עמוד 29 מתוך 79

Re: ווארט של החת"ס- ט בטבת לא נודע מה היה בו

פורסם: ו' דצמבר 14, 2018 11:15 am
על ידי בקרו טלה
תורת משה לחת"ס - דרוש לז' אדר
והנה כשמת מרע"ה אז זקנים שבדור אמרו פני משה כחמה ופני יהושע כלבנה והי' מודיעים הצער לעם שאין מנהיגנו של עכשיו כמו משה ויבכו העם שלשים יום לכן גדול צער הספדו של משה שמיתתו הי' מגין עלינו ולגרום לנו שמחה גדולה אבל כשמת עזרא הסופר אז לא הודיעו זקנים צער אבידתו שהי' גדול כמשה ולא הניח אחריו כמוהו אדרבא הדור ההוא כמעט שהיה נוח להם שיצאו מתחת ידו לדבר בלשון האומות, לכן לא יכול מיתתו להגין, אדרבא גרמה לעורר עונש, היפוך קיום הכתב הקודש, ולשון קודש שתיקן נעתק אח"כ בלשון יוונית בחודש שמת בו ובכל שנה ושנה נתעורר למעלה דין חדש בחודש זה ויה"ר ששנה זו תהי' גמר חידוש חרבן של כל שנה ויבנה המקדש בימינו לחזות בנועם ה' אמן סלה, וזה כוונת בה"ג ט' טבת לא הודיעו מה הצרה היתה בו, כלומר זה שלא הודיעו הזקנים לבני הדור אז שנעשה צרה בו במיתת עזרא שהי' שקול כמשה כי לא הניח אחריו כמוהו ולא הספידו כראוי' היא גופא הצרה דאל"ה אדרבא הי' מיתתו מכפרת עלינו וגרמה לנו שמחה כמו מיתתו של מרע"ה שגרמה לנו לימי הפורים האלה וזכרם לא יסוף מזרעם

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ש' דצמבר 15, 2018 8:54 pm
על ידי תם מה הוא אומר
הרבה ממצות התורה באו כנגד ע"ז דווקא, מה המקור?

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ש' דצמבר 15, 2018 9:04 pm
על ידי מה שנכון נכון
תם מה הוא אומר כתב:הרבה ממצות התורה באו כנגד ע"ז דווקא, מה המקור?

מו"נ.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ש' דצמבר 15, 2018 9:09 pm
על ידי תם מה הוא אומר
מה שנכון נכון כתב:
תם מה הוא אומר כתב:הרבה ממצות התורה באו כנגד ע"ז דווקא, מה המקור?

מו"נ.

אפשר ציון בבקשה?

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ש' דצמבר 15, 2018 9:10 pm
על ידי לבנון
מה שנכון נכון כתב:
תם מה הוא אומר כתב:הרבה ממצות התורה באו כנגד ע"ז דווקא, מה המקור?

מו"נ.

ח"ג מפרק כט ואילך

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ש' דצמבר 15, 2018 9:30 pm
על ידי תם מה הוא אומר
והיכן המקור ש- 52 מצוות מהתורה כנגד ע"ז? [לא ספרתי כמובן בחינוך..]
והיכן המקור שבכל מקום שנאמר 'אל קנא' הוא כנגד ע"ז

האם ידוע לאי מי מחו"ר הפורום שליט"א, ושכמ"ה

חיפוש מקור

פורסם: ש' דצמבר 15, 2018 9:36 pm
על ידי מצפה לישועת השם
.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ש' דצמבר 15, 2018 9:38 pm
על ידי מה שנכון נכון
תם מה הוא אומר כתב:והיכן המקור ש- 52 מצוות מהתורה כנגד ע"ז? [לא ספרתי כמובן בחינוך..]
והיכן המקור שבכל מקום שנאמר 'אל קנא' הוא כנגד ע"ז

האם ידוע לאי מי מחו"ר הפורום שליט"א, ושכמ"ה

כנראה מישהו ספר לפי המו"נ שם.
אל קנא - ראה מו"נ א, לו (ורמב"ן בעשרת הדברות).

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ש' דצמבר 15, 2018 9:43 pm
על ידי לבנון
תם מה הוא אומר כתב:והיכן המקור ש- 52 מצוות מהתורה כנגד ע"ז? [לא ספרתי כמובן בחינוך..]
האם ידוע לאי מי מחו"ר הפורום שליט"א, ושכמ"ה

הרמב"ם בראש הל' עבודה זרה, מנה 51 מצוות.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ש' דצמבר 15, 2018 10:15 pm
על ידי אמיר כרמי
לבנון כתב:
תם מה הוא אומר כתב:והיכן המקור ש- 52 מצוות מהתורה כנגד ע"ז? [לא ספרתי כמובן בחינוך..]
האם ידוע לאי מי מחו"ר הפורום שליט"א, ושכמ"ה

הרמב"ם בראש הל' עבודה זרה, מנה 51 מצוות.


ויש להוסיף בשר בחלב הרי שיש כבר 53 ואולי עוד?

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ש' דצמבר 15, 2018 10:18 pm
על ידי מה שנכון נכון
אם הבנתי נכון השאלה לא על איסורי ע"ז ממש, אלא על איסורים אחרים שטעמם הוא הרחקה מע"ז, כפי שביאר המו"נ, וע"כ חלק גדול מהמצוות שנמנו בריש הל' ע"ז אינו מן החשבון.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: א' דצמבר 16, 2018 1:20 am
על ידי עזריאל ברגר
שייף נפיק כתב:מעיקר הדין כל שהגיע לכלל דעת דן
מקור??

אלפי תודות!

כל הכשר לדון כשר להעיד, ויש שכשרים להעיד ופסולים לדון וכו' (רמב"ם סופט"ז מהל' עדות), ולא נאמר שבן יג שנה ויום אחד הוא מהם.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: א' דצמבר 16, 2018 1:49 am
על ידי תם מה הוא אומר
האם ידוע לחו"ר הפורום שליט"א
1. היכן הבן איש חי באחד מספריו מביא סיפור על מישהו שלרוב חשקו לעבור עבירה, אמר שיעבור ואח"כ יקרא ב"פ ס' תהילים ויתכפר לו
2. החסיד רבי אליהו וידאש זצ"ל בספרו ראשית חכמה כותב שסיפרה לו נשמה אלוקית אחת, שאין האדם יכול לתאר גודל העונש וגודל המשפט בשמים - לא מצאתי.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: א' דצמבר 16, 2018 1:56 am
על ידי מה שנכון נכון
תם מה הוא אומר כתב:האם ידוע לחו"ר הפורום שליט"א
1. היכן הבן איש חי באחד מספריו מביא סיפור על מישהו שלרוב חשקו לעבור עבירה, אמר שיעבור ואח"כ יקרא ב"פ ס' תהילים ויתכפר לו
2. החסיד רבי אליהו וידאש זצ"ל בספרו ראשית חכמה כותב שסיפרה לו נשמה אלוקית אחת, שאין האדם יכול לתאר גודל העונש וגודל המשפט בשמים - לא מצאתי.

1. חסדי אבות ד, ז.
2. שער היראה ס"פ יב.

בית הקברות בלילה - יש בעיה ללכת?

פורסם: א' דצמבר 16, 2018 2:33 am
על ידי תם מה הוא אומר
שמעתי רבים נזהרים,
אבקש לשאול האם ידוע טעם לדבר?

Re: בית הקברות בלילה - יש בעיה ללכת?

פורסם: א' דצמבר 16, 2018 2:48 am
על ידי יאיר

Re: בית הקברות בלילה - יש בעיה ללכת?

פורסם: א' דצמבר 16, 2018 2:49 am
על ידי יאיר
ברכות יח ב

"מעשה בחסיד אחד שנתן דינר לעני בערב ר"ה בשני בצורת והקניטתו אשתו והלך ולן בבית הקברות"

ושמא רק לחסיד מותר..

Re: בית הקברות בלילה - יש בעיה ללכת?

פורסם: א' דצמבר 16, 2018 5:00 am
על ידי בקרו טלה
תם מה הוא אומר כתב:שמעתי רבים נזהרים,
אבקש לשאול האם ידוע טעם לדבר?

בית הקברות בלילה

ג' פרשיות בקרי"ש כנגד ג' רגלים

פורסם: א' דצמבר 16, 2018 5:09 pm
על ידי מצפה לישועת השם
בשפת אמת לפסח (תרמ"ב ד"ה אפילו כולנו חכמים), מביא 'וכן הוא סדר הרגלים פסח וכו' בחי' קבלת מלכות שמים, שבועות וכו' והיה אם שמוע, סוכות בחינת ציצית וכו', ומציין למקום אחר שכותב כן והוא (לפי הפניית מהד' אור עציון) בר"ה תרמ"ד ד"ה 'ראש השנה הוא' שגם כותב כדברים האלו, אבל - גם - ללא מקור.
מישהו מח"ור הפורום יודע מקור או הקבלה לדברים אלו ששלושת הרגלים הם כנגד שלושת פרשיות שבקריאת שמע?

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: א' דצמבר 16, 2018 5:10 pm
על ידי לבנון
נמצא הרבה בספרי המקובלים שנבואת/מדרגת משה היא מעלמא דדכורא
היכן יש לזה מקור בספר הזוהר
יש"כ

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ב' דצמבר 17, 2018 3:17 pm
על ידי תם מה הוא אומר
"אמרו הקדמונים, אל תסתכל בייחס של הדבר על קלותו ועל חומרתו, אלא על מי שציווה - הבורא יתברך". ידוע מקור?

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ב' דצמבר 17, 2018 3:28 pm
על ידי מה שנכון נכון
תם מה הוא אומר כתב:"אמרו הקדמונים, אל תסתכל בייחס של הדבר על קלותו ועל חומרתו, אלא על מי שציווה - הבורא יתברך". ידוע מקור?

ראה שע"ת א, לח; ג, כג. חו"ה תשובה פ"ז. ועוד.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ב' דצמבר 17, 2018 5:42 pm
על ידי הבטחתי
כתב הזרע שמשון בפרשתנו
או שיוסף טִמא בריתו במצרים, והוא עון נמשך מהאבות אל הבנים, כנודע מסוד הפסוק אבותינו חטאו ואינם' וכו', וכידוע מכוונות השובבי"ם.

למה כונתו בכונת השובבים, או לכה"פ מקור לענין הזה שזה עון נמשך מן האבות לבנים?

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ב' דצמבר 17, 2018 9:54 pm
על ידי תם מה הוא אומר
כתב הרמב"ם באיגרת תימן וז"ל
וכמו שהוכיחונו רבותינו לשאת כזבי ישמעאל ושקרו ולשתוק ממנו, וסמכו זה לפסוק שכתוב בשם בניו "ומשמע ודומה ומשא" - שמע דום ושא!


היכן דברי חז"ל הללו?

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ב' דצמבר 17, 2018 10:24 pm
על ידי לבנון
תם מה הוא אומר כתב:כתב הרמב"ם באיגרת תימן וז"ל
וכמו שהוכיחונו רבותינו לשאת כזבי ישמעאל ושקרו ולשתוק ממנו, וסמכו זה לפסוק שכתוב בשם בניו "ומשמע ודומה ומשא" - שמע דום ושא!

היכן דברי חז"ל הללו?

מסתבר שכוונתו שכך הוכיחו אותו רבותיו, דהיינו שמועה שבע"פ, ולא שמצא כן בדברי חז"ל.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ב' דצמבר 17, 2018 10:54 pm
על ידי מיני ומינך
תם מה הוא אומר כתב:כתב הרמב"ם באיגרת תימן וז"ל
וכמו שהוכיחונו רבותינו לשאת כזבי ישמעאל ושקרו ולשתוק ממנו, וסמכו זה לפסוק שכתוב בשם בניו "ומשמע ודומה ומשא" - שמע דום ושא!

היכן דברי חז"ל הללו?

לא כמקור אלא שלא להשאיר הגליון חלק עי' באות נא ובהע'

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' דצמבר 18, 2018 3:37 pm
על ידי יקר
מחפש מקור למסורת אודות דברי הגר"א על הרה"ק ר' שמלקע מניקלשבורג, דלכולהו אית להו פירכא לבר שמואל.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' דצמבר 18, 2018 4:24 pm
על ידי בקרו טלה
יקר כתב:מחפש מקור למסורת אודות דברי הגר"א על הרה"ק ר' שמלקע מניקלשבורג, דלכולהו אית להו פירכא לבר שמואל.

[ספר החסידות הודפס [במקורו ובלשונו] בשנת תרס"א וספר שמן הטוב בתרס"ה]

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' דצמבר 19, 2018 9:25 am
על ידי שייף נפיק
מקור ראשון ל'כל המרבה לספר ביציאת מצרים הרי זה משובח' שהמספר נהיה משובח
אלפי תודות

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' דצמבר 19, 2018 11:41 am
על ידי יקר
בקרו טלה כתב:
יקר כתב:מחפש מקור למסורת אודות דברי הגר"א על הרה"ק ר' שמלקע מניקלשבורג, דלכולהו אית להו פירכא לבר שמואל.

[ספר החסידות הודפס [במקורו ובלשונו] בשנת תרס"א וספר שמן הטוב בתרס"ה]


תודה רבה!

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' דצמבר 19, 2018 8:10 pm
על ידי אוהב עמו
מה המקור שסנדקאות היא סגולה לתיקון פגם הברית?
יישר כח

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' דצמבר 19, 2018 8:19 pm
על ידי שברי לוחות
אוהב עמו כתב:מה המקור שסנדקאות היא סגולה לתיקון פגם הברית?
יישר כח

חרדים פרק ס"ו, ספר זכירה, יסוד יוסף, ועוד

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ה' דצמבר 20, 2018 1:38 am
על ידי תם מה הוא אומר
"אין התשובה באה אלא מכלל המעשים ולא הדיבורים"
משהו בסגנון הזה אמור להיות בחוה"ל וראשית חכמה, ולא מצאתים. יש"כ למסייעים.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ה' דצמבר 20, 2018 9:22 am
על ידי שייף נפיק
שייף נפיק כתב:מקור ראשון ל'כל המרבה לספר ביציאת מצרים הרי זה משובח' שהמספר נהיה משובח
אלפי תודות

הקפצה

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ה' דצמבר 20, 2018 2:51 pm
על ידי אמיר כרמי
האם ידוע על מישהו שדן לגבי הנאה ממבצעי "חג" המולד וכדו'?

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ה' דצמבר 20, 2018 2:55 pm
על ידי דרופתקי דאורייתא
אבקשה לדעת מחו"ר הפורום שליט"א

1. למה נסמכה פ' סוטה לפ' נזירות וכו'. החידוש בזה שאף על פי שראה סוטה בקלקולה, וראה איך יד ה' הענישה אותה, והרי זה מעורר לתשובה מצד עצמו, עם כל זה אין זה מספיק, צריך שיהיה "למעשה".

2. אורכה מארץ מדה ורחבה מני ים - נאמר על התוה"ק (מקור בחז"ל).

3. הגר"א מפרש הפסוק הנ"ל, שארוכה מארץ מדה, ר"ל ש"הכלי מידה" הוא הוא ארוך מארץ. [כלומר, לא הרי כל מדידה של חייט לכלי מדידה של נגר]. - חיפשתי בביאור הגר"א עה"פ באיוב שם ול"מ.

4. מצוה להשלים בגירסא את התורה - יש במדרש משלי? היכן הח"ח מדבר על פרט זה?

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ה' דצמבר 20, 2018 3:10 pm
על ידי מחולת המחנים
שייף נפיק כתב:
שייף נפיק כתב:מקור ראשון ל'כל המרבה לספר ביציאת מצרים הרי זה משובח' שהמספר נהיה משובח
אלפי תודות

הקפצה

רבי ירוחם ממיר בשם הסבא מקעלם, דעת חכמה ומוסר, מאמר ל"ח, עמ' קט"ז, ואולי נמצא גם בחכמה ומוסר לרש"ז.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ה' דצמבר 20, 2018 3:42 pm
על ידי מה שנכון נכון
דרופתקי דאורייתא כתב:אבקשה לדעת מחו"ר הפורום שליט"א

1. למה נסמכה פ' סוטה לפ' נזירות וכו'. החידוש בזה שאף על פי שראה סוטה בקלקולה, וראה איך יד ה' הענישה אותה, והרי זה מעורר לתשובה מצד עצמו, עם כל זה אין זה מספיק, צריך שיהיה "למעשה".

2. אורכה מארץ מדה ורחבה מני ים - נאמר על התוה"ק (מקור בחז"ל).

3. הגר"א מפרש הפסוק הנ"ל, שארוכה מארץ מדה, ר"ל ש"הכלי מידה" הוא הוא ארוך מארץ. [כלומר, לא הרי כל מדידה של חייט לכלי מדידה של נגר]. - חיפשתי בביאור הגר"א עה"פ באיוב שם ול"מ.

4. מצוה להשלים בגירסא את התורה - יש במדרש משלי? היכן הח"ח מדבר על פרט זה?

1. חפש בשיחות הרב שך.
2. עירובין כא, ב ובעוד הרבה מדרשים.
3. בפנינים משלחן הגר"א מביא זאת מתולדות נח רבינוביץ עמ' פ (בשם הגר"א).
4. בה"ל סי' קנה, ובעוד מספריו.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ה' דצמבר 20, 2018 3:44 pm
על ידי דרופתקי דאורייתא
מה שנכון נכון כתב:
דרופתקי דאורייתא כתב:אבקשה לדעת מחו"ר הפורום שליט"א

1. למה נסמכה פ' סוטה לפ' נזירות וכו'. החידוש בזה שאף על פי שראה סוטה בקלקולה, וראה איך יד ה' הענישה אותה, והרי זה מעורר לתשובה מצד עצמו, עם כל זה אין זה מספיק, צריך שיהיה "למעשה".

2. אורכה מארץ מדה ורחבה מני ים - נאמר על התוה"ק (מקור בחז"ל).

3. הגר"א מפרש הפסוק הנ"ל, שארוכה מארץ מדה, ר"ל ש"הכלי מידה" הוא הוא ארוך מארץ. [כלומר, לא הרי כל מדידה של חייט לכלי מדידה של נגר]. - חיפשתי בביאור הגר"א עה"פ באיוב שם ול"מ.

4. מצוה להשלים בגירסא את התורה - יש במדרש משלי? היכן הח"ח מדבר על פרט זה?

1. חפש בשיחות הרב שך.
2. עירובין כא, ב ובעוד הרבה מדרשים.
3. בפנינים משלחן הגר"א מביא זאת מתולדות נח רבינוביץ עמ' פ (בשם הגר"א).
4. בה"ל סי' קנה, ובעוד מספריו.


תודה רבה.

לגבי 1, שמעתי את זה בשם המבי"ט. כלומר, זה אמור להיות קדום יותר.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ה' דצמבר 20, 2018 3:51 pm
על ידי בקרו טלה
שייף נפיק כתב:מקור ראשון ל'כל המרבה לספר ביציאת מצרים הרי זה משובח' שהמספר נהיה משובח
אלפי תודות

שפת אמת - לפסח - [תר"מ]
כל המרבה לספר ביציאת מצרים הרי זה משובח הוא על כל הימים כמ"ש למען תזכור כו'. לכן זוכרין יצ"מ בכל יום וע"י הסיפור מתעורר קצת גאולה בכלל ובפרט כל נפש מישראל. הרי זה משובח אינו סימן שהוא משובח רק שנעשה משובח ע"י הסיפור.