרים שנתחברו על המרדכי
שארית יוסף (קראקא שנ)
הגהות מהר"ם טיקטין (במרדכי דפוס קראקא שנח)
גדולת מרדכי (האנוואה שעה)

Re: חידושי אנשי שם על המרדכי

פורסם: ב' אוגוסט 30, 2021 8:37 pm
על ידי עמקן
לפעמים יש גם מספרים אחרים, כגון דרך תמים.

Re: חידושי אנשי שם על המרדכי

פורסם: ג' אוגוסט 31, 2021 5:19 am
על ידי לבי במערב
דפו"ר מצוי בה"ב (ואף ניתן לאתרו בחיפוש קל בספה"ל: 'חדושי אנשי שם מרדכי'...).

Re: חידושי אנשי שם על המרדכי

פורסם: ג' אוגוסט 31, 2021 7:09 pm
על ידי מדבר
יש"כ לכל המשיבים

Re: חידושי אנשי שם על המרדכי

פורסם: ג' ינואר 17, 2023 9:43 pm
על ידי חיים סופר
מוזכר בכמה פוסקים "פסק מהר"ם טיקטין שנדפס בריש רב אלפס סדר נשים" [אודות יי"ש אם הוא חמץ] לא מצאתיו בגמ' עו"ה וכן שאר גמרות
האם ידוע לא' היכן נדפס פסק זה ?
[ותימה רבה על המדפיסים האחרונים שהישמיטהו, כן ראיתי בכמה דפוסי רמב"ם גם חדשים! שהחסירו תשובת מיימוני בסוף סדר נשים]

Re: חידושי אנשי שם על המרדכי

פורסם: ג' ינואר 17, 2023 9:55 pm
על ידי מה שנכון נכון
חיים סופר כתב:מוזכר בכמה פוסקים "פסק מהר"ם טיקטין שנדפס בריש רב אלפס סדר נשים" [אודות יי"ש אם הוא חמץ] לא מצאתיו בגמ' עו"ה

נדפס אצלם בסוף ילקוט מפרשים למס' הוריות.
וע"ע מוריה שלב-ג מעמ' כב.

Re: חידושי אנשי שם על המרדכי

פורסם: ג' ינואר 17, 2023 10:05 pm
על ידי חיים סופר
מה שנכון נכון כתב:
חיים סופר כתב:מוזכר בכמה פוסקים "פסק מהר"ם טיקטין שנדפס בריש רב אלפס סדר נשים" [אודות יי"ש אם הוא חמץ] לא מצאתיו בגמ' עו"ה

נדפס אצלם בסוף ילקוט מפרשים למס' הוריות.
וע"ע מוריה שלב-ג מעמ' כב.

יישר כח
בהערה שם כתבו כי ראינו שאינו שייך לסדר נשים וכו' ורמזנו שמה ... כפי הנראה רמז זה כבר נפל לבירא במשך הדפוסים
גם לא הבנתי החכמה להעתיקו ממקום למקום בשעה שכל גדולי הפוסקים מציינים לעיין בתחלת סדר נשים והלומד נלאה למצוא מקומו ואם חכמה אין כאן זקנה אין כאן ?
אולי יועילו המדפיסים החדשים להחזיר העטרה ליושנה...

Re: חידושי אנשי שם על המרדכי

פורסם: ד' ינואר 18, 2023 12:36 am
על ידי יהודה בן יעקב
חיים סופר כתב:בהערה שם כתבו כי ראינו שאינו שייך לסדר נשים וכו' ורמזנו שמה ... כפי הנראה רמז זה כבר נפל לבירא במשך הדפוסים
גם לא הבנתי החכמה להעתיקו ממקום למקום בשעה שכל גדולי הפוסקים מציינים לעיין בתחלת סדר נשים והלומד נלאה למצוא מקומו ואם חכמה אין כאן זקנה אין כאן ?

הערה זו מקורה במהדו' וילנא, (אולי גם לפניה).
הש"ך בסי' שלד, ג מציין למרדכי דפוס קראקא בתחילת נזיקין.
וא"כ ממילא א"א לרצות את כולם.