עמוד 1 מתוך 1

אתרא - עיר או מקום?

פורסם: א' ינואר 15, 2012 1:06 am
על ידי תלמיד אחד
ראיתי בספר אחד הנקרא איגרתא דחדוותא חלק חמישי עמ' קי"ז אות ג' שכתב וזה לשונו:

בקדיש בא"י אומרים בקדיש דרבנן "באתרא קדישא", לכאורה איך תואם
עם הכלל שאין קורין עיה"ק אלא לארבעה ערים [ירושלם צפת טברי' חברון].
עוד יל"ע דאתרא הוא עיר איך אומרים כן במושב או כפר.

ותמיהני על דברים משונים אלו הנדפסים בריש גלי.

Re: אתרא - עיר או מקום?

פורסם: א' ינואר 15, 2012 1:12 am
על ידי שבטיישראל

Re: אתרא - עיר או מקום?

פורסם: א' ינואר 15, 2012 1:50 am
על ידי ישבב הסופר
ומה מקור המושג של 'ארבע ערים הקדושות' שבאר"י?

Re: אתרא - עיר או מקום?

פורסם: א' ינואר 15, 2012 7:14 am
על ידי יתר10
תלמיד אחד כתב:ראיתי בספר אחד הנקרא איגרתא דחדוותא חלק חמישי עמ' קי"ז אות ג' שכתב וזה לשונו:
עוד יל"ע דאתרא הוא עיר איך אומרים כן במושב או כפר.

ותמיהני על דברי שטות ובורות כאלו שנדפסים בריש גלי.

אתרא הוא עיר? הא מנ"ל? בינתיים אתה כותב דברי שטות ולא המחבר הנ"ל

Re: אתרא - עיר או מקום?

פורסם: א' ינואר 15, 2012 2:34 pm
על ידי עשוי לנחת
יתר10 כתב:
תלמיד אחד כתב:ראיתי בספר אחד הנקרא איגרתא דחדוותא חלק חמישי עמ' קי"ז אות ג' שכתב וזה לשונו:
עוד יל"ע דאתרא הוא עיר איך אומרים כן במושב או כפר.
ותמיהני על דברי שטות ובורות כאלו שנדפסים בריש גלי.

אתרא הוא עיר? הא מנ"ל? בינתיים אתה כותב דברי שטות ולא המחבר הנ"ל

וכיון שהגיע לכלל כעס בא לכלל טעות..., הרי "תלמיד אחד" בא לשאול עליו איך יתכן שזה עיר, ובזה הוא ראה את ה"משונה" שבדברים. ויתר מקשה על "תלמיד אחד" אתרא זה עיר? הרי את זה בדיוק הוא שאל. וכל יתר כנטול דמי.

Re: אתרא - עיר או מקום?

פורסם: ב' ינואר 16, 2012 1:24 am
על ידי תלמיד אחד
תלמיד אחד כתב 'שטות ובורות' שכן הוא האמת כאשר יראה הרואה.
אלא שהמערכת שחסה משום מה על כבודו של המחבר 'תקנה' את דבריו.

מ"מ כמובן שיתר כנטול לא הבין שהכל הוא ציטוט מדברי הכותב בספר הנ"ל
כאן-
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... &pgnum=117
והתמיה לא 'מנא לן' דפשיטא שהוא הבל, אלא 'מנא ליה' להמחבר שטות כזאת.
והמקום יגדור פרצותינו ופרצות עמו ישראל ברחמים.

Re: אתרא - עיר או מקום?

פורסם: ב' ינואר 16, 2012 1:31 am
על ידי עשוי לנחת
תלמיד אחד כתב:תלמיד אחד כתב 'שטות ובורות' שכן הוא האמת כאשר יראה הרואה.
אלא שהמערכת שחסה משום מה על כבודו של המחבר 'תקנה' את דבריו.

תוקן. ועם יתר הסליחה. [בחלק שתוקן]