לבי במערב כתב:הענין בכללותו נכב"ב, ובאמת אכ"מ.
זו השיחה המדוברת (וראה מאמרו של הגר"ח רפאפארט בענין זה).
זאינץ כתב:ע׳׳פ מנהג חב׳׳ד שרובם לא ישנים בסוכה היא מפני גודל מעלת קדושתה עד שאי אפשר לישון בה [כידוע לכל אודות כך].
דסוכה לאו כהר הבית היא ולא כבית הכנסת היא, דתנינא בהו ולא יעשנה קפנדריאה. אלא כבית דמיא, שדרין בתוכה.
זאינץ כתב:שם שמים שחל על הסוכה גדול יותר מכמה טעמים[ובכלל ע''פ פנימיות אין צורך לבאר בגודל קדושת הסוכה].
זאינץ כתב:עיין בספר דיני קדושת הסוכה ונויה ובקובץ הערות וביאורים אהלי תורה מספר 866[הייתי מעלה זאת בשמחה אך אין לי מנוי לאוצר] ובעוד מקומות ובנוגע למעלת קדושתה על ביהכ''נ יש בזה מעלה ע''ז ויש בזה מעלה ע''ז.
לבי במערב כתב:אכן, ומצוי באוצה"ח.עקביה כתב:יש גם בעברית? כתבו לי שישנו בעמ' 241.
באר בשדה כתב:בהלכות הרי"צ גאות 'מאה שערים' (שערי שמחה) ח"א ס"ע צב:דסוכה לאו כהר הבית היא ולא כבית הכנסת היא, דתנינא בהו ולא יעשנה קפנדריאה. אלא כבית דמיא, שדרין בתוכה.
עזריאל ברגר כתב:ויש חולקים ואוסרים קפנדריא בסוכה, כמובא בפסקי תשובות.
באר בשדה כתב:עזריאל ברגר כתב:ויש חולקים ואוסרים קפנדריא בסוכה, כמובא בפסקי תשובות.
viewtopic.php?t=30065&start=240#p600157
עזריאל ברגר כתב:בבית הכנסת - אסור מדינא דגמרא, ויש שמצאו לזה היתר.
בסוכה - מעיקר הדין מותר ומצווה.
עכ"פ מכאן ראיה שיש מקום לדמות קדושת סוכה לקדושת בית הכנסת, אבל לא שהיא יותר ממנו.
כבר התבאר לפני זה, הליכת בית הכנסת הוא החיים הגמורים. ומה שאמר בדבר הזה בפרט, דהיינו התפלה, שהקדוש ברוך הוא מונה פסיעתך, וכך אמרו בגמרא שיש ללכת אל בית הכנסת שהוא יותר רחוק מן האדם מפני שהוא נוטל שכר פסיעות. ויראה כי אין הדין הזה גבי סוכה - שאם יש לו שתי סוכות האחת קרובה והאחת רחוקה, שאין לו לילך אל הסוכה הרחוקה בשביל שהוא נוטל שכר פסיעות, כי אם גבי בית הכנסת אמרו, וכדאמר הכתוב אשרי אדם שומע לי לשקוד על דלתותי וגו' מזוזות פתחי. וזה כי השם יתברך מצוי בבית הכנסת, כמו שאמרו ז"ל כי בית הכנסת הוא מקדש מעט ולכך השם יתברך מצוי בבית הכנסת, ולפיכך כאשר הולך לבית הכנסת הוא נמשך אל השם יתברך להיות לו דביקות בו יתברך.
שייף נפיק כתב:מחפש מקור קדום.
(ראיה יש מנידון מה שדנו לגבי תפילה בסוכה במקום בבית כנסת, אבל אינני יודע אם נזכר במקומות שדנו בזה לגבי קדושת הסוכה יותר מבית כנסת).
והמסייע שכמ''ה
יוסף חיים אוהב ציון כתב:מגדל, לא כולם יודעים חצי קולמוס.
וגם צריך לזהר שלא לדבר בסוכה כי אם ד"ת לבד, כי קדושתה היא גדולה מבית הכנסת; כמו שפי' בתיקונים כי היא רומזת לאימ' מסככה על בנין.
מגדל כתב:וגם צריך לזהר שלא לדבר בסוכה כי אם ד"ת לבד, כי קדושתה היא גדולה מבית הכנסת; כמו שפי' בתיקונים כי היא רומזת לאימ' מסככה על בנין.
מגדל כתב:אף שתוכן הדברים פשוט בסברא ובטוח עלה על דעתם של כל הדנים כאן, הרי אסמכתא.
בוצינא כתב:מגדל כתב:אף שתוכן הדברים פשוט בסברא ובטוח עלה על דעתם של כל הדנים כאן, הרי אסמכתא.
האם ניתן להוכיח מהשמטת המהרח"ו דלא ס"ל כן
ואם משום סברא, אפשר שהרמז לאימ' אינו טעם נכון, שכיון שהיא מן הג"ר אין בה פגם.
לבי במערב כתב:וראה הנסמן ונלקט בכה"ח סי' תרלט סק"ה ואילך.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 180 אורחים