עמוד 38 מתוך 79

Re: הנבואה יוצאת מקדש הקדשים - בקשת מקור

פורסם: ד' ינואר 23, 2019 6:32 pm
על ידי שברי לוחות
יש בזה אריכות בספר מהר שלם עמ' שנה
ועיין דעת תבונות סימן קס
ויש להעיר בזה מדברי הגר"א שכשפסק יצרא דע"ז בטלה הנבואה, ויצרא דע"ז היה בקודש הקדשים

Re: הנבואה יוצאת מקדש הקדשים - בקשת מקור

פורסם: ד' ינואר 23, 2019 7:16 pm
על ידי מחולת המחנים
עיין רמב"ן ריש פרשת תרומה.

וכבר הסבירו באחרונים (ספר העקרים, חתם סופר ועוד) שכיון שנגנז הארון פסקה הנבואה, והטעם שהנבואה היתה יוצאת מקודש הקדשים מבין שני הכרובים, ועיין דרשות הר"ן דרוש ח.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' ינואר 23, 2019 9:21 pm
על ידי ארי שבחבורה
תודה מקרב לב לכל המסייעים.

Re: ריבוי האזהרות על השבת

פורסם: ד' ינואר 23, 2019 9:32 pm
על ידי לייבעדיג יענקל
האם נמצא בחז"ל איזה ביטוי המגדיל את מעלת השבת בשל ריבוי אזהרות התורה אודותיה?

מי שאינו עושה חסד עם משפחתו אינו נחשב לחסד

פורסם: ה' ינואר 24, 2019 6:47 am
על ידי נחי
ראיתי בספר חינוך מלכותי [ע' מ"ב] שמביא בשם רבי חיים ויטאל שאמר בשם רבו שמי שאינו עושה חסד עם משפחתו, הרי גם שחסד שעושה עם אחרים, אינו נחשב, ואין מקבל על זה שכר.
האם מישהו יודע מה המקור בדברי המהרח"ו עצמו.
תזכו למצוות

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ה' ינואר 24, 2019 7:26 am
על ידי מקדש מלך
מקדש מלך כתב:מחפש מקור בזוהר לכך שברית הלשון מכוון כנגד ברית המעור, והמספר לשון הרע גורם לפגם הברית.
המשפט מוכר, אך כמדומה שמקורו העיקרי הוא מספר יצירה. יש מקור בזוהר?

אודה למענה ממי שיודע.
נא להגיב בציטוט.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ה' ינואר 24, 2019 7:28 am
על ידי חבר פורום אוצר החכמה
חבר פורום אוצר החכמה כתב:א. בבעל הטורים מגנה הרמת קול, וכתב קול רם בגימטריא עשו

ב. בספר חובת הלבבות מזהיר לדבר אמת

Re: מי שאינו עושה חסד עם משפחתו אינו נחשב לחסד

פורסם: ה' ינואר 24, 2019 8:41 am
על ידי עושה חדשות
נחי כתב:ראיתי בספר חינוך מלכותי [ע' מ"ב] שמביא בשם רבי חיים ויטאל שאמר בשם רבו שמי שאינו עושה חסד עם משפחתו, הרי גם שחסד שעושה עם אחרים, אינו נחשב, ואין מקבל על זה שכר.
האם מישהו יודע מה המקור בדברי המהרח"ו עצמו.
תזכו למצוות


viewtopic.php?t=30792&start=440#p449113

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ה' ינואר 24, 2019 11:17 am
על ידי ישראליק
מי מהפוסקים סוברים שכהיום שמשתמשים בחשמל מותר לאשה להדליק נרות שבת אפילו קודם זמן פלג המנחה כי יודעים שהדלקת הנרות באה רק מפני כבוד השבת

תודה

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ה' ינואר 24, 2019 11:47 am
על ידי לבנון
היכן נזכר בדברי חז"ל שלעבדים יש רק לב אחד?
תודה

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ה' ינואר 24, 2019 12:27 pm
על ידי הבטחתי
לבנון כתב:היכן נזכר בדברי חז"ל שלעבדים יש רק לב אחד?
תודה

ילקוט שמעוני שמואל רמז ע"ח
למה נשתתפו הנשים עם הקטנים והעבדים לענין המצות, לפי שאין להם אלא לב אחד

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ה' ינואר 24, 2019 12:44 pm
על ידי לבנון
הבטחתי כתב:
לבנון כתב:היכן נזכר בדברי חז"ל שלעבדים יש רק לב אחד?
תודה

ילקוט שמעוני שמואל רמז ע"ח
למה נשתתפו הנשים עם הקטנים והעבדים לענין המצות, לפי שאין להם אלא לב אחד

תזכה למצוות

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ה' ינואר 24, 2019 1:12 pm
על ידי עדיאל ברויאר
עדיאל ברויאר כתב:התבקשתי להעלות כאן:
אשמח לדעת אם יש מקור כתוב לשני הציטוטים בשמו של הרש"ר הירש:
א. מי שמדבר על הפרימיטיביות של הריגת בהמות (קרבנות), עוד יהרוג הרבה בני אדם.
ב. נער יהודי צריך רחוב יהודי.

מישהו מכיר?

הטעם לתנאים הראשונים שהוזכרו במשנה

פורסם: ש' ינואר 26, 2019 11:42 pm
על ידי אוהב עמו
נשאלתי האם והיכן מופיע טעם מדוע רבי פתח דווקא עם רבי אליעזר ורבן גמליאל את ששה סדרי משנה?

Re: הטעם לתנאים הראשונים שהוזכרו במשנה

פורסם: א' ינואר 27, 2019 12:01 am
על ידי לענין
אוהב עמו כתב:נשאלתי האם והיכן מופיע טעם מדוע רבי פתח דווקא עם רבי אליעזר ורבן גמליאל את ששה סדרי משנה?


להראות כי עבדו שלמא על העובדא דב"מ נ"ט, שו"ר כן בהקדמת הפרי עץ הדר (לרי"ד אתרוג).

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: א' ינואר 27, 2019 12:05 am
על ידי דרומי
למה זה נדרש דוקא בפתיחת המשנה? וכי מה יקרה אם זה יופיע במקום אחר?

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: א' ינואר 27, 2019 12:11 am
על ידי סיפרון
אוהב עמו כתב:נשאלתי האם והיכן מופיע טעם מדוע רבי פתח דווקא עם רבי אליעזר ורבן גמליאל את ששה סדרי משנה?


הרד"ל ז"ל במבואו לפרקי ר"א כתב שהתנא הראשון הנזכר במשנה הוא רבי אליעזר וכן הוא התנא הנזכר אחרון במשנה, משום שבסוכה כח. אמרו על רבי אליעזר שלא קדמו אדם בבית המדרש ולא הניח אדם בבית המדרש ויצא. ושפת"י

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: א' ינואר 27, 2019 1:05 am
על ידי משה דוויק
ראיתי בשם הגרח"ק שליט"א כיון שהיה מזרעו של משה כדאיתא במדרש,

Re: ריבוי האזהרות על השבת

פורסם: א' ינואר 27, 2019 2:51 am
על ידי וונדרבר
לייבעדיג יענקל כתב:האם נמצא בחז"ל איזה ביטוי המגדיל את מעלת השבת בשל ריבוי אזהרות התורה אודותיה?

עיין גמרא שבת דף קל"ב ע"ב: וממאי דצרעת חמורה דילמא שבת חמורה שכן יש בה עונשין ואזהרות הרבה.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: א' ינואר 27, 2019 6:03 pm
על ידי דרופתקי דאורייתא
אשמח לעזרתכם,
מחפש את המעשה הידוע על רעק"א, שאפילו שלא היה שומע בסוף ימיו, מ"מ היה שומע ד"ת. רק דברי חולין לא היה שומע (בשם חידושי הרי"ם?).

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: א' ינואר 27, 2019 6:15 pm
על ידי משה דוויק
עלי תמר על הירושלמי.http://www.otzar.org/wotzar/book.aspx?6 ... width=2145
הא לך הקישור.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: א' ינואר 27, 2019 6:52 pm
על ידי תם מה הוא אומר
על מי מגדול"י מספרים המעשה שהיה עני, ואסף במשך כל השנה כסף לאתרוג, ואשתו כעסה ע"ז שהוציא ממונו לאתרוג והבית ריקם, ופסלה את האתרוג, והבליג.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: א' ינואר 27, 2019 6:59 pm
על ידי משה דוויק
ר' יחיאל מיכל מזלאטשוב.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: א' ינואר 27, 2019 7:08 pm
על ידי עזריאל ברגר
תם מה הוא אומר כתב:על מי מגדול"י מספרים המעשה שהיה עני, ואסף במשך כל השנה כסף לאתרוג, ואשתו כעסה ע"ז שהוציא ממונו לאתרוג והבית ריקם, ופסלה את האתרוג, והבליג.

יש כמה סיפורים כאלו בגירסאות משתנות.
אחת מהן היא על יהודי "פשוט" בזמנו של הבעש"ט.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: א' ינואר 27, 2019 7:13 pm
על ידי תם מה הוא אומר
משה דוויק כתב:ר' יחיאל מיכל מזלאטשוב.

מקור?

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: א' ינואר 27, 2019 7:17 pm
על ידי משה דוויק

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: א' ינואר 27, 2019 7:50 pm
על ידי דרופתקי דאורייתא
מחפש מקור לאמרה הידועה שהאדם נברא עם שתי עיניים, עין אחת לראות במעלת חברינו, ועין אחת לראות בנגעי עצמינו. (ואנחנו בעוה"ר "גונבים" את זה, משתמשים להיפך..)

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: א' ינואר 27, 2019 8:30 pm
על ידי משה דוויק
כך אמר הרש"ב לריי"צ עיין זכרונם לברכה פרלוב.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: א' ינואר 27, 2019 9:06 pm
על ידי דרופתקי דאורייתא
עיר פרא אדם יולד (איוב י"א), מה"עיר פרא" צריכים להוציא "אדם יוולד" (בשם הסבא מקעלם?).

סגולה כנגד הכעס - להסתכל בציצית מה המקור לזה?

לומר תהילים , סגולה כנגד הכעס, מה המקור לזה?

בתודה מראש למסייעים.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: א' ינואר 27, 2019 9:39 pm
על ידי איקטורין
חנוכה הוא תיקון לחטא עץ הדעת - נר איש וביתו - ביחד ולא בפירוד.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: א' ינואר 27, 2019 11:51 pm
על ידי משה דוויק
דרופתקי דאורייתא כתב:עיר פרא אדם יולד (איוב י"א), מה"עיר פרא" צריכים להוציא "אדם יוולד" (בשם הסבא מקעלם?).

סגולה כנגד הכעס - להסתכל בציצית מה המקור לזה?

לומר תהילים , סגולה כנגד הכעס, מה המקור לזה?

בתודה מראש למסייעים.

כאן תמצא חלק מהמקורות.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: א' ינואר 27, 2019 11:53 pm
על ידי משה דוויק
ל ידי עץ תמר » א' ינואר 06, 2019 1:32 am

שמעתי מהגאון ר' יעקב חיים סופר שליט"א.
שביאר את הפס': "עיר פרא אדם יולד"
היינו שהאדם נולד כחמור קטן והוא צריך להוליד את האדם שבו ע"י מעשיו הטובים.
אשמח למי שיביא מקור הדברים.
http://www.otzar.org/wotzar/book.aspx?2 ... width=1382
כעת מצאתי באור יחזקאל

אברהם אבינו קרא למקום תורה אהל תורה

פורסם: א' ינואר 27, 2019 11:57 pm
על ידי משה דוויק
מצאתי למחבר אחד שכתב בזה"ל:
"כמאמר רבותינו זכרונם לברכה במסכת יומא [כח, ב]: "אברהם אבינו זקן ויושב בישיבה היה, שנאמר [בראשית כד, א] 'ואברהם זקן בא בימים'. יצחק אבינו זקן ויושב בישיבה היה, שנאמר [שם כז, א]: 'ויהי כי זקן יצחק'. יעקב אבינו זקן ויושב בישיבה היה, שנאמר [שם מח, י]: 'ועיני ישראל כבדו מזקן'", מכל מקום, יעקב עלה על כולם בהפצת התורה בעולם, ולכן נקרא שמו [שם כה, כז] "איש תם יושב אהלים". ואמרו רבותינו במדרש [ראה בראשית רבה צה, ג, הובא בפרש"י בראשית מו, כח], שבכל מקום שהיה הולך, יסד בו מקום מדרש לתורה. כמו כן, כאשר היה בונה אוהל, קרא שמו "אוהל תורה", ולאחר שהיה באותו מקום תלמיד הראוי להורות לאחרים, רק אז עקר למקום אחר ובנה גם שם בתי מדרש, וכך הפיץ תורת ה' בכל העולם."
מה מקורו?

מקור למעשה

פורסם: ב' ינואר 28, 2019 12:08 am
על ידי משה דוויק
המעשה הנזכר בספרי הקדמונים, על אדם רשע וחוטא שהתגורר במדינת איטליה, ומחמת פחדו שיענש על עוונותיו, החליט לתרום ממון לאחזקת תורה. הלך האיש אל בית המדרש ושכר כמה אנשים בני תורה שיבואו וילמדו בביתו בזמן שהוא הולך לעסקיו, ובכך חשב שתהיה לו הצלחה בכל מעשיו, ותחת העונש על מעלליו הרעים יקבל שכר מן השמים.
ואולם, רבות מחשבות בלב איש ועצת ה' היא תקום... באותה שעה שבא לבית המדרש, פגש דוקא בבני אדם שאינם מהוגנים, אנשים רעים במידותיהם, ואף על פי שלמדו תורה בביתו, מכל מקום, לא היו פירות לתלמודם, וכך קרה שאותו ממון השייך לאדם שאינו הגון הגיע לידי בני אדם שאינם מהוגנים...

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ב' ינואר 28, 2019 12:27 am
על ידי דרופתקי דאורייתא
משה דוויק כתב:
דרופתקי דאורייתא כתב:עיר פרא אדם יולד (איוב י"א), מה"עיר פרא" צריכים להוציא "אדם יוולד" (בשם הסבא מקעלם?).

סגולה כנגד הכעס - להסתכל בציצית מה המקור לזה?

לומר תהילים , סגולה כנגד הכעס, מה המקור לזה?

בתודה מראש למסייעים.

כאן תמצא חלק מהמקורות.

ייש"כ

Re: ריבוי האזהרות על השבת

פורסם: ב' ינואר 28, 2019 12:46 am
על ידי לייבעדיג יענקל
וונדרבר כתב:
לייבעדיג יענקל כתב:האם נמצא בחז"ל איזה ביטוי המגדיל את מעלת השבת בשל ריבוי אזהרות התורה אודותיה?

עיין גמרא שבת דף קל"ב ע"ב: וממאי דצרעת חמורה דילמא שבת חמורה שכן יש בה עונשין ואזהרות הרבה.

תודה רבה, תזכה למצות ולכט"ס

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ב' ינואר 28, 2019 1:55 am
על ידי דרופתקי דאורייתא
דרופתקי דאורייתא כתב:
לומר תהילים , סגולה כנגד הכעס, מה המקור לזה?

.


בקובץ שהעלה "משה דוויק" הובא
כתב בספר ארך אפים סימן י' אות ט"ז שאמירת כל ספר תהלים היא סגולה לבטל הכעס כי הכעס שיש באדם הוא מצד הגבורות והדינים לכן על ידי אמירת כל ספר תהלים שהיא סגולה להמתיק הדינים בודאי יתבטל גם כן מדת הכעס ועיי"ש שהאריך בזה


אני מחפש מקור שבו מבואר טעם אחר, היות ובספר תהילים יש ק"נ פרקים, זה עולה גימט' כעס (ק"נ)

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ב' ינואר 28, 2019 8:04 am
על ידי בקרו טלה
דרופתקי דאורייתא כתב:בקובץ שהעלה "משה דוויק" הובא
כתב בספר ארך אפים סימן י' אות ט"ז שאמירת כל ספר תהלים היא סגולה לבטל הכעס כי הכעס שיש באדם הוא מצד הגבורות והדינים לכן על ידי אמירת כל ספר תהלים שהיא סגולה להמתיק הדינים בודאי יתבטל גם כן מדת הכעס ועיי"ש שהאריך בזה


אני מחפש מקור שבו מבואר טעם אחר, היות ובספר תהילים יש ק"נ פרקים, זה עולה גימט' כעס (ק"נ)

ראשית כל, למה לא הי' לך סבלנות (- ארך אפים) לעי' שם בספר ארך אפים?
שנית, עי' בדברי חכמים.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ב' ינואר 28, 2019 10:03 am
על ידי דרופתקי דאורייתא
בקרו טלה כתב:
דרופתקי דאורייתא כתב:בקובץ שהעלה "משה דוויק" הובא
כתב בספר ארך אפים סימן י' אות ט"ז שאמירת כל ספר תהלים היא סגולה לבטל הכעס כי הכעס שיש באדם הוא מצד הגבורות והדינים לכן על ידי אמירת כל ספר תהלים שהיא סגולה להמתיק הדינים בודאי יתבטל גם כן מדת הכעס ועיי"ש שהאריך בזה


אני מחפש מקור שבו מבואר טעם אחר, היות ובספר תהילים יש ק"נ פרקים, זה עולה גימט' כעס (ק"נ)

ראשית כל, למה לא הי' לך סבלנות (- ארך אפים) לעי' שם בספר ארך אפים?
שנית, עי' בדברי חכמים.

כי בלילה לא קוראים פרקי תהילים.. (אבל הקושיא כמובן טובה מהתירוץ..)
תודה רבה על הכל!!

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ב' ינואר 28, 2019 1:31 pm
על ידי משה דוויק
דרופתקי דאורייתא כתב:
דרופתקי דאורייתא כתב:
לומר תהילים , סגולה כנגד הכעס, מה המקור לזה?

.


בקובץ שהעלה "משה דוויק" הובא
כתב בספר ארך אפים סימן י' אות ט"ז שאמירת כל ספר תהלים היא סגולה לבטל הכעס כי הכעס שיש באדם הוא מצד הגבורות והדינים לכן על ידי אמירת כל ספר תהלים שהיא סגולה להמתיק הדינים בודאי יתבטל גם כן מדת הכעס ועיי"ש שהאריך בזה


אני מחפש מקור שבו מבואר טעם אחר, היות ובספר תהילים יש ק"נ פרקים, זה עולה גימט' כעס (ק"נ)

כן כתב בארך אפים שם.