מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

מקור הראשוני לטומאת כלי שנגע שרץ במקצתו

חיפושי מקורות וכדומה
ברי היזיקא
הודעות: 232
הצטרף: ד' נובמבר 20, 2013 2:30 pm

מקור הראשוני לטומאת כלי שנגע שרץ במקצתו

הודעהעל ידי ברי היזיקא » א' אוגוסט 07, 2016 9:04 am

מהו המקור הראשוני להלכה שאם נגע שרץ רק בחלק מכלי, כל הכלי כולו נטמא? ומנין ידעו חז"ל דין זה?

תוכן
הודעות: 6273
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: מקור הראשוני לטומאת כלי שנגע שרץ במקצתו

הודעהעל ידי תוכן » א' אוגוסט 07, 2016 11:38 am

נניח ששרץ נפלה לתוך כלי חרס ונגעה בנקודה מסוימת ואז הוציאו אותה בלי שהשרץ תגע בשום מקום אחר, האם השאלה שלך שרק החלק הזה בכלי חרס יהיה טמא ולא כל השאר?

ברי היזיקא
הודעות: 232
הצטרף: ד' נובמבר 20, 2013 2:30 pm

Re: מקור הראשוני לטומאת כלי שנגע שרץ במקצתו

הודעהעל ידי ברי היזיקא » א' אוגוסט 07, 2016 11:47 am

ברור שלא. אבל מה המקור? מנין חז"ל ידוע שנגיעה במקצת כנגיעה בכל הכלי מדאורייתא?

עוד יהודי
הודעות: 146
הצטרף: א' מאי 01, 2016 11:19 pm

Re: מקור הראשוני לטומאת כלי שנגע שרץ במקצתו

הודעהעל ידי עוד יהודי » א' אוגוסט 07, 2016 3:04 pm

יש לומר פשוט מסברא היות שרק כלי נטמא היינו שהטומאה נתפסת מחמת היותו כלי, אז מה ההגיון לומר שרק חלקו שאין לו שם כלי בפני עצמו יטמא.
ויש להוכיח עוד מכלי חרס שנטמא מאוירו, וברור שכל הכלי נטמא ולא אוירו...[מיהו זה יש לדחות ולחלק בין כלי חרס לשאר כלים ואכמ"ל].


חזור אל “מנא הני מילי?”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 155 אורחים