שייף נפיק כתב:קדמון שאומר 'יגעת ומצאת תאמין' שקאי המציאה על מה שלמדו המלאך כל התורה ושכח ועכשיו מצאה?
עי' במעלות התורה viewtopic.php?t=30792&p=511285#p511285
שייף נפיק כתב:קדמון שאומר 'יגעת ומצאת תאמין' שקאי המציאה על מה שלמדו המלאך כל התורה ושכח ועכשיו מצאה?
שייף נפיק כתב:קדמון שאומר 'יגעת ומצאת תאמין' שקאי המציאה על מה שלמדו המלאך כל התורה ושכח ועכשיו מצאה?
עובר ושב כתב:(עוד ראיתי מי שמצטט זאת בשם "מדרש תלפיות", אשמח לשמוע מי שנתקל ב'מדרש" כזה)
תורה מפוארת כתב:אמרו (ר"ה יז.) מעביר ראשון ראשון פעמים שלש עם גבר, ואיך אדם הראשון על מצוה ראשונה נענש הוא וכל הדורות. ויש כמה תשובות בדבר, [b]והרמ"ע זלה"ה תירץ () דמדקדק עם חסידיו כחוט השערה (יבמות קכא:), ולכך נענש על מצוה ראשונה אדם הראשון. [/b]
היכן זה?
דרופתקי דאורייתא כתב:תפלה היא מהדברים העומדים ברומו של עולם כמבואר ברכות ו: ורש"י שם.
מבארים (בשם הסבא מקעלם?) שהכוונה ברומו של "עולם" ל"עולם קטן" שזה האדם (תנחומא פקודי) והתפלה יכולה להעמידו "ברומו" של עולם.
יש"כ מראש למסייעים.
דרופתקי דאורייתא כתב:אנא עזרתכם,
שני מקורות מהח"ח,
המשל הידוע על אותו אחד שדפי הש"ס שלו מטושטשים, כי לא למד כראוי, ודיבר בדברים בטלים וכו', היכן מקורו? ראיתיו בעבר כתוב באחד מספרי הח"ח, ואיני מצליח למצוא.
אפי' אם האדם יחזיר נשמתו "טהורה" כמו שקיבלה מבוראו, עכ"ז לא יינצל מהתביעה על שלא ניצל כראוי וכנצרך לו במשך כל שנות חייו בעוה"ז.
דרופתקי דאורייתא כתב:אנא עזרתכם,
שני מקורות מהח"ח,
המשל הידוע על אותו אחד שדפי הש"ס שלו מטושטשים, כי לא למד כראוי, ודיבר בדברים בטלים וכו', היכן מקורו? ראיתיו בעבר כתוב באחד מספרי הח"ח, ואיני מצליח למצוא.
הוד_והדר כתב:קל וחומר מחנותו של בשם (ראה מדרש משלי פי"ג, טז), ומעיר שעובר בה הקיסר, שמטיב למלון אשר לן שם.
מישהו מכיר את המשל הנזכר?
זקן ששכח כתב:הוד_והדר כתב:קל וחומר מחנותו של בשם (ראה מדרש משלי פי"ג, טז), ומעיר שעובר בה הקיסר, שמטיב למלון אשר לן שם.
מישהו מכיר את המשל הנזכר?
במדרש משלי: משל למי שנכנס לחנותו של בשם, אף על פי שאינו מוכר לו ואינו לוקח ממנו הוא יוצא וריחו וריח בגדיו מבושמין, ואין ריח זז ממנו כל היום. עליו הוא אומר, הולך את חכמים יחכם ורועה כסילים ירוע.
לגבי המשל השני, אף כי לא ידעתי לו מקור, הרעיון ברור:
כאשר המלך עובר בעיר ונח במלון, בודאי ייטיב עם בעלי המלון.
דרומי כתב:אני מחפש מקורות כתובים לצדיקים בדורות הקודמים - לפני מלחמת העולם השני' - שזמן התפלה הרשמי בבית מדרשם היה לאחר השעה 9 בבוקר.
כמובן אני מחפש עובדות 'יבשות' ואין צורך להוסיף פרשנות...
דרופתקי דאורייתא כתב:נחוץ לי מאד למצוא מקור לדברים הבאים - ייש"כ גדול למסייעים
היכן מובא בחז"ל שר"ח ניסן קידשו הקב"ה ביחד עם משה ואהרן, והקב"ה אמר על החודש מקודש, ופמליא של מעלה ענו כנגדו מקודש מקודש, והעידו על החודש מיכאל וגבריאל, ומהאי טעמא חודש ניסן הוא חודש של מלכות, ר"ה למלכים, כי הקב"ה ממ"ה קידשו.
שייף נפיק כתב:תענית יט א או נהר
שם כג א ''עד שעלו כולם להר הבית מפני הגשמים''
מו"ק כה ב' ''רבא כי אתא לדיגלת'' וברש"י שם ובפשטות שמדובר שם בהצפת נהר דיגלת.
ובאלו מציאות ירדן שנטל מזה זוטו של ים ורבים בש"ס
ובפרק חלק ששליש עולם נשטף על ידי האוקיינוס בימי דור אנוש
סליחות כתב:היכן כתוב ברמב"ם שמותר לחלל שבת על פדיון שבויים בשבת?
דרופתקי דאורייתא כתב:שיחו בכל נפלאותיו - רבינו יוסף יעבץ (ממגורשי ספרד) מבאר שבכל דור ע"י הת"ח עמלי התורה רואים הכח של התורה. בזה מתקיים שיחו בכל נפלאותיו. ידוע המקור?
ייש"כ למסייעים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 26 אורחים