איש_ספר כתב:האם יד נקראת מעגל (זכור לי ביטוי מעגלי ידיו)?
איש_ספר כתב:נאשער לא הבנתי למה כיסוי ברגל הוא יותר ישיר מאשר הכיסוי ביד שצריך מעגל. מלבד זה שהמעגל נראה הולך על השפיכה ולא על הכיסוי.
חוקר כתב:ושמא צ"ל 'והשופך במגל', והכונה לדין המשנה (חולין טו:): השוחט במגל יד בצור ובקנה שחטתו כשרה?
אלא שא"כ אולי היה לו להביאו יחד עם דין שבמגל קציר פסול שהביא הרבה קודם, אלא ששם הביאו דרך אגב.
אחשדרפנטובסקי כתב:פתרון החידה
השופך במעגל צ"ל הבי"ת בחיריק המ"ם בשוא העי"ן בצירי והגימ"ל בסגול. והכוונה לרמז שאפשר לכסות בשחיקה של זהב. וכמו שפסק הרמב"ם וזה לשונו, לפיכך אין מכסין בזבל גס וכו', חוץ משחיקת הזהב בלבד שמכסין בהם, מפני שנקרא עפר שנאמר ועפרות זהב לו, ואומר (בענין עגל הזהב) עד אשר דק לעפר. עכ"ל.
איש_ספר כתב:חוקר - הפתרון נראה ישר מאד. רק שלא כ"כ נח המיקום של שחיטה במעגל כאן.
אחדשפ'- כפתור ופרח ! ושיעור הדברים לפי"ז השופך, במעגל וכו'.
דא עקא, שהלימוד מעגל מצאתי לפ"ש רק ברמב"ם, שהראב"ן לא השתמש בו מעולם.
ותודה רבה לכל המגיבים שתרמו מדבריהם.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 555 אורחים