לאלו המתעניינים ברכישת 'מפרשי האוצר', שימו לב: מחיר תוכנת מפרשי האוצר הולך לעלות החל מיום שישי א' באלול 21.8 ומחירו יהיה 1830 ש"ח. תוכלו לרכוש זאת כאן.
מעניין, בתחילה באתי לכתוב שדברי בוצינא אינם רלוונטיים, שכן אין שם זכר לד' אותיות ההויה, אלא שאז ראיתי בשער ההקדמות שהביא גש"א שכך נדרש שם הזוהר הזה. נמצאו דבריכם משלימים.
התיקוני זהר שהובא למעלה איננו מתייחס להקבלת שם הוי"ה לאבי"ע, אלא להקבלה שבין אבי"ע לפרצופי אבא, אמא, ז"א ונוק' (חכמה, בינה, שש קצוות ומלכות). אלא שממילא מכיון ששם הוי"ה מקביל לפרצופים הנ"ל, והפרצופים הנ"ל מקבילים לאבי"ע, ישנה הקבלה בין שם הוי"ה לאבי"ע. הלא כן?
שאילת פותח האשכול היא היכן מבואר בזהר ההקבלה בין שם הוי"ה לאבי"ע. שער ההקדמות אינו לומד דבר זה מהתיקו"ז שהובא למעלה. אלא לאחר שכבר יודעים (כנראה ממקו"א בזהר) ששם הוי"ה מקביל לפרצופי האצילות, ממילא כאשר התיקו"ז מקביל את פרצופי האצילות לאבי"ע, יוצא ששם הוי"ה מקביל לאבי"ע. מעתה השאילה צריכה להיות היכן מבואר בזהר ששם הוי"ה מקביל לפרצופי האצילות?
צודק בוצינא שאם עושים 1+1 אזי הדברים מפורשים. צודק דורשי יחודך שסוף סוף שאלתי על מקור, ומקור זה לא. צודק גל של אגוזים [אולי כאן אני מעמיס בדבריך, אבל נראה לי שלכך כוונתך] בכך שאם בספר יסודי כשער ההקדמות מובא זוהר זה כמקור לדבר זה, סביר להניח שהשתמשו בהפניה זו גם המקובלים הבאים אחריו.