עמוד 65 מתוך 79

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ב' אוגוסט 05, 2019 10:56 pm
על ידי עזריאל ברגר
בן_אליעזר כתב:השכחה מצוי' (אצלי).. מה הם החילוקים במשמעות בין המילה 'כל' בקמ"ץ, למילת 'כל' בחול"ם? והאם א' הוא כולל יותר מזולתו?
(קרי, לא רק החילוקים מבחי' דקדוקית, שראיתי בזה ששונים הם כשמופיע כמלה בפ"ע למלה, לעומת כשהיא סמוכה למילה אחרת -- כי אם מבחי' משמעותית וכיו"ב).

בתודה מראש על החילוקים ביניהם, וכן מ"מ וציונים לעניין.

viewtopic.php?f=45&t=36853
ובפרט viewtopic.php?p=408719#p408719

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ב' אוגוסט 05, 2019 11:28 pm
על ידי בן_אליעזר
ייש"כ!

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' אוגוסט 06, 2019 1:43 am
על ידי דרופתקי דאורייתא
תפלה בציבור ה"ז ככתר, שגם אם לא כיון מצטפת התפלה ונעשית במקום "חור" של הכתר. מתלמיד הגר"א.

מי יודע?

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' אוגוסט 06, 2019 2:21 am
על ידי נחלי אפרסמון
בס' ראש הגבעה עמ' ה' יורידו המבינים.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' אוגוסט 06, 2019 2:25 am
על ידי פרנצויז
נחלי אפרסמון כתב:בס' ראש הגבעה עמ' ה' יורידו המבינים.

http://www.otzar.org/wotzar/book.aspx?1 ... id=CM0005B
www.otzar.org/wotzar/book.aspx?105000&pageid=00010
דף ה' ע"א

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' אוגוסט 06, 2019 12:59 pm
על ידי יקוב
בספר מהרי"ל דיסקין על התורה כתוב: אברהם שהיה לו מדריגת נבואה מפה אל פה יש לזה מקור כי בכמה מדרשים משמע הפוך.

מקור שאותו האיש שר"י יהיה לו תיקון

פורסם: ג' אוגוסט 06, 2019 1:34 pm
על ידי גולד
שלום ברכה. הנני צריך דחוף מר"מ מקור שאותו האיש יהיה לו תיקון לעתיד. [מצאתי בספר אמונת עתך לר' משה וואלפסון שליט"א שהביא כן בשם כתבי האר"י ז"ל. אבל לא ציין מקורו].
תודה רבה לכל מי שיכול לעזור בזה.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' אוגוסט 06, 2019 1:36 pm
על ידי גולד
שלום ברכה. הנני צריך דחוף מר"מ מקור שאותו האיש יהיה לו תיקון לעתיד. [מצאתי בספר אמונת עתך לר' משה וואלפסון שליט"א שהביא כן בשם כתבי האר"י ז"ל. אבל לא ציין מקורו].
תודה רבה לכל מי שיכול לעזור בזה.

Re: מקור שאותו האיש שר"י יהיה לו תיקון

פורסם: ג' אוגוסט 06, 2019 1:41 pm
על ידי בן מיכאל
יש בכתבי הרמ"ע מפאנו.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' אוגוסט 06, 2019 2:02 pm
על ידי דרופתקי דאורייתא
מרע"ה התפלל תקט"ו תפלות, ואילולי שהקב"ה אמר לו להפסיק להתפלל, היה ממשיך להתפלל עוד אלף תפלות - מה המקור לזה?

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' אוגוסט 06, 2019 4:03 pm
על ידי .השוחט
אולי רש"י ריש ואתחנן ? [לאו דוקא עוד אלף. ודומני שכל הספר הק' מגלה עמוקות מיוסד על דברי חז"ל הללו].

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' אוגוסט 06, 2019 5:12 pm
על ידי בברכה המשולשת
גולד כתב:שלום ברכה. הנני צריך דחוף מר"מ מקור שאותו האיש יהיה לו תיקון לעתיד. [מצאתי בספר אמונת עתך לר' משה וואלפסון שליט"א שהביא כן בשם כתבי האר"י ז"ל. אבל לא ציין מקורו].
תודה רבה לכל מי שיכול לעזור בזה.


זה מפורש בלשם, אך אין לי דרך לאתר כרגע את המר"מ, לצערי.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' אוגוסט 07, 2019 12:43 am
על ידי סליחות
האם הרמב"ם מתייחס למושג איסטניס במשנה תורה?
ניסיתי לחפש איסטניס וכן אסטניס, ולא עלתה בידי.
אולי זה כתוב באיות אחר?

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' אוגוסט 07, 2019 9:42 am
על ידי עזריאל ברגר
נשאלתי:
בפירוש רקנאטי על התורה מסדר את כלי המשכן (מזבח, כיור, שולחן, מנורה וכו') לפי הספירות (חסד גבורה תפארת וכו').
איפה בדיוק זה נמצא בפירושו, ומה בדיוק כתוב שם?

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' אוגוסט 07, 2019 9:44 am
על ידי עזריאל ברגר
סליחות כתב:האם הרמב"ם מתייחס למושג איסטניס במשנה תורה?
ניסיתי לחפש איסטניס וכן אסטניס, ולא עלתה בידי.
אולי זה כתוב באיות אחר?

כמדומני שאינו משתמש בביטוי זה, אלא בביטויים חלופיים כגון "מי שנפשו קצה ב..." וכדומה.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' אוגוסט 07, 2019 11:00 am
על ידי תורה מפוארת
.השוחט כתב:אולי רש"י ריש ואתחנן ? [לאו דוקא עוד אלף. ודומני שכל הספר הק' מגלה עמוקות מיוסד על דברי חז"ל הללו].

דב"ר יא י ושם לא מופיע עוד אלף תפילות ומשם המקור

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' אוגוסט 07, 2019 11:04 am
על ידי דרופתקי דאורייתא
תורה מפוארת כתב:
.השוחט כתב:אולי רש"י ריש ואתחנן ? [לאו דוקא עוד אלף. ודומני שכל הספר הק' מגלה עמוקות מיוסד על דברי חז"ל הללו].

דב"ר יא י ושם לא מופיע עוד אלף תפילות ומשם המקור


מה מצאת שם?

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' אוגוסט 07, 2019 11:05 am
על ידי תורה מפוארת
עזריאל ברגר כתב:
בן_אליעזר כתב:ראיתי מי שכתב (בספר בן-זמננו המלקט עניני בית הקברות) בסתמא ש"אין הדרך להתפלל לצד הרגלים" (כשהכוונה, של הנטמן שם). כתב כן בלי ציון לדבריו (לאורך הספר אמנם יש כמה ציונים ומ"מ אך לא על כל דבר ודבר), ואחפש מקורות וכו' בעניין, לכאן ולכאן [=באישור 'פסק' זה ולהיפוכו], הדנים בזה ובמסתעף (שכן ראינו, וכבר תועדו, צדיקים וישרים העושים כן בלי שום פקפוק)

הרב יוסף שמחה גינזבורג כותב (בגליונות "התקשרות" בכל שנה בסמיכות לג' תמוז) לבאים להתפלל במקום ציון קבורתם של שני צדיקים יחד, שהמקום המועדף הוא "בין שני הציוני קודש, אצל מקום רגליהם הקדושים", ומקורו: כך סיפר כ"ק אדמו"ר מהוריי"צ נ"ע ברשימתו (בית-משיח גיליון 22 עמ' 26) על מנהג אביו כ"ק אדמו"ר מהורש"ב נ"ע באוהל הצמח-צדק והמהר"ש בליובאוויטש.

איני בקיא בכל הל' ביה"ק, רק אציין שבאהל אדמורי ויז'ניץ בב"ב, וכן בחצר ישיבת שפ"א מעולם לא ראו את האדמורי"ם מתפללים לצד הרגלים רק בראש הקבר.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' אוגוסט 07, 2019 11:54 am
על ידי עזריאל ברגר
עזריאל ברגר כתב:נשאלתי:
בפירוש רקנאטי על התורה מסדר את כלי המשכן (מזבח, כיור, שולחן, מנורה וכו') לפי הספירות (חסד גבורה תפארת וכו').
איפה בדיוק זה נמצא בפירושו, ומה בדיוק כתוב שם?

אולי ב"אבן היקרה" של הלבוש?

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' אוגוסט 07, 2019 4:12 pm
על ידי שברי לוחות
ביאור של אב"ד טלז, על הגמרא שאמר מנשה לרב אשי שיש לברך המוציא היכא דקרים בישולא, שהעושה מעשה בלי קבלת עול מלכות שמים הרי זה אביזרייהו דעבודה זרה

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' אוגוסט 07, 2019 8:25 pm
על ידי דרופתקי דאורייתא
נתבקשתי לשאול כאן

כתב הגרי"א ויינטרוב זצ"ל שאף שנחרב המקדש ע"י אויבים אבל הארון לא נפל בידם אלא נגנז כי הארון מקביל לבחינה זו של הנשמת חיים של אדם ובחינה זו אינה נחרבת או נתקלקלת ע"י חטא אלא מסתלקת מן האדם, משא"כ בנפש ורוח שמתקלקלים.

מנין המקור שהארון כנגד הנשמה? האם יש מקור לכך בספרי רבותינו המקובלים ובעלי המחשבה?

רצ"ב דבריו

יש"כ ותודה מראש

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' אוגוסט 07, 2019 10:19 pm
על ידי לבנון
דרופתקי דאורייתא כתב:נתבקשתי לשאול כאן

כתב הגרי"א ויינטרוב זצ"ל שאף שנחרב המקדש ע"י אויבים אבל הארון לא נפל בידם אלא נגנז כי הארון מקביל לבחינה זו של הנשמת חיים של אדם ובחינה זו אינה נחרבת או נתקלקלת ע"י חטא אלא מסתלקת מן האדם, משא"כ בנפש ורוח שמתקלקלים.
מנין המקור שהארון כנגד הנשמה? האם יש מקור לכך בספרי רבותינו המקובלים ובעלי המחשבה?
רצ"ב דבריו
יש"כ ותודה מראש

אדרת אליהו לגר"א פרשת תרומה

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' אוגוסט 07, 2019 10:38 pm
על ידי וונדרבר
שברי לוחות כתב:ביאור של אב"ד טלז, על הגמרא שאמר מנשה לרב אשי שיש לברך המוציא היכא דקרים בישולא, שהעושה מעשה בלי קבלת עול מלכות שמים הרי זה אביזרייהו דעבודה זרה

ראה ס' סוד הפרנסה לרי"ד שלזינגר עמ' י"ח
http://www.otzar.org/wotzar/book.aspx?1 ... geid=P0040

וראה עוד בס' שעורי דעת עמ' 98 שמדבר על הגמ' הזאת, וצריך לעיין שם אם אומר את הפירוש הזה
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... =96&hilite

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' אוגוסט 07, 2019 11:21 pm
על ידי שברי לוחות
וונדרבר כתב:
שברי לוחות כתב:ביאור של אב"ד טלז, על הגמרא שאמר מנשה לרב אשי שיש לברך המוציא היכא דקרים בישולא, שהעושה מעשה בלי קבלת עול מלכות שמים הרי זה אביזרייהו דעבודה זרה

ראה ס' סוד הפרנסה לרי"ד שלזינגר עמ' י"ח
http://www.otzar.org/wotzar/book.aspx?1 ... geid=P0040

וראה עוד בס' שעורי דעת עמ' 98 שמדבר על הגמ' הזאת, וצריך לעיין שם אם אומר את הפירוש הזה
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... =96&hilite

תודה רבה!

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ה' אוגוסט 08, 2019 12:59 am
על ידי סליחות
עזריאל ברגר כתב:
סליחות כתב:האם הרמב"ם מתייחס למושג איסטניס במשנה תורה?
ניסיתי לחפש איסטניס וכן אסטניס, ולא עלתה בידי.
אולי זה כתוב באיות אחר?

כמדומני שאינו משתמש בביטוי זה, אלא בביטויים חלופיים כגון "מי שנפשו קצה ב..." וכדומה.

ייש"כ, אבל ביטוי זה בדיוק, לא קיים. וצ"ע.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ה' אוגוסט 08, 2019 1:17 am
על ידי בקרו טלה
סליחות כתב:האם הרמב"ם מתייחס למושג איסטניס במשנה תורה?

על מה דאי' ביומא לא: אם הי' כה"ג זקן או איסטניס
הלכות עבודת יום הכפורים פרק ב
(ד) היה כהן גדול זקן או חולה מלבנין עששיות של ברזל באש מבערב ולמחר מטילין אותן במים כדי להפיג צינתן שאין שבות במקדש

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ה' אוגוסט 08, 2019 3:23 am
על ידי סליחות
בקרו טלה כתב:
סליחות כתב:האם הרמב"ם מתייחס למושג איסטניס במשנה תורה?

על מה דאי' ביומא לא: אם הי' כה"ג זקן או איסטניס
הלכות עבודת יום הכפורים פרק ב
(ד) היה כהן גדול זקן או חולה מלבנין עששיות של ברזל באש מבערב ולמחר מטילין אותן במים כדי להפיג צינתן שאין שבות במקדש

ייש"כ גדול!

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ה' אוגוסט 08, 2019 3:53 am
על ידי נחלי אפרסמון
סיפור שזכור לי, על עלילה שהיתה בדמשק, והשולטן דרש סכום עתק ושלחו לרבינו האריז"ל ויצא בחצות לילה לבאר יחד עם תלמידיו ושלשלו חבלים לבאר והוציאו משם מיטת השולטן והתרו בו וחתם על אגרת והחזירוהו לבור, לאחר מכן התעורר וראה את חתימתו ונחרד וביטל הגזירה. כך זכור לי פחות או יותר.מה המקור?

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ה' אוגוסט 08, 2019 4:05 am
על ידי נחלי אפרסמון
לבנון כתב:
דרופתקי דאורייתא כתב:נתבקשתי לשאול כאן

כתב הגרי"א ויינטרוב זצ"ל שאף שנחרב המקדש ע"י אויבים אבל הארון לא נפל בידם אלא נגנז כי הארון מקביל לבחינה זו של הנשמת חיים של אדם ובחינה זו אינה נחרבת או נתקלקלת ע"י חטא אלא מסתלקת מן האדם, משא"כ בנפש ורוח שמתקלקלים.
מנין המקור שהארון כנגד הנשמה? האם יש מקור לכך בספרי רבותינו המקובלים ובעלי המחשבה?
רצ"ב דבריו
יש"כ ותודה מראש

אדרת אליהו לגר"א פרשת תרומה
לא חזיתי שם ד"ז.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆ שדים מתפללים?

פורסם: ה' אוגוסט 08, 2019 11:55 am
על ידי שייף נפיק
בחסד לאברהם (אזולאי) מעין שביעי נהר כ' כותב וז''ל
''אמנם העידו קצת בני אדם שהשדים מתפללין ואין תימה שכן פירשו בזוהר ביושבי ז' ארצות שיש מהן מצלין צלותא''
מי מכיר זוהר כזה? ומה זה יושבי ז' ארצות?
זה חשוב לי מאוד! יישר כחכם!

Re: ◆ חיפוש מקור ◆ שדים מתפללים?

פורסם: ה' אוגוסט 08, 2019 12:04 pm
על ידי בקרו טלה
שייף נפיק כתב:בחסד לאברהם (אזולאי) מעין שביעי נהר כ' כותב וז''ל
''אמנם העידו קצת בני אדם שהשדים מתפללין ואין תימה שכן פירשו בזוהר ביושבי ז' ארצות שיש מהן מצלין צלותא''
מי מכיר זוהר כזה? ומה זה יושבי ז' ארצות?

ח"ג ט ע"ב [אם זבח שלמים] ואילך עיי"ש באריכות

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ה' אוגוסט 08, 2019 1:51 pm
על ידי נחלי אפרסמון
נחלי אפרסמון כתב:סיפור שזכור לי, על עלילה שהיתה בדמשק, והשולטן דרש סכום עתק ושלחו לרבינו האריז"ל ויצא בחצות לילה לבאר יחד עם תלמידיו ושלשלו חבלים לבאר והוציאו משם מיטת השולטן והתרו בו וחתם על אגרת והחזירוהו לבור, לאחר מכן התעורר וראה את חתימתו ונחרד וביטל הגזירה. כך זכור לי פחות או יותר.מה המקור?
????????????????????

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ה' אוגוסט 08, 2019 2:04 pm
על ידי בקרו טלה
דרופתקי דאורייתא כתב:הקובר בניו בחייו אינו רואה פני גהינום - המקור?.

ראשית חכמה פרק גידול בנים אות כח אות קטן ו

שם יב"ק - מסוגל לשמירת הדרך

פורסם: ה' אוגוסט 08, 2019 8:59 pm
על ידי מעיין
כתבו המפרשים שם יב"ק היוצא מפסוק י'עננו ב'יום ק'ראינו [ב"פ יב"ק עולה דרך] רומז למעבר יב"ק המסוגל לשמירת הדרך וכל הענינים - מקור

Re: ◆ חיפוש מקור ◆ שדים מתפללים?

פורסם: ו' אוגוסט 09, 2019 12:13 am
על ידי שייף נפיק
בקרו טלה כתב:
שייף נפיק כתב:בחסד לאברהם (אזולאי) מעין שביעי נהר כ' כותב וז''ל
''אמנם העידו קצת בני אדם שהשדים מתפללין ואין תימה שכן פירשו בזוהר ביושבי ז' ארצות שיש מהן מצלין צלותא''
מי מכיר זוהר כזה? ומה זה יושבי ז' ארצות?

ח"ג ט ע"ב [אם זבח שלמים] ואילך עיי"ש באריכות


יישר כחך!!
מובא שם שיש בריות משונות שמתפללים אבל איך הוא הבין שהם השדים?

Re: היכן מקור דברי הגר"א

פורסם: ו' אוגוסט 09, 2019 1:40 pm
על ידי בקרו טלה
שמחו כתב:..

ברק   השחר.png
ברק השחר.png (40.32 KiB) נצפה 8942 פעמים

Re: שם יב"ק - מסוגל לשמירת הדרך

פורסם: ו' אוגוסט 09, 2019 2:30 pm
על ידי פרנצויז
מעיין כתב:כתבו המפרשים שם יב"ק היוצא מפסוק י'עננו ב'יום ק'ראינו [ב"פ יב"ק עולה דרך] רומז למעבר יב"ק המסוגל לשמירת הדרך וכל הענינים - מקור

ראה לקוטי ש"ס מהאר"י ז"ל, [דפוס ליוורנו דף כ"ה ע"ד]
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... =49&hilite
(בדפוס קראקא דף כ"ח ע"ב)

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ו' אוגוסט 09, 2019 2:35 pm
על ידי עובדיה חן
מנהג לצבוע לסייד את הבית לאחר חצות בתשעה באב

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ו' אוגוסט 09, 2019 2:52 pm
על ידי פרנצויז
עובדיה חן כתב:מנהג לצבוע לסייד את הבית לאחר חצות בתשעה באב

עיי' כף החיים סי' תקנ"ט סוף ס"ק ע"ו (בשם ברכי יוסף) טעם שלא מיחו חכמים בנשים שנהגו אחר חצות לכבד את הבית ולתקן המטות וכיוצא, עיי"ש.
(והבו דלא לוסיף עליה).

Re: היכן מקור דברי הגר"א

פורסם: א' אוגוסט 11, 2019 1:44 pm
על ידי שמחו
בקרו טלה כתב:
שמחו כתב:..

ברק השחר.png

ישר כחך.

כיון שעינתי שם ראיתי שבספר זה כל הדפים מבולבלים, אציין זאת במקומו כדי שיבואו גבאי הוצא ויתקנוהו, ומגלגלין זכת וכו'.