מיהו המקור הראשון לביטוי זה.
שהאמצעי, אין לו החסרון של הראשון כגון גאוה וכד', ולא את קטנות האחרון
ראיתי שמביאים את הביטוי הזה בשני אופנים או 'אמצעי שלם' או כמו שהבאתיו בכותרת
ייש"כ
הבטחתי כתב:מיהו המקור הראשון לביטוי זה.
שהאמצעי, אין לו החסרון של הראשון כגון גאוה וכד', ולא את קטנות האחרון
ראיתי שמביאים את הביטוי הזה בשני אופנים או 'אמצעי שלם' או כמו שהבאתיו בכותרת
ייש"כ
פרנצויז כתב:הבטחתי כתב:מיהו המקור הראשון לביטוי זה.
שהאמצעי, אין לו החסרון של הראשון כגון גאוה וכד', ולא את קטנות האחרון
ראיתי שמביאים את הביטוי הזה בשני אופנים או 'אמצעי שלם' או כמו שהבאתיו בכותרת
ייש"כ
"אמצעי שלם" הוא מליצה עפ"י דברי חז"ל (בעניני הריון), ראה רש"י פרשת וישב (בראשית ל"ח כ"ד) ד"ה כמשלש חדשים, (בשם בראשית רבה), רובו של ראשון, ורובו של אחרון, ואמצעי שלם.
וכן הוא בכמה מקומות בש"ס, ראה סוטה דף י"ב ע"ב, יבמות דף מ"ג ע"א.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 93 אורחים