יש שמועה בשם תלמידי הרש"ש, שלא לומדים על השבירה (שער הנקודים) רק בשבתות ובימים שלא אומרים אומרים תחנון וכדו'.
מה המקור לשמועה?
מה טעם הדבר?
מצר כתב:יש שמועה בשם תלמידי הרש"ש, שלא לומדים על השבירה (שער הנקודים) רק בשבתות ובימים שלא אומרים אומרים תחנון וכדו'.
מה המקור לשמועה?
מה טעם הדבר?
- ולכאורה הוא הדין לשער השבירה, וענייני הקלי', ועוד. והטעם לכאורה הוא מחמת זכות ומעלת הזמן שיגן, אם אין בנו מעשים... (ואולי יש עוד להאריך בזה בנו"ט)בע"ח כת"י כתוב כשגילה הרב פרק זה מת בנו משם עכ"ל. ור"ל וכל אדם צריך להזהר שלא יאריך בו וטוב שילמוד אותו בשבת וביו"ט ובר"ח ובלילה אחר חצות
תא חזי כתב:מצר כתב:יש שמועה בשם תלמידי הרש"ש, שלא לומדים על השבירה (שער הנקודים) רק בשבתות ובימים שלא אומרים אומרים תחנון וכדו'.
מה המקור לשמועה?
מה טעם הדבר?
עיין בית לחם יהודה שער כ"ב ריש פרק א- ולכאורה הוא הדין לשער השבירה, וענייני הקלי', ועוד. והטעם לכאורה הוא מחמת זכות ומעלת הזמן שיגן, אם אין בנו מעשים... (ואולי יש עוד להאריך בזה בנו"ט)בע"ח כת"י כתוב כשגילה הרב פרק זה מת בנו משם עכ"ל. ור"ל וכל אדם צריך להזהר שלא יאריך בו וטוב שילמוד אותו בשבת וביו"ט ובר"ח ובלילה אחר חצות
ועוד יעויין בס' עבודת שמואל (תולדות הגר"ש דרזי זצ"ל) עמ' עט ואילך.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 144 אורחים