מה שנכון נכון כתב:ראה מגילה כט ע"א, ובנו"כ לשו"ע קנא,ה.
מה שנכון נכון כתב:וכי לא ראה מר?
בשו"ע שם "וכשנכנס בו להתפלל מותר למי שנכנס בפתח זה לצאת בפתח אחר". ובמ"ב ס"ק כא "מותר - צ"ל מצוה למי שנכנס [אחרונים] ובגמרא (מגילה הנ"ל) מייתי לזה מקרא שנאמר ובבוא עם הארץ לפני ד' במועדים הבא דרך שער צפון להשתחות יצא דרך שער נגב וגו', והטעם כדי שיהיה נראה כמחבב [ר"ן]".
צביב כתב:הרב מרדכ גנוט מספר על רבו רבי יהודה מדזיקוב
שהיה חוזר מבית הכנסת דרך רחובות אחרים מדרך ביאתו
צביב כתב:הרב מרדכ גנוט מספר על רבו רבי יהודה מדזיקוב
שהיה חוזר מבית הכנסת דרך רחובות אחרים מדרך ביאתו
מה שנכון נכון כתב:וכי לא ראה מר?
בשו"ע שם "וכשנכנס בו להתפלל מותר למי שנכנס בפתח זה לצאת בפתח אחר". ובמ"ב ס"ק כא "מותר - צ"ל מצוה למי שנכנס [אחרונים] ובגמרא (מגילה הנ"ל) מייתי לזה מקרא שנאמר ובבוא עם הארץ לפני ד' במועדים הבא דרך שער צפון להשתחות יצא דרך שער נגב וגו', והטעם כדי שיהיה נראה כמחבב [ר"ן]".
דרומי כתב:[אגב, לעיל ציינו לדברי החסיד יעב"ץ בענין זה שהוא כדי שלא יתרגל לבית הכנסת ולא יחשוב שהוא ביתו - היכן נמצאים דבריו של החסיד?]
ודע כי ברג"ש בא"ת ב"ש מתהפך ואומר ברג"ש פעם אחרת, ללמד שגם היציאה מבית הכנסת ראויה שתהיה בחברת ריעים אהובים, דומה לנכנס שלא לשם קפנדריא מצוה לצאת בקפנדריא (גירסת הרי"ף סוף ברכות), למען יראו שכני בית הכנסת משני צדדין, וממנו ילמדו להשכים ולהעריב.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 12 אורחים