מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

הבעש"ט והתעניות

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
אחד היה אברהם
הודעות: 104
הצטרף: ג' נובמבר 08, 2011 8:22 pm

הבעש"ט והתעניות

הודעהעל ידי אחד היה אברהם » א' אפריל 15, 2012 9:22 pm

ציטוט מאתר דעת:
בהגדרה של אחד מגדולי החסידות: "עד הבעש״ט אשר היתה העבודה בסיגופים, היו נותנים כח במלאך אלקים בבחינת הצמצום. מהבעש״ט ואילך אשר נתחדשה העבודה ע״י יחודים וכו' נותנים כח במלאך ה׳ ובמלאך ה׳ צבאות".
הבעש״ט התנגד בחריפות רבה לתעניות ולסיגופים. במכתבו אל תלמידו האהוב רבי יעקב יוסף הכהן מפולנאה הוא מזהירו בחריפות בשם "קודשא בריך הוא ושכינתיה" שלא יסתגף, "כי אין השכינה שורה אלא מתוך שמחה" ו״בכיה רעה היא מאד".

אשמח לשמוע מחברי הפורום פה את המקורות של דברים אלו.
תודה רבה.

צביב
הודעות: 1880
הצטרף: א' מרץ 04, 2012 2:02 pm

Re: הבעש"ט והתעניות

הודעהעל ידי צביב » א' אפריל 15, 2012 9:32 pm

אחד היה אברהם כתב:ציטוט מאתר דעת:
במכתבו אל תלמידו האהוב רבי יעקב יוסף הכהן מפולנאה הוא מזהירו בחריפות בשם "קודשא בריך הוא ושכינתיה"

לפי הסגנון המובא כאן
זה נראה כמו מכתבי חרסון

אחד היה אברהם
הודעות: 104
הצטרף: ג' נובמבר 08, 2011 8:22 pm

Re: הבעש"ט והתעניות

הודעהעל ידי אחד היה אברהם » ב' אפריל 16, 2012 4:05 pm

צביב כתב:לפי הסגנון המובא כאן
זה נראה כמו מכתבי חרסון

הידוע למישהו פה בבירור שזה מכתבי חרסון?

הבונה
הודעות: 1129
הצטרף: ד' מרץ 09, 2011 6:05 pm

Re: הבעש"ט והתעניות

הודעהעל ידי הבונה » ב' אפריל 16, 2012 4:16 pm

בבעש"ט עה"ת (הקדמה סח) זה מובא בשם "שארית ישראל" דף טו עמ' ג-ד, על פניו הכונה לשארית ישראל מרי"ד מווילדניק, ואם כן ודאי אינו מהגניזה הנ"ל, לא מצאתי במקום הנ"ל בש"י שבאוצר, אך אין ראיה כי המה' שבאוצר היא חדשה.

תוספת: חיפשתי במה' ישנה שבה"ב, שם מופיע אכן במקום הנ"ל, וא"כ ודאי אינו מחרסון.


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 595 אורחים