חכם באשי כתב:שתי הערות קטנות לדברי רבינו ה'כותב':
1. פירוש רבינו אפרים הנדפס ביהונסבורג תש"י, אינו לר' אפרים בר' שמשון ממנו הדפיס קלוגמאן את הפירוש בב"ב תשנב, אלא הוא למחבר ספרדי מאוחר יותר (כנראה, בן המאה הי"ד), ששאב מעט מכתבי חסידי אשכנז.
2. אין לחפש את תורתו של הרוקח ב"פירוש הרוקח על התורה", שאף אותו הדפיס קלוגמאן, כי פירוש זה אינו לו אלא לאחד מתלמידיו או לאחד מתלמידי תלמידיו. והדברים ידועים ומוכחים מגופו של ספר.
חכם באשי כתב:1. פירוש רבינו אפרים הנדפס ביהונסבורג תש"י, אינו לר' אפרים בר' שמשון ממנו הדפיס קלוגמאן את הפירוש בב"ב תשנב, אלא הוא למחבר ספרדי מאוחר יותר (כנראה, בן המאה הי"ד), ששאב מעט מכתבי חסידי אשכנז.
חנבין כתב: ראיתי גם מובא מספר התודעה (אינני יודע בשם מי הוא איננו לפני) שהמזל של שני החדשים, לכן המזל הוא שני דגים ולא אחד.
תלמוד_ישן כתב:כנראה
מהרש"א סנהדרין דף יב ע''א
חודש עיבור הרומז לזרעו של יוסף שנחלק לב' שבטים כמו ב' אדרים שמזלו דגים בלשון רבים
בקרו טלה כתב:מהרש"א סנהדרין דף יב ע''א
חודש עיבור הרומז לזרעו של יוסף שנחלק לב' שבטים כמו ב' אדרים שמזלו דגים בלשון רבים
כותב כתב:הנה הגאון הרבי ר' יהונתן אייבשיץ זצ"ל הביא ד"ז בספרו יערות דבש (ח"ב דרוש ב') בשם ספר מנות הלוי (ג, ז), וכתב שם כי המנות הלוי הביאו בשם ספר הרוקח ומדרש. אמנם המעיין בפנים בספר מנות הלוי, יראה שלא הביאו בשם המדרש רק בשם הרוקח בספרו שערי בינה כת"י, וז"ל המנות הלוי: וראה והפלא ממה שכתוב בשערי בינה אל הה"ר אליעזר מגרמישא זלה"ה, איתא התם, בחר לנו אנשים שנולדו באדר שני שאין כשפים שולטים בהם, שאין הכשפים שולטים אלא על אותם שנולדו בי"ב חדשי השנה, וכל מעשי עמלק היו על ידי כשוף, עכ"ל.
ובפרקי ר׳ אליעזר בחר לנו אנשים שנולדו באדר השני שאין כשפים שולטין בהם, שאין הכשפים שולטים אלא על אותם שנולדו בשנים עשר חודשי השנה, וכל מעשה עמלקיים על ידי כישוף.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 48 אורחים