עמוד 1 מתוך 1

תענית דיבור וקונטריס היחיאלי

פורסם: ד' פברואר 08, 2012 11:42 am
על ידי הוגה
כתב הרב יצחק אלפייה, בחיבורו "הקונטריס היחיאלי" (ירושלים תרפ"ח, דף ס"ז ע"ב):
הקונטריס היחיאלי.JPG
הקונטריס היחיאלי.JPG (73.32 KiB) נצפה 1600 פעמים

ומכאן מנהגם של קצת בתי כנסיות בשבתות השובבי"ם, ונוהגים ג"כ להיות בתענית דיבור במשך כל יום השבת (וע"פ מ"ש שם אות ט').

"...תענית דיבור וסגולת התהלים הנחשבת להפסקה גדולה "לתענית משבת לשבת" כמ"ש הרב נועם אלימלך" - מה הוא כתב והיכן הוא כתב?

"והרב חמדת ימים כתב..." - אכן בעשי"ת פ"א כתב כן בשם "הרב ז"ל" (היכן?), אבל שם מדבר על תעניות ממש, לא על תענית דיבור.

ובסוף אות ג': "...והתיקון והלימוד הזה נחשב לתענית משבת לשבת ולס"ה אלפים ות"ר תעניות", מהיכן הוא הוציא את זה?
אני יכול לשמוע שזה חידוש שלו, אבל לכאו' כוונתו להתבסס על האמור בנועם או בחמדת הנ"ל, לא?

Re: תענית דיבור וקונטריס היחיאלי

פורסם: ד' פברואר 08, 2012 2:34 pm
על ידי בברכה המשולשת
כמדומני שהגאון הרב יעקב משה הלל האריך על כך באחד מקבצי מקבציאל

Re: תענית דיבור וקונטריס היחיאלי

פורסם: ה' פברואר 09, 2012 8:01 pm
על ידי איש_ספר
ברמ"א כתוב בשם תרוה"ד שתענית של ב' ימים רצופים שקולה לארבעים יום אבל האריז"ל חולק ולדבריו ב' ימים ככ"ז יום וג' ימים כארבעים יום. וכתב הרב חיד"א בעבודת הקודש דהכי נקטינן, ואל תאבה ואל תשמע למי שהוסיף ע"ז. וכונתו ל'תיקון הגדול של ר' נתן' שמצוי הרבה בכ"י, והוא לנתן העזתי לתענית ז'ימים רצופים שהיא שקולה כנגד כך וכך תעניות ועוד ועוד. ויש מזה גם בחמדת ימים.

Re: תענית דיבור וקונטריס היחיאלי

פורסם: א' פברואר 12, 2012 1:02 pm
על ידי הוגה
בברכה ואי"ס ייש"כ! כן הוא במקבציאל גליון כ"ד, מעמוד רנ"ו ואילך:
22119_254_3386576631026-1222012.JPG
22119_254_3386576631026-1222012.JPG (36.22 KiB) נצפה 1509 פעמים

והאריך שם לדחות זה עיי"ש, והב"ד החיד"א הנ"ל וכו'.