לת"ח החשובים שלום עליכם.
אודה לכם אם תסייעו בידינו למצוא מקור למאמר "חכם בעיניו כסיל" שהובא בספר שמירת הלשון לח"ח (ח"א שער התבונה פ"ג)
שם הוא מצטט מספר "ראש הגבעה" את הלשון הבאה:
הזהר בני במה שאמר שלמה המלך עליו השלום: "באזני כסיל אל תדבר, כי יבוז לשכל מליך", בכן תזהר ממסבה שיש בה אפלו מאה אנשים ויש בהם כסיל אחד או לץ אחד, וכל שכן האיש החכם בעיניו והוא כסיל האמת, שנאמר: "חכם בעיניו כסיל", החזק ושב בשתיקה ואל תדבר במסבה ההיא בשום דבר, שאף אם תדבר כל מיני חכמה, ינצחוך, ותקח לך קלון, כי כן אמר שלמה: "בא זדון ויבא קלון" וגו'. ואף אם תרצה לדבר עם רעך כמוך, הזהר שלא ישמע לאותו פלוני אף מאחורי הגדר ולא יגיע לאזניו, ועל זה אמר: "באזני כסיל אל תדבר" ולא אמר עם כסיל אל תדבר. והוא בדוק ומנסה, ואת כל זה נסיתי כמה פעמים בשמחת מצוה, ומצאתי כי כן הוא, בגלל כן ברח בני ממסבה כמו זו, כי הוא מגנה את כל בני המסבה, או אחז בשתיקה ותנצל.
מפשטות הלשון כשהביא את המאמר 'חכם בעיניו כסיל' בצורה של "נאמר: חכם בעיניו כסיל", משמע שהוא מצטט פסוק, אבל לא מצינו פסוק שכזה כלל (רק מצאתי קרוב למעשמעות במשלי (כו יב) רָאִיתָ אִישׁ חָכָם בְּעֵינָיו תִּקְוָה לִכְסִיל מִמֶּנּוּ).
אודה לכם מאוד בהכוונה למקור המאמר הנ"ל.