חכם באשי כתב:הוגה,
ספר 'בית הרואה' נדפס במהדורה חדשה ע"י מכון שובי נפשי, כך זכור לי, האם בדקת בהערות שם או במבוא?
חכם באשי כתב:הוגה,
ספר 'בית הרואה' נדפס במהדורה חדשה ע"י מכון שובי נפשי, כך זכור לי, האם בדקת בהערות שם או במבוא?
חקר כתב:בספר מזבח אדמה (סאלוניקי תקל"ז) דף יב ע"א נזכרים ג"כ מהרש"א ומהרמ"ם, אולי זה יקרב אל הפתרון:
הוגה כתב:בא לידי "בית הראה" המהדורה הנ"ל, ופתחו שם: "הרב שלמה אמארילייו מח"ס כרם שלמה". ייש"כ על ההפנייה !
איש_ספר כתב:הדגשתי שההשערה של ר' שמואל אבוהב באה בחשבון רק אם זה ציטוט.
אם הדברים מקוריים אולי זה רבי שלמה אמארילייו.
איש_ספר כתב:רבי שלמה אלגאזי לא היה חי בזמן ר' שמואל פלורנטין האחרון.
איש_ספר כתב:חשבתי שאתה מדבר על בית הראה. אבל גם במזבח אדמה, קצת קשה לומר כן כי הרי מדבר על גדולי הדור שבדורנו. וההבדל בינהם הוא כמאה שנה.
הוגה כתב:אבדוק זאת שוב בהמשך אי"ה לדעת אם פתחו נכון ועל סמך מה.
בגולה כתב:הוגה כתב:בא לידי "בית הראה" המהדורה הנ"ל, ופתחו שם: "הרב שלמה אמארילייו מח"ס כרם שלמה". ייש"כ על ההפנייה!
והלא זהו מה שכתב הרב איש_ספר!איש_ספר כתב:הדגשתי שההשערה של ר' שמואל אבוהב באה בחשבון רק אם זה ציטוט. אם הדברים מקוריים אולי זה רבי שלמה אמארילייו.
הוגה כתב:הוגה כתב:אבדוק זאת שוב בהמשך אי"ה לדעת אם פתחו נכון ועל סמך מה.
כנראה צדקו, כי בחיבורו האחר של מחבר "בית הראה", ספר "עולת שמואל" חו"מ סימן י"ד, ישנו דין ודברים בין ר' שמואל פלורנטין ובין חביריו, ובתוך דבריהם חוזרים וכותבים כמה פעמים "מרן מוהר"ש אמארילייו"/"מורינו מוהרש"א" - וכן ע"ז הדרך.
(בטח העוסקים בספרים אלו וכיוצ"ב יש בידם עוד מקומות רבים מעי"ז).
הגהמ כתב:ובאמת כל האריכות אך למותר בעוד שכבר נודע לכל בר בי רב שמקור מחצבתו ממשפחת לוריא האשכנזיה וע"כ נקרא 'אשכנזי' ורק שמת עליו אביו בעודו קטן כגמול עלי אמו, ואמו הספרדיה הביאתו למצרים ונתגדל שם אצל משפחת אמו כמו ספרדי. (ראה בזה בס' תולדות חכמי י-ם ח"א עמ' פ"ה) וככל הנראה לזה התכוון החת"ס (שו"ת או"ח ט"ו) באומרו שהאריז"ל היה ספרדי, ובחנם תפסו בעל דברי חיים בתשובתו. ותל"מ.
הגהמ כתב:וכמו"כ גם ספר זה מלווה 'הקדמה' ארוכה מדברי ראש המכון בענייני הלכה/קבלה שאין להם קשר ישיר לשום פרט מהספר.
וכי מפני שאמו ספרדיה לכן התפלל בנוסח ספרדי ?!
וזה באמת חבל שבספר זה, כבספר "קמח סלת", ועוד ספרים שלהם, הם מוותרים על תולדות המחבר וכו', מדוע ?
הגהמ כתב:לא מפני שאמו ספרדיה, אלא מפני שאת אביו לא הכיר ומשפחתו לא ידע שהרי אמו הספרדיה הביאה אותו מצרימה בעודו תינוק ונתחנך שם על ברכי אחיה ומשפחתו בסביבה ספרדית מובהקת ומסתמא התפלל כמותם וכמו רבותיו הספרדים.
הגהמ כתב:כנראה אינם מתמצאים בתחום חקר תולדות וכדומה (כמו שנראה מהדוגמא שהבאתי) ואולי גם לא מחשיבים אותו כראוי לתשומת לב מיוחדת.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 233 אורחים