עמוד 1 מתוך 1

האם הב"ח ראה את הדרישה (וכן להפך)?

פורסם: ג' אוקטובר 11, 2011 11:49 pm
על ידי סליחות
הט"ז ראה את הש"ך
הש"ך ראה את הט"ז (נקודות הכסף)
הט"ז והש"ך ראו את הב"ח.
האם הב"ח ראה את הדרישה?
האם הדרישה ראה את הב"ח?
----
כמו כן האם האגור ראה את הכלבו?

Re: האם הב"ח ראה את הדרישה (וכן להפך)?

פורסם: ד' אוקטובר 12, 2011 12:24 am
על ידי נטורי קרתא
מילא הב"ח יכל לראות את הדרישה שנדפס בשנותיו האחרונות, אבל הדרישה נפטר הרבה קודם שהב"ח סידר את ספרו לדפוס.
על האגור ראוי לעיין במאמרו של הגרי"ש שפיגל בירושתנו חלק א.

Re: האם הב"ח ראה את הדרישה (וכן להפך)?

פורסם: ד' אוקטובר 12, 2011 1:50 am
על ידי סליחות
נטורי קרתא כתב:מילא הב"ח יכל לראות את הדרישה שנדפס בשנותיו האחרונות, אבל הדרישה נפטר הרבה קודם שהב"ח סידר את ספרו לדפוס.
על האגור ראוי לעיין במאמרו של הגרי"ש שפיגל בירושתנו חלק א.


יכל לראות או ראה?

האם במאמר בירושתנו עוסק בנושא זה ישירות האם האגור ראה את הכלבו?

Re: האם הב"ח ראה את הדרישה (וכן להפך)?

פורסם: ד' אוקטובר 12, 2011 12:09 pm
על ידי צh33
עיין יוד רלז ברור שהבח ראה לדרישה זא למהרוך מקוה שלא החלפתי

Re: האם הב"ח ראה את הדרישה (וכן להפך)?

פורסם: ד' אוקטובר 12, 2011 12:34 pm
על ידי סליחות
צh33 כתב:עיין יוד רלז ברור שהבח ראה לדרישה זא למהרוך מקוה שלא החלפתי


כן, גם ביו"ד סימן א' מהרו"ך מובא בקונטרס אחרון.
האם יכול להיות שרק בקונטרס אחרון של הב"ח מובא הדרישה?

Re: האם הב"ח ראה את הדרישה (וכן להפך)?

פורסם: ד' אוקטובר 12, 2011 1:33 pm
על ידי תוך כדי דיבור
אכן כן, כל האזכורים הרבים של הפרישה ודרישה (ז"א: מהרו"ך - מה"ר ולק כץ) אצל הב"ח ביו"ד ואה"ע הם בקונטרס אחרון - אבל את הסמ"ע ראה עוד קודם לכן.
והמעיין בתולדות הדפוסים ימצא סיבת הדבר: הפרישה ודרישה ליו"ד ואה"ע נדפסו רק בשנותיו האחרונות של הב"ח (ועל או"ח וכן הגד"ר - רק לאחר פטירתו), אחרי שכתב את עיקר ספרו, ועל כן מוזכרים רק בקונטרס אחרון שהוא כעין מהדורה בתרא בה הוסיף הב"ח על חיבורו. ואילו הסמ"ע נדפס עוד באמצע חיי הב"ח, בשנת פטירת המחבר, ולכן הוא מוזכר כסדרו בב"ח על חו"מ.

Re: האם הב"ח ראה את הדרישה (וכן להפך)?

פורסם: ד' אוקטובר 12, 2011 2:11 pm
על ידי סליחות
יישר כח
כעת העניין הוברר.
מה לגבי אם האגור ראה את הכלבו?
לא מצאתי את 'ירושתנו' הנ"ל באוצר