מעיון באוצר ראיתי שהרבה כותבים שהאבן עזרא הוא שחידש כלל זה, [ובספר אישים ושיטות (זוין, עמ' 78 באוצה"ח) העיר שהנצי"ב חידש כלל דומה ולא הזכיר האבן עזרא].
אני מחפש ביאור קצר מחז"ל על כלל זה.
שאלה הא דהראב"ע דמושך עצמו ואחר עמו מהו: תשובה גם רש"י בפ' גיד הנשה (ק"ב:) פי' לא תאכל הנפש היינו אבר מן החי ולא עם הבשר היינו בשר מן החי וזה כמו מקרא נדרש לפניו ולאחרי אחריו כמו לפניו ולפני פניו:
בנשק כתב:רש"י בהרבה מקומות משתמש בכלל זה.
איזה ביאור בדיוק אתה מחפש לזה מחז"ל?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 516 אורחים