מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

ראיה מהרד"ק לדעה במחלוקת אחרונים

חיפושי מקורות וכדומה
כדכד
הודעות: 8726
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

ראיה מהרד"ק לדעה במחלוקת אחרונים

הודעהעל ידי כדכד » ג' נובמבר 07, 2023 10:54 am

ראיתי מי שכתב (הכותב היה ת"ח גדול) שמהרד"ק בירמיהו ב כב (כתוב שם "כי אם תכבסי בנתר ותרבי לך ברית נכתם עונך לפני נאום ה'") יש ראיה לדעת הנאמ"ן (הגר"מ מאזוז שליט"א) ודלא כיבי"א (כיביע אומר).
עיינתי ברד"ק ולא הבנתי על איזו מחלוקת הוא מדבר ואיך יש משם ראיה.
מי יעזרני?

מה שנכון נכון
הודעות: 11930
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: ראיה מהרד"ק לדעה במחלוקת אחרונים

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ג' נובמבר 07, 2023 11:07 am

כנר' בקשר לממחק בסבון. עיבי"א ד, כז, ז.

כדכד
הודעות: 8726
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: ראיה מהרד"ק לדעה במחלוקת אחרונים

הודעהעל ידי כדכד » ג' נובמבר 07, 2023 12:27 pm

תודה רבה
יש גם מקור כתוב בו הוזכרו דברי הרב הנאמ"ן בנושא?

כדכד
הודעות: 8726
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: ראיה מהרד"ק לדעה במחלוקת אחרונים

הודעהעל ידי כדכד » ד' דצמבר 27, 2023 6:40 pm

שאלתי באתר של ישיבת כסא רחמים
הרב חנוך הכהן הפנה אותי למאמרים באור תורה חשוון תשל"ה סימן ס' ועוד בהמשך אותה שנה סימן קז שהרב הכותב רצה לחלוק על היבי"א ולאסור שימוש בשבת והרב הנאמ"ן שליט"א העיר על המאמרים וסתר דבריו
אך שם משמע שהסכים הרב הנאמ"ן להיבי"א ומה כתב אותו רב זצ"ל שראיה מהרד"ק לנאמ"ן ודלא כיבי"א?
אולי כוונתו למ"ש היבי"א שם במקור שהפנה הרב מה שנכון נכון שבורית" בחז"ל אינו סבון וכאן כתב הרד"ק שהוא סבון, וגם בדברי הנאמ"ן שם משמע כך שהוא סבון.
אבל זה קצת קשה, כי הרב הנאמ"ן הזכיר בורית בדיון הלכתי ולא נחת שם לפרש מהו בל' חז"ל, מה גם שהתייחס לדרי קודמיו שכינו את הסבון "בורית" ולא דן מעצמו בזיהוי הבורית
וצ"ע וה' יאיר עיני
וברוכים יהיו מי שיפעלו עם הקב"ה בהארת העינים


חזור אל “מנא הני מילי?”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 35 אורחים