הודעהעל ידי תלמיד-חכמים » ש' מרץ 26, 2022 11:07 pm
ייש"כ!
באיגרת רש"ג כתב כך: ומשום הכי שבקיה רב לשמואל בנהרדעא דהוא דוכתיה והוא מקום תורה, ואתרחק לדוכתא דלא הוה ביה תורה והוא סורא דהיא מתא מחסיא, והון ישראל נפישי התם ואפילו אסור והתר לא הוו ידעי, ואמר רב איתיב הכא כי היכי דלהוי תורה בהאי דוכתא, כי ההוא מעשה דמפורש בפ' כל הבשר (חולין קי, א) רב בקעה מצא וגדר בה גדר, וכי איקלע לטטלפוש אגמרינון ואורינון אסור כחלי.
קצת משמע שרש"ג לא הסכים עם המסורת של איספאהאן, כי הוא כותב שמלכתחילה הסיבה שרב הלך לסורא היתה מכיון שידע שאינה מקום תורה.