שאלת בור ועם הארץ בפי...
איה מקום דברי הב"ח הנודעים אודות החילוק בין נס חנוכה לבין נס פורים, שנס חנוכה היה שניצלו מהגזרה הרוחנית ולכן לא נתקנה מצוה לערוך סעודות וכו', ואילו נס פורים היה שניצלו מגזירת כליה בגשמיות ולכן נתקנה מצות משתה ושמחה.
יהושע100 כתב:מחילה אך עירוב דברים יש כאן.
מה שכתבת שאופי ציון הנס היה לפי ההצלה ( חנוכה - הצלה רוחנית ופורים- הצלה גשמית) הם דברי הלבוש בסימן תרע לא דברי הב"ח.
הב"ח כתב שאופי הציון היה לפי הצורך בתיקון שגרם לגזירה. פורים - שנגזרה גזירה משום שנהנו מסעודתו של אותו רשע וע"כ תיקונו בסעודת מצוה וחנוכה היתה גזירה משום משום שנתרשלו בעבודה ותיקונו בעבודת הנרות והלל והודאה שהן עבודות שבלב
יוסף חיים אוהב ציון כתב:יהושע100 כתב:מחילה אך עירוב דברים יש כאן.
מה שכתבת שאופי ציון הנס היה לפי ההצלה ( חנוכה - הצלה רוחנית ופורים- הצלה גשמית) הם דברי הלבוש בסימן תרע לא דברי הב"ח.
הב"ח כתב שאופי הציון היה לפי הצורך בתיקון שגרם לגזירה. פורים - שנגזרה גזירה משום שנהנו מסעודתו של אותו רשע וע"כ תיקונו בסעודת מצוה וחנוכה היתה גזירה משום משום שנתרשלו בעבודה ותיקונו בעבודת הנרות והלל והודאה שהן עבודות שבלב
לכן ציינתי לו דבריך.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 75 אורחים