עמוד 1 מתוך 1

גירסא הנכונה בערוך השולחן

פורסם: ו' פברואר 11, 2022 8:29 am
על ידי מגופת חבית
ערוך השולחן אורח חיים סימן רנג סעיף ב
סעיף ב
ומפני שיש בעניין זה פלוגתא דרבוותא וגם אופן בישול שלהם היה משונה משלנו לכן יש לבאר מקודם אופן בישולם והיינו שאצלם לא היה התנור פתחה מן הצד כשלנו ולא גדול כתנור שלנו וג' מינים של תנורים היה אצלם כירה וכופח ותנור וכולם לא היו מחוברים לארץ ע"פ רוב ופתחיהם למעלה והיו מסיקים בתחתיתם והאש עולה למעלה

האם הגירסא הנכונה כמו בכל הדפוסים שלא היו מחוברים לקרקע
או אדרבה הכונה שהיו מחוברים לקרקע, ולא הי' הכונה לכתוב ''לא'' כ''א שהיו מחוברים לקרקע

Re: גירסא הנכונה בערוך השולחן

פורסם: ב' פברואר 14, 2022 4:55 pm
על ידי בתוך הגולה
מגופת חבית כתב:
האם הגירסא הנכונה כמו בכל הדפוסים שלא היו מחוברים לקרקע
או אדרבה הכונה שהיו מחוברים לקרקע, ולא הי' הכונה לכתוב ''לא'' כ''א שהיו מחוברים לקרקע


בכל הדפוסים היינו גם בשל עוז והדר?

Re: גירסא הנכונה בערוך השולחן

פורסם: ב' פברואר 14, 2022 8:51 pm
על ידי תבא
למה לשנות הגירסא בדבר שתלוי במחלוקת הראשונים
סיכומו כאן:
https://din.org.il/2013/07/07/%D7%A9%D7 ... %A0%D7%94/

Re: גירסא הנכונה בערוך השולחן

פורסם: ד' פברואר 16, 2022 7:10 am
על ידי מגופת חבית
תבא כתב:למה לשנות הגירסא בדבר שתלוי במחלוקת הראשונים
סיכומו כאן:

תודה!
וזהו גופא חלק של שאילתי בשלמא לכתוב שע''פ רוב הם מחוברים לקרקע, מובן קצת למה יש להדגיש כן שמן הסתם ליכא שום אויר והוא חם ביותר ואפ''ה דינו ככירה, אבל למה שנכתב בפנינו שלא היו מחובר לקרקע למה זה נחוץ לנו לידע זה [ואגב לרש''י דף קכה. יש מחל' אי מקבל שם תנור אי לא הי' מחובר לקרקע בשעת היסק ראשון, וקצת משמע שכן הי' הדרך לעשות תנורים כן]