עמוד 1 מתוך 2

ישורון, כרך חדש

פורסם: ג' מרץ 27, 2012 6:14 pm
על ידי חכם באשי
שמעתי שהוא יצא זה עתה מהדפוס. מי יכול להעלות את תוכן העניינים? אולי מכובדנו אי"ס?

Re: ישורון, כרך חדש

פורסם: ג' מרץ 27, 2012 8:21 pm
על ידי נויירא
הנה תוכן העניינים
בהחלט מלא וגדוש
ישורון החדש, תוכן העניינים.pdf
(133.21 KiB) הורד 1581 פעמים

Re: ישורון, כרך חדש

פורסם: ג' מרץ 27, 2012 8:23 pm
על ידי חכם באשי
תודה!

Re: ישורון, כרך חדש

פורסם: ג' מרץ 27, 2012 8:29 pm
על ידי אי''ש יהודי
למישהו הפתרונים מדוע עזרא שבט זוכה לר' ולא ל'הרב'?

Re: ישורון, כרך חדש

פורסם: ג' מרץ 27, 2012 8:32 pm
על ידי מורה צדק
לגבי הליכה מירושלים לגבעת זאב בשבת, היה בזה נידון בבית אהרן וישראל, ואני נסתפקתי שלפ"ז לכאו' יהיה בזה נפק"מ לגבי פורים, לכה"פ לפי השיטה שהעירוב מחבר (כמו רמות).

Re: ישורון, כרך חדש

פורסם: ג' מרץ 27, 2012 8:34 pm
על ידי חכם באשי
אי''ש יהודי כתב:למישהו הפתרונים מדוע עזרא שבט זוכה לר' ולא ל'הרב'?

מאותה סיבה שפרופ' ר' יעקב שמואל שפיגל זוכה רק ל"ר' " (ב'מוריה' וב'אור ישראל' [עד שהוא הפסיק לפרסם שם מסיבות נכונות...]). וד"ל.

Re: ישורון, כרך חדש

פורסם: ג' מרץ 27, 2012 8:42 pm
על ידי אי''ש יהודי
חכם באשי, מעניינת הידיעה.
מלכתחילה, הקונפליקט הוא גדול. מחד, חוקרים חפצים בפרסום שמם אף בכתבי עת הנחשבים שייכים לאנשי בית המדרש, ומאידך לעיתים יורקים עליהם בכתבי עת אלו. [והאמת היא שמי שיורקים עליו אל לו לומר 'זהו גשם'.]

Re: ישורון, כרך חדש

פורסם: ג' מרץ 27, 2012 11:10 pm
על ידי ציבור
חכם באשי כתב:
אי''ש יהודי כתב:למישהו הפתרונים מדוע עזרא שבט זוכה לר' ולא ל'הרב'?

מאותה סיבה שפרופ' ר' יעקב שמואל שפיגל זוכה רק ל"ר' " (ב'מוריה' וב'אור ישראל' [עד שהוא הפסיק לפרסם שם מסיבות נכונות...]). וד"ל.


דומני כי שפיגל פירסם לאחרונה במוריה.

מה הכוונה סיבות נכונות? ר' או הרב?

Re: ישורון, כרך חדש

פורסם: ג' מרץ 27, 2012 11:17 pm
על ידי חיימקה
נו באמת הרי ידוע שהיום הרב זה רק כינוי לזכר

ובכלל גדול מרבן שמו ממילא כמה שהרב יותר מקוצר זוהי בעצם גדולתו

Re: ישורון, כרך חדש

פורסם: ג' מרץ 27, 2012 11:18 pm
על ידי ציבור
מה א"כ הסיבות הנכונות?

Re: ישורון, כרך חדש

פורסם: ג' מרץ 27, 2012 11:23 pm
על ידי איש_ספר
ישורון האחרונים שאפשר לחשוד בהם על המעטת או הסתייגות מתארים לאנשים שאינם 'חרדים'.
ובכן לפני הקונספירציות כדאי לברר אצל ר' עזרא שבט, אדם צנוע ושפל ברך, ולא אתפלא אם זה התואר שהוא ביקש לכתוב עליו.

Re: ישורון, כרך חדש

פורסם: ג' מרץ 27, 2012 11:24 pm
על ידי ציבור
ידוע על איש עסקים מסויים תורני הדורש שיכתבו עליו את שמו בלבד, אפילו בלא תואר ר'.

Re: ישורון, כרך חדש

פורסם: ג' מרץ 27, 2012 11:56 pm
על ידי איש אשכולות
ציבור כתב:ידוע על איש עסקים מסויים תורני הדורש שיכתבו עליו את שמו בלבד, אפילו בלא תואר ר'.


ושיכתבו שהוא איש עסקים,
אינני מכירו אבל זה לא נראה מעודף ענוה,
כשאני רואה את זה, זה בעצם צועק לי בפרצוף תדע לך לא חייבים לשבת בכולל בשביל ללמוד אפשר לעשות עסקים ולהיות ת"ח.
ובאשר על כן עדיף שירשה שיכתבו עליו הרב ותל"מ.

Re: ישורון, כרך חדש

פורסם: ד' מרץ 28, 2012 12:05 am
על ידי איש_ספר
איש אשכולות כתב:
ציבור כתב:ידוע על איש עסקים מסויים תורני הדורש שיכתבו עליו את שמו בלבד, אפילו בלא תואר ר'.


ושיכתבו שהוא איש עסקים,
אינני מכירו אבל זה לא נראה מעודף ענוה,
כשאני רואה את זה, זה בעצם צועק לי בפרצוף תדע לך לא חייבים לשבת בכולל בשביל ללמוד אפשר לעשות עסקים ולהיות ת"ח.
ובאשר על כן עדיף שירשה שיכתבו עליו הרב ותל"מ.

שפת"י. אבל הכסף יענה את הכל לבושתינו.

Re: ישורון, כרך חדש

פורסם: ד' מרץ 28, 2012 12:15 am
על ידי גוראריה
איש אשכולות כתב:
ציבור כתב:ידוע על איש עסקים מסויים תורני הדורש שיכתבו עליו את שמו בלבד, אפילו בלא תואר ר'.


ושיכתבו שהוא איש עסקים,
אינני מכירו אבל זה לא נראה מעודף ענוה,
כשאני רואה את זה, זה בעצם צועק לי בפרצוף תדע לך לא חייבים לשבת בכולל בשביל ללמוד אפשר לעשות עסקים ולהיות ת"ח.
ובאשר על כן עדיף שירשה שיכתבו עליו הרב ותל"מ.

אוי ביסטו גירעכט!
הוא מוכן אפילו לתרום לכוללים העיקר שראשיהם יסכימו עמו שלא צריך אותם...

ואגב, ההנהגה הנ"ל שלא לכתוב עליו הרב היא די חדשה

Re: ישורון, כרך חדש

פורסם: ד' מרץ 28, 2012 12:47 am
על ידי תוך כדי דיבור

Re: ישורון, כרך חדש

פורסם: ד' מרץ 28, 2012 8:12 am
על ידי בברכה המשולשת
רבותי היקרים שליט"א.
כל מי שמכיר, ולו מעט שבמעט, את הרב עזרא שבט, יודע שצודק הרב איש ספר שליט"א- ושהוא בקש שיכתבו עליו ר'.
ועכשיו- לגוף הדברים- האם ניתן להעלות את המאמר על משחות בשבת?

Re: ישורון, כרך חדש

פורסם: ד' מרץ 28, 2012 8:34 am
על ידי ישראל הר כסף
בחוברת המוצלחת 'עין לא ראתה' (בענין פרנסת ת"ח ואוכלי המן) הביא אימרה שאמר אחד מראשי הישיבות ששהה בלית ברירה במסיבה שארגנו לרגל הוצאת ספרו של אחד מבעלי העסקים- גביר מפורסם, ולמשמע כל המס שפתיים אודות תורה וגדולה במקום אחד, הגיב אותו ראש ישיבה שאם למעט תורתו של הגביר נקרא 'תורה' אז גם חסכונותיו המועטים של אברך נחשבים 'גדולה'....
ומאי אולמא האי מהאי?!

Re: ישורון, כרך חדש

פורסם: ד' מרץ 28, 2012 8:51 am
על ידי סימנא
בברכה המשולשת כתב:רבותי היקרים שליט"א.
כל מי שמכיר, ולו מעט שבמעט, את הרב עזרא שבט, יודע שצודק הרב איש ספר שליט"א- ושהוא בקש שיכתבו עליו ר'.
ועכשיו- לגוף הדברים- האם ניתן להעלות את המאמר על משחות בשבת?

מכיר במעט ונשמע לי מופרך שהוא מתעסק בכגון דא.

Re: ישורון, כרך חדש

פורסם: ד' מרץ 28, 2012 9:17 am
על ידי ארי שבחבורה
למישהו יש מושג האם בכוונת הרב סטל לההדיר את 'ספר המשכיל' בשלמותו?

Re: ישורון, כרך חדש

פורסם: ד' מרץ 28, 2012 9:17 am
על ידי מורה צדק
איזה דיון מעניין.

Re: ישורון, כרך חדש

פורסם: ד' מרץ 28, 2012 9:20 am
על ידי אליהוא
למה פי' הגש"פ להר"י ג'קטילה (המיוחס להרשב"א) מתפרסם שנית שנה אחר שנה?

Re: ישורון, כרך חדש

פורסם: ד' מרץ 28, 2012 9:30 am
על ידי מתעמק
האם זה לא המשך? בישורון של שנה שעברה (כרך כד) עמוד נא כתוב המשך יבוא בס"ד, וכן פירוש ההגדה נדפס רק אחר "מתחילה עובדי ע"ז".
כנראה שעתה השלימו משם ואילך.

Re: ישורון, כרך חדש

פורסם: ד' מרץ 28, 2012 1:34 pm
על ידי סימנא
איש_ספר כתב:
איש אשכולות כתב:
ציבור כתב:ידוע על איש עסקים מסויים תורני הדורש שיכתבו עליו את שמו בלבד, אפילו בלא תואר ר'.


ושיכתבו שהוא איש עסקים,
אינני מכירו אבל זה לא נראה מעודף ענוה,
כשאני רואה את זה, זה בעצם צועק לי בפרצוף תדע לך לא חייבים לשבת בכולל בשביל ללמוד אפשר לעשות עסקים ולהיות ת"ח.
ובאשר על כן עדיף שירשה שיכתבו עליו הרב ותל"מ.

שפת"י. אבל הכסף יענה את הכל לבושתינו.

מהו שפת"י?
למעשה, בשלמא אם היה כותב את ספריו בעצמו מתוך ידיעותיו הרבות, ניחא, אבל ביודעי קאמינא שהוא נעזר בכמה וכמה אברכים (שכנגדם הוא מלעיג) הכותבים את כל שיעוריו, ספריו ומאמריו, ואם כן זו גם צביעות וגם גאווה.
אגב, בהמעין החדש (ניסן תשע"ב) במדור סקירת ספרים הוא מתואר "הרב".

Re: ישורון, כרך חדש

פורסם: ד' מרץ 28, 2012 1:54 pm
על ידי חקר
בלא להכנס לקטנות, אין ספק שהאיש בכלל 'מוקיר רבנן', אדרבה אולי יצביע מאן דהוא על עוד אדם שמזיל כספו להוצאת חיבורים תורניים בלא שום זיקה ושייכות למחבר.
בדיוק בימים האחרונים פתחתי ספר חדש שי"ל ע"י אברך די אנונימי, וכשראיתי את ההקדשה להנ"ל שאלתי את המחבר מה ענין הנדיב לספר זה, וסיפר לי ששלח לו את החומר וקיבל על אתר סכום העולה על מחצית מהוצאות ההדפסה, למרות שאין לו שום היכרות עמו.

Re: ישורון, כרך חדש

פורסם: ד' מרץ 28, 2012 2:23 pm
על ידי תוך כדי דיבור
אני נדהם לראות באיזו קלות מרשים אנשים לחרוץ לשונם כנגד אדם, שכמעט הכל כאן יודעים את זהותו, ובאותה נשימה לגלגל עינים כאילו הפגינו זה עתה, בעצם קדושת שמירת הלשון והוצאת שם טוב המופלגת שלהם ועינם הרחבה והנדיבה, שהם הינם צדיקים ובעלי מידות נעלות יותר ממנו.

Re: ישורון, כרך חדש

פורסם: ד' מרץ 28, 2012 2:36 pm
על ידי איש_ספר
אני מסכים איתך שהענין 'גלש', וטוב שחקר כתב את שכתב, אבל מאידך כשאדם מבקש לכתוב עליו בפרסומים ציבוריים 'איש עסקים' הרי הוא בא לבטא בזה משהו ולהשמיע איזה אמירה, בלא ספק, ובכן האם אסור לדון על משמעות אותה אמירה?

Re: ישורון, כרך חדש

פורסם: ד' מרץ 28, 2012 2:42 pm
על ידי תוך כדי דיבור
לדון על העניין כשלעצמו זה דבר אחד (בהנחה שצודקים המעידים שהוא מבקש לכתוב כך בדווקא. בישורון ראיתי רק: מח"ס וכו'.), אבל כמו שכתבת, זה כבר גלש הרבה מעבר לזה, בפרט כשהכל יודעים במי מדובר.

Re: ישורון, כרך חדש

פורסם: ד' מרץ 28, 2012 2:45 pm
על ידי איש_ספר
אף אחד לא כותב על אף אחד, בקובץ תורני, מיוזמתו 'איש עסקים' לצד שמו, וממילא א"צ להסתייג בלשון 'בהנחה'.

Re: ישורון, כרך חדש

פורסם: ד' מרץ 28, 2012 3:42 pm
על ידי ירושלמי
איש_ספר כתב:הרי הוא בא לבטא בזה משהו ולהשמיע איזה אמירה, בלא ספק,


הנושא פשוט, וכת"י יוצא ממקום אחר תחת שמו וחתימתו. עיינו בכל הקדמות ספריו, בהם הוא מטיף בצורה הברורה ביותר לאג'נדה בה הוא מאמין, הגורסת את חיי התורה והמלאכה. באחד מספריו האחרונים הגדיש את הסאה (לטעם החולקים, כמובן), ובאוצה"ס של אחת הישיבות בהם זוכה הוא לעטרת כבוד ויקר, נקרעו הדפים בצורה גסה - בהוראת רבני הישיבה - למען יראו וישמעו.

יטיף הלה לכל אשר לבו חפץ, וזכות כל אחד באשר הוא לא לקבל את דבריו, ולחלוק עליו בתכלית החריפות, כאשר הוכח לעיל. אין בדברים משום פגיעה וזלזול בו, לכל היותר, מתקשר הדבר לאשכול הזה, בו דנו בדין לה"ר בדבר אשר המספר רואה אותו לגנות, ואילו הבעל דבר בעצמו רואה בזה זכות ושבח. וכאן קיל טפי, שכן הלה כאמור מטיף לאמונתו זו בכוונת מכוון ובשיטה. כמו"כ, מידיעה, צודק הדבר אשר נזכר כאן: הלה מקפיד ודורש לאזכר את שמו תחת התואר 'איש עסקים'.

אין בכל האמור להוריד מזכויותיו הכבירות, אותם רכש בדין באמצעות הזרמת הון עתק (ממש, מידיעה) למקומות התורה אשר חפץ ביקרם. מה עוד, שכמו שנזכר, פתוחה ידו למחברי ספרים ללא שום קשר וזיקה אליהם. (טיפ למחברים שבדרך: כעיקרון, הוא לא תומך בהדפסות מהדורה שניה של ספר קיים).

למען הגילוי הנאות, ראוי לציין כי הלה מחזיק בבעלות פלטפורמה מתחרה (מבחינה מסויימת) לאוצר החכמה.

Re: ישורון, כרך חדש

פורסם: ד' מרץ 28, 2012 3:51 pm
על ידי ירושלמי
סימנא כתב:מהו שפת"י?
למעשה, בשלמא אם היה כותב את ספריו בעצמו מתוך ידיעותיו הרבות, ניחא, אבל ביודעי קאמינא שהוא נעזר בכמה וכמה אברכים (שכנגדם הוא מלעיג) הכותבים את כל שיעוריו, ספריו ומאמריו, ואם כן זו גם צביעות וגם גאווה.
אגב, בהמעין החדש (ניסן תשע"ב) במדור סקירת ספרים הוא מתואר "הרב".


שפת"י - שפתיים יישק.

ככל הידוע לי, הנכתב בזה הוא (מלבד גדרי לה"ר למהדרין) השמצה. האברכים המסייעים לו בסה"כ עורכים את הדברים, ומעבדים אותם לכדי ספר. הלה מוסר כל שבוע שיעור במקומו, ולאחריו משגר את מראי המקומות לאברכים, והללו עורכים אותם למערכות מסודרות, עם מראי מקומות, כותרות וכד'.
לאחרונה, הוקם מיזם של 'חבורות' שיעסקו בספרים, ויימסרו שיעורים ע"פ מראי המקומות דשם. הרוצה יקחנו מאתרו המקוון.
מעין זה, בשנה האחרונה, הכריז הלה על מבצע בא' מהכוללים החשובים בי-ם, לפיו כל המשגר לו הערה על המבואר בספריו, מזכה אותו ההערה ב20 ש"ח, כאשר ניתן לצבור עוד ועוד הערות.

Re: ישורון, כרך חדש

פורסם: ד' מרץ 28, 2012 6:45 pm
על ידי טפח
מספר ר' חיים סבתו בספרו "כעפעפי שחר" עמ' 31:
או המעשה בחכם יעקב הדיין, שהיה מהלך בשוק מחנה יהודה וכל אחד ואחד נושק את ידו, והוא משמיט אותה דרך ענווה ואומר קטונתי. פעם אחת טעה מישהו וראה את השמש שלו מהלך לצידו, ואף הוא היה הדור פנים וזקנו מגודל, סבר שהוא החכם, מהיר ליטול את ידו ולנשקה. השמש, שהיה מלווה את חכם יעקב שנים הרבה, השמיט אף הוא את ידו, ואמר קטונתי. הביט בו חכם יעקב בחיבה, נתחייך ואמר לו, היזהר בני, לך יאמינו...

Re: ישורון, כרך חדש

פורסם: ד' מרץ 28, 2012 9:26 pm
על ידי חקר
איש_ספר כתב:אני מסכים איתך שהענין 'גלש', וטוב שחקר כתב את שכתב, אבל מאידך כשאדם מבקש לכתוב עליו בפרסומים ציבוריים 'איש עסקים' הרי הוא בא לבטא בזה משהו ולהשמיע איזה אמירה, בלא ספק, ובכן האם אסור לדון על משמעות אותה אמירה?

אולי אני תמים וחוששני שמא יבלעוני בעלי דעה ב'חכמתם' כי רבה, אבל לדידי איפכא מסתברא וה'אמירה' וה'ביטוי' בעובדת היותו איש עסקים לעודד את העמלים לפרנסתם שלא לזנוח את בית המדרש.

Re: ישורון, כרך חדש

פורסם: ד' מרץ 28, 2012 9:29 pm
על ידי טפח
חקר כתב:
איש_ספר כתב:אני מסכים איתך שהענין 'גלש', וטוב שחקר כתב את שכתב, אבל מאידך כשאדם מבקש לכתוב עליו בפרסומים ציבוריים 'איש עסקים' הרי הוא בא לבטא בזה משהו ולהשמיע איזה אמירה, בלא ספק, ובכן האם אסור לדון על משמעות אותה אמירה?

אולי אני תמים וחוששני שמא יבלעוני בעלי דעה ב'חכמתם' כי רבה, אבל לדידי איפכא מסתברא וה'אמירה' וה'ביטוי' בעובדת היותו איש עסקים לעודד את העמלים לפרנסתם שלא לזנוח את בית המדרש.

ובמה אפוא תועיל הסרת תואר "הרב" (שהוא תואר לבני תורה ולא לרבנים) להבעת מסר זה?

Re: ישורון, כרך חדש

פורסם: ד' מרץ 28, 2012 9:34 pm
על ידי חקר
מהיכן נובעת ידיעתך שהשמטת תואר 'הרב' מעבירה מסר כל שהוא, דובר רק על ציון התואר 'איש עסקים' שלל"ס חריג ויש בו אמירה מסויימת.

Re: ישורון, כרך חדש

פורסם: ד' מרץ 28, 2012 10:16 pm
על ידי בברכה המשולשת
בברכה המשולשת כתב:ועכשיו- לגוף הדברים- האם ניתן להעלות את המאמר על משחות בשבת?

הקפצה לתזכורת.

Re: ישורון, כרך חדש

פורסם: ה' מרץ 29, 2012 12:09 am
על ידי אוצר החכמה
הענין של 'איש העסקים' מוצה. נא לא להוסיף דברים - מכל סוג שהם - בנושא זה.

Re: ישורון, כרך חדש

פורסם: ה' מרץ 29, 2012 9:36 am
על ידי ארי שבחבורה
ארי שבחבורה כתב:למישהו יש מושג האם בכוונת הרב סטל לההדיר את 'ספר המשכיל' בשלמותו?

שתיקה כהודאה?

Re: ישורון, כרך חדש

פורסם: ה' מרץ 29, 2012 11:08 am
על ידי חקר

Re: ישורון, כרך חדש

פורסם: ה' מרץ 29, 2012 2:17 pm
על ידי טפח
וכיצד זה אכן הדפיסה מערכת ישורון דברים שכאלה?