עמוד 74 מתוך 79

לויה עם בגדי שבת

פורסם: ב' דצמבר 02, 2019 2:29 pm
על ידי תם מה הוא אומר
שמעתי מהגה"צ רבי דן סגל שליט"א, בהספדו על גדול אחד שהלוויתו התקיימה במוצ"ש, בשם ר' דוד פוברסקי זצ"ל, שאם מלווים את הנפטר בבגדי שבת, הרי זה מראה על מעלתו.

שמא יש מו"ר הפורום היודע מקור לזה? עובדא כיו"ב? שמועה?

Re: לויה עם בגדי שבת

פורסם: ב' דצמבר 02, 2019 2:34 pm
על ידי תם מה הוא אומר
וראה עוד במצו"ב
עלי זכרון חלק מב עמוד עג.PNG
עלי זכרון חלק מב עמוד עג.PNG (123.67 KiB) נצפה 11020 פעמים

וע"ע נט"ג אבלות ח"א פס"ה אות ל ואות לא עמוד שלג.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ב' דצמבר 02, 2019 5:30 pm
על ידי בברכה המשולשת
ישראליק כתב:
בברכה המשולשת כתב:נתבקשתי לברר:
מה מקור הסיפור הבא בדברי החסיד יעבץ על אבות פ"ג, וז"ל: וכבר ידעת מה שעשה אחד מחסידי אומות העולם אשר שבר הדלעת היבשה בראותו הרועה שותה בידיו.


מספר נוטריקון לבעל הפמ"ג, קונט' ח:

הסתפקות במיעוט.PNG


תודה רבה!

Re: לויה עם בגדי שבת

פורסם: ב' דצמבר 02, 2019 8:18 pm
על ידי עזריאל ברגר
תם מה הוא אומר כתב:וראה עוד במצו"ב
עלי זכרון חלק מב עמוד עג.PNG

וע"ע נט"ג אבלות ח"א פס"ה אות ל ואות לא עמוד שלג.

עוד בענין זה - viewtopic.php?p=472579#p472579
ובהמשך האשכול שם

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ב' דצמבר 02, 2019 9:47 pm
על ידי עתניאל בן קנז
בברכה המשולשת כתב:
ישראליק כתב:
בברכה המשולשת כתב:נתבקשתי לברר:
מה מקור הסיפור הבא בדברי החסיד יעבץ על אבות פ"ג, וז"ל: וכבר ידעת מה שעשה אחד מחסידי אומות העולם אשר שבר הדלעת היבשה בראותו הרועה שותה בידיו.


מספר נוטריקון לבעל הפמ"ג, קונט' ח:

הסתפקות במיעוט.PNG


תודה רבה!

לא הבנתי במה הוא עזר לך?
החסיד יעבץ קדם למדרש שמואל, והמדרש שמואל העתיקו ממנו. ומשם לנוטריקון.
אתה שאלת על המקור של יעבץ, ומה בעצם נוסף לך? איזה מקור מאוחר שמצטט?

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ב' דצמבר 02, 2019 9:50 pm
על ידי בברכה המשולשת
עתניאל בן קנז כתב:
בברכה המשולשת כתב:
ישראליק כתב:
בברכה המשולשת כתב:נתבקשתי לברר:
מה מקור הסיפור הבא בדברי החסיד יעבץ על אבות פ"ג, וז"ל: וכבר ידעת מה שעשה אחד מחסידי אומות העולם אשר שבר הדלעת היבשה בראותו הרועה שותה בידיו.


מספר נוטריקון לבעל הפמ"ג, קונט' ח:

הסתפקות במיעוט.PNG


תודה רבה!

לא הבנתי במה הוא עזר לך?
החסיד יעבץ קדם למדרש שמואל, והמדרש שמואל העתיקו ממנו. ומשם לנוטריקון.
אתה שאלת על המקור של יעבץ, ומה בעצם נוסף לך? איזה מקור מאוחר שמצטט?


כשם שנתבקשתי לברר, כך נתבקשתי לומר תודה.
ככל הנראה הייתה לרב המבקש שליט"א תועלת בהפנייה המאוחרת הזו.
אני כאן רק שליח.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' דצמבר 03, 2019 2:39 am
על ידי ישראליק
בברכה המשולשת כתב:
עתניאל בן קנז כתב:
בברכה המשולשת כתב:
ישראליק כתב:
בברכה המשולשת כתב:נתבקשתי לברר:
מה מקור הסיפור הבא בדברי החסיד יעבץ על אבות פ"ג, וז"ל: וכבר ידעת מה שעשה אחד מחסידי אומות העולם אשר שבר הדלעת היבשה בראותו הרועה שותה בידיו.


מספר נוטריקון לבעל הפמ"ג, קונט' ח:

הסתפקות במיעוט.PNG


תודה רבה!

לא הבנתי במה הוא עזר לך?
החסיד יעבץ קדם למדרש שמואל, והמדרש שמואל העתיקו ממנו. ומשם לנוטריקון.
אתה שאלת על המקור של יעבץ, ומה בעצם נוסף לך? איזה מקור מאוחר שמצטט?


כשם שנתבקשתי לברר, כך נתבקשתי לומר תודה.
ככל הנראה הייתה לרב המבקש שליט"א תועלת בהפנייה המאוחרת הזו.
אני כאן רק שליח.


הבאתי את הסיפור, מה שלא מפרט החסיד יעבץ בפירושו וגם המדרש שמואל. ולא דקדקתי להביא דוקא המקור שהחסיד יעבץ מביאו משם

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' דצמבר 03, 2019 12:44 pm
על ידי יוסף חיים אוהב ציון
שמעתי מדרשן שראה באיזה ספר שעשו אמר מן האדום האדום נתכוין לבשר. מה מקורו?

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' דצמבר 03, 2019 6:40 pm
על ידי בן_אליעזר
ראיתי בספר שמובא כך (התוכן). לאחר שמקדים בענין משה איש האלקים, ממשיך שאיש הו"ע בעל כנודע.. ע"כ.

כמדומה שכוונת הדברים אינו דוקא לענין משרע"ה אלא כענין השייך גם בפ"ע, שאיש הו"ע בעל. כמובן, ששניהם הם כינויים לאיש -- אמנם, לפו"ר מהכתובים בהושע ב' יח (ועוד) רואים ש"איש" ו"בעל" אינם זהים אלא עד להפכיים וכדברי המפרשים שם.
א"כ, אודה גם אשמח לקבל מקורות והפניות וכו' להיכן הדברים - או הענין - מופיעים במקורותינו (ובכל חלקי פרד"ס, ליתר בטחון). בתודה מראש למסייעים.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' דצמבר 03, 2019 7:22 pm
על ידי שבע
בן_אליעזר כתב:ראיתי בספר שמובא כך (התוכן). לאחר שמקדים בענין משה איש האלקים, ממשיך שאיש הו"ע בעל כנודע.. ע"כ.

כמדומה שכוונת הדברים אינו דוקא לענין משרע"ה אלא כענין השייך גם בפ"ע, שאיש הו"ע בעל. כמובן, ששניהם הם כינויים לאיש -- אמנם, לפו"ר מהכתובים בהושע ב' יח (ועוד) רואים ש"איש" ו"בעל" אינם זהים אלא עד להפכיים וכדברי המפרשים שם.
א"כ, אודה גם אשמח לקבל מקורות והפניות וכו' להיכן הדברים - או הענין - מופיעים במקורותינו (ובכל חלקי פרד"ס, ליתר בטחון). בתודה מראש למסייעים.

איש נעמי

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' דצמבר 03, 2019 7:31 pm
על ידי עתניאל בן קנז
בברכה המשולשת כתב:
עתניאל בן קנז כתב:
בברכה המשולשת כתב:
ישראליק כתב:
בברכה המשולשת כתב:נתבקשתי לברר:
מה מקור הסיפור הבא בדברי החסיד יעבץ על אבות פ"ג, וז"ל: וכבר ידעת מה שעשה אחד מחסידי אומות העולם אשר שבר הדלעת היבשה בראותו הרועה שותה בידיו.


מספר נוטריקון לבעל הפמ"ג, קונט' ח:

הסתפקות במיעוט.PNG


תודה רבה!

לא הבנתי במה הוא עזר לך?
החסיד יעבץ קדם למדרש שמואל, והמדרש שמואל העתיקו ממנו. ומשם לנוטריקון.
אתה שאלת על המקור של יעבץ, ומה בעצם נוסף לך? איזה מקור מאוחר שמצטט?


כשם שנתבקשתי לברר, כך נתבקשתי לומר תודה.
ככל הנראה הייתה לרב המבקש שליט"א תועלת בהפנייה המאוחרת הזו.
אני כאן רק שליח.


אכן לזה התכוונתי. שתודיע לשולח שלא יטעה לציין לספר נוטריקון כ'מקור' לסיפור...

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' דצמבר 03, 2019 10:24 pm
על ידי יוסף חיים אוהב ציון
מלבי"ם על שיר השירים משל ומליצה פרק ח פסוק יב
כי יש שכר לפעולתה, ומאתים לנוטרים את פריו (כמ"ש במדרש הנעלם חיי שרה דף קכ"ד. אין לך כל צדיק מהעוסקים בתורה שא"ל מאתים עולמות וכספי' בשביל התורה).
היכן הוא במדרש הנעלם?

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' דצמבר 03, 2019 10:52 pm
על ידי בקרו טלה
יוסף חיים אוהב ציון כתב:מלבי"ם על שיר השירים משל ומליצה פרק ח פסוק יב
כי יש שכר לפעולתה, ומאתים לנוטרים את פריו (כמ"ש במדרש הנעלם חיי שרה דף קכ"ד. אין לך כל צדיק מהעוסקים בתורה שא"ל מאתים עולמות וכספי' בשביל התורה).
היכן הוא במדרש הנעלם?


זוהר חלק א דף קכד:
מדרש הנעלם
דעאלו בכתב חושבן פנקסיה, דאמר רב נחמן, והכי אתגזר (על) חשבון על ידוי דדומה עאלין בבתי קברי, ובחושבן פתקא זמין לאפקא לון, והוא ממונה על דיירי עפרא. מהו השדה נתתי לך, והמערה אשר בו, אמר רבי יוסי, הפקדא דשלוה ומנוחה רבה. אמר רבי שלום בר מניומי, אין לך כל צדיק וצדיק מאותם העוסקים בתורה, שאין לו מאתים עולמות וכסופין בשביל התורה, הה"ד (שיר ח יב) ומאתים לנוטרים את פריו, ומאתים על שמוסרים עצמם בכל יום כאילו נהרגו על קדושת שמו, נצחו כהאי פסוקא (נ"א וכך אמרו בהאי פסוקא, דכתיב ואהבת את יהו"ה וגו', ותאנא כל המכוין לבו בהאי פסוקא, כדי) למסור נפשו על קדושת שמו, מעלה עליו הכתוב כאלו נהרג בכל יום עליו, הה"ד (תהלים מד כג) כי עליך הורגנו כל היום, אמר רב נחמן כל המוסר נפשו בהאי פסוקא, נוחל ארבע מאות עולמות לעולם הבא, אמר רב יוסף והא תנן מאתים, אמר רב נחמן, מאתים על התורה, ומאתים על שמסר עצמו בכל יום על קדושת שמו:

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' דצמבר 04, 2019 1:00 pm
על ידי לבי במערב
דרופתקי דאורייתא כתב:היכן המעשה על חכמת שלמה המלך ע"ה בפסק על כדי השמן מלאים זהובים, שאמר לשברם ונמצאו מטבעות דבוקות בהם?

ראה גם כאן.
טוב מאוחר...

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ה' דצמבר 05, 2019 10:54 am
על ידי דרומי
מי מדבר על מנהג צדיקים מסויימים לזרוק פרוסות לחם למסובים?

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: א' דצמבר 08, 2019 12:15 pm
על ידי צפונות
צפונות כתב:
צפונות כתב:
עזריאל ברגר כתב:
צפונות כתב:2. האם מצינו מקום שהרמב"ם נחלק על אביו? והם הרמב"ם קיבל תורה מאביו? האם היה זה בגדר רבו?

הלכות שחיטה פרק י"א הלכה י':
ואבא מרי מן האוסרין ואני מן המתירין.


תודה רבה

אשמח לעוד מראי מקומות בנושא זה


אני שואל כי ראיתי ב"ספונות" חלק כג, מאמר של פרופ' דוד הנשקה, עמוד 132, הערה 65, בו הוא כותב: "מציאותן של מחלוקות בהלכה בין הרמב"ם לאביו ידועה", ונוקט כדוגמא דברי הרמב"ם הל' שחיטה הנ"ל.

בהערה שלפני כן הוא מציין לתשובות רבי מיימון אבי הרמב"ם בספר הרמב"ם של תרביץ ירושלים תרצ"ה [ובאוצר נקרא "חיי הרמב"ם" של י"ל מימון], אולי משם תבוא הישועה. כי שם נדפסו תשובות של רבי מימון הדיין הנ"ל. ושמא במבוא שם העירו בזה. אבל איני יכול לראות יותר מ40 עמודים...

אנא עזרתכם!


נסיון אחרון...

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: א' דצמבר 08, 2019 12:41 pm
על ידי בקרו טלה
.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ב' דצמבר 09, 2019 3:33 am
על ידי ישראליק
האם יש מקור שהמצות עשה רומזים לרחמים והמצות לא תעשה - דין?

יישר כח.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆ ירושת שבעה עממים ולא עשרה - מרחמי ה'

פורסם: ב' דצמבר 09, 2019 3:39 am
על ידי בסתר המדריגה
אם מישהו יוכל לציין מקור הדברים
ז"ל הר"י יעבץ בפי' לתהלים (כד) כי הש"י כרת עמו ברית בלי תנאי לתת לזרעו עשרה עממים, והיה מרחמי הש"י על עמו כי לא ירשנו כי אם שבעה, להותיר לנו פליטת תקוה כהיום הזה, וישקד ה' על הרעה ויביאה כו' וכבר כתבו זה הרמב"ן (?) והרלב"ג ז"ל (?)

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ב' דצמבר 09, 2019 9:14 am
על ידי הבטחתי
ישראליק כתב:האם יש מקור שהמצות עשה רומזים לרחמים והמצות לא תעשה - דין?

יישר כח.


רמב"ן שמות כ, ח

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ב' דצמבר 09, 2019 10:19 am
על ידי עזריאל ברגר
ישראליק כתב:האם יש מקור שהמצות עשה רומזים לרחמים והמצות לא תעשה - דין?

יישר כח.

תניא פרק ד:
האהבה היא שורש כל רמ"ח מצוות עשה, וממנה הן נמשכות, ובלעדה אין להן קיום אמיתי. כי המקיימן באמת, הוא האוהב את שם ה' וחפץ לדבקה בו באמת, ואי אפשר לדבקה בו באמת כי אם בקיום רמ"ח פקודין שהם רמ"ח אברין דמלכא כביכול, כמו שבארנו במקום אחר.
והיראה היא שורש לשס"ה לא תעשה, כי ירא למרוד במלך מלכי המלכים הקב"ה. או יראה פנימית מזו, שמתבושש מגדולתו למרות עיני כבודו ולעשות הרע בעיניו, כל תועבת ה' אשר שנא, הם הקליפות וסטרא אחרא, אשר יניקתם מהאדם התחתון ואחיזתם בו הוא בשס"ה מצות לא תעשה.

ומסתמא עוד כהנה רבות בספרי פנימיות התורה.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆ ירושת שבעה עממים ולא עשרה - מרחמי ה'

פורסם: ב' דצמבר 09, 2019 1:17 pm
על ידי הבטחתי
בסתר המדריגה כתב:אם מישהו יוכל לציין מקור הדברים
ז"ל הר"י יעבץ בפי' לתהלים (כד) כי הש"י כרת עמו ברית בלי תנאי לתת לזרעו עשרה עממים, והיה מרחמי הש"י על עמו כי לא ירשנו כי אם שבעה, להותיר לנו פליטת תקוה כהיום הזה, וישקד ה' על הרעה ויביאה כו' וכבר כתבו זה הרמב"ן (?) והרלב"ג ז"ל (?)


יתכן, שבציונו לרמב"ן והרלב"ג כונתו לרישא של הדברים שהוא בלי תנאי, עיין רמב"ן בראשית טו, יח. וברלב"ג בתועליותיו וזה לשונו: וזה כי הוא הודיעו שהוא יסבב , על כל פנים , שיהיה זרעו ראוי להשגיח בו בזה האופן מההשגחה.
והמשך הדברים הם משלו.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ב' דצמבר 09, 2019 1:56 pm
על ידי יהודה בן יעקב
כתב בשו"ת שפת הים
שפת הים.png
שפת הים.png (187.23 KiB) נצפה 10593 פעמים

מה מקור דבריו במש"כ "וקיי"ל דאין חולקין על ידי גורל בדבר שאינו שלו"?

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ב' דצמבר 09, 2019 2:03 pm
על ידי עובדיה חן
היכן המקור שראשו של עשיו קבור במערת המכפלה.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ב' דצמבר 09, 2019 2:37 pm
על ידי הבטחתי
עובדיה חן כתב:היכן המקור שראשו של עשיו קבור במערת המכפלה.


פדר"א פרק לט, תרגום יונתן בראשית נ, יג

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' דצמבר 10, 2019 8:46 pm
על ידי הבטחתי
כתב בעל הטורים בפי' עה"ת - שמות טז, כא.
וחם השמש ונמס וחם. ד' במסורה. וחם השמש ונמס. ואידך וחם הוא אבי כנען (בראשית ט יח). וחם לאדני המלך (מ"א א ב). אם ישכבו שנים וחם להם (קהלת ד יא). כדאיתא ביומא (עה א) שהמן היה מברר הכל, אם נשאת תוך ג' חדשים וילדה ספק בן ט' לראשון ספק בן שביעי לאחרון, בבית מי שנמצא העומר שלו היה אביו. וזהו אם ישכבו שנים וחם להם היה מתברר על ידי וחם השמש. וכן אם זרק לה קדושין ספק קרוב לו ספק קרוב לה אם נמצא עומר בביתו היה קרוב לה ואם נמצא בבית אביה היה קרוב לו. וזהו וחם לאדני המלך שדורש בסנהדרין (כב א) על קדושין. והיינו וחם השמש שהיה מתברר על ידו. וכן גבי עבד כנעני זה אומר שלי הוא וזה אומר שלי הוא, בבית שנמצא עומרו, שלו היה (יומא עה א). וזהו וחם השמש וחם אבי כנען. אדוני אבי הרא"ש ז"ל:

האם יש מקור קדום במדרש וכד' להכרעת המן בספק קדושין, (בגמ' יומא ע"ה ע"ב יש על בירור בן שבעה או בן תשעה, שייכות של עבד, ומי סרח על מי)?

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' דצמבר 10, 2019 11:34 pm
על ידי בן_אליעזר
נשאלתי,
לענין מקורות והפניות בקשר למה שמצינו לפעמים היתרון והמעלה במי שעשה הענין כפי שהוא, בלי התלהבות יתירה (לדוג': "להגיד שבחו של אהרן שלא שינה" וכיו"ב), ולאידך -- יש שהאריכו והפליאו, לדוגמא, במעלתו של פנחס שקינא לה' במעשה זמרי - אף 'שהיו השבטים מבזין אותו'.

כמובן שייתכן שארוכה מארץ מידתם של ענינים אלו, אבל אשמח לקבל (אם כאן אם באישי) מובאות בזה מתוך ספרים שקדמונו (ובכל דרכי הפרד"ס) - לכל ענין בפ"ע, וכן - ומה טוב - באם יש ש"התמודדו" והביאו שני הדרכים זה מול זה, עם תיווך/הסבר, וכיו"ב.
בתשוח"ח מראש למסייעים!

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' דצמבר 11, 2019 2:51 pm
על ידי וונדרבר
הבטחתי כתב:כתב בעל הטורים בפי' עה"ת - שמות טז, כא.
וחם השמש ונמס וחם. ד' במסורה. וחם השמש ונמס. ואידך וחם הוא אבי כנען (בראשית ט יח). וחם לאדני המלך (מ"א א ב). אם ישכבו שנים וחם להם (קהלת ד יא). כדאיתא ביומא (עה א) שהמן היה מברר הכל, אם נשאת תוך ג' חדשים וילדה ספק בן ט' לראשון ספק בן שביעי לאחרון, בבית מי שנמצא העומר שלו היה אביו. וזהו אם ישכבו שנים וחם להם היה מתברר על ידי וחם השמש. וכן אם זרק לה קדושין ספק קרוב לו ספק קרוב לה אם נמצא עומר בביתו היה קרוב לה ואם נמצא בבית אביה היה קרוב לו. וזהו וחם לאדני המלך שדורש בסנהדרין (כב א) על קדושין. והיינו וחם השמש שהיה מתברר על ידו. וכן גבי עבד כנעני זה אומר שלי הוא וזה אומר שלי הוא, בבית שנמצא עומרו, שלו היה (יומא עה א). וזהו וחם השמש וחם אבי כנען. אדוני אבי הרא"ש ז"ל:
האם יש מקור קדום במדרש וכד' להכרעת המן בספק קדושין, (בגמ' יומא ע"ה ע"ב יש על בירור בן שבעה או בן תשעה, שייכות של עבד, ומי סרח על מי)?

ראה ס' "בעל הטורים" (עם עטרות אדר), הוצאת פלדהיים תשנ"ו,
http://www.otzar.org/wotzar/book.aspx?6 ... geid=P0001
בהערות המהדיר (שוהם יקר), עיי"ש עמ' ק"צ הערה 81.

כל המשבח את ישראל כאילו משבח את השכינה

פורסם: ד' דצמבר 11, 2019 7:38 pm
על ידי שברי לוחות
ראיתי בשם מדרש שאמר רבי מאיר כל המשבח את ישראל כאילו משבח את השכינה
היכן הוא מדרש זה?

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' דצמבר 11, 2019 10:59 pm
על ידי סליחות
היכן ביד החזקה נזכר התחום שבו אסור לישראל בטהרה להיכנס לבית המקדש בזמן שקיים? (ועי' בית הבחירה פ"ז הכ"ג)

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' דצמבר 11, 2019 11:27 pm
על ידי חיים שאול
בהלכה י"ט

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ה' דצמבר 12, 2019 12:10 am
על ידי בן שלום
שברי לוחות כתב:ראיתי בשם מדרש שאמר רבי מאיר כל המשבח את ישראל כאילו משבח את השכינה
היכן הוא מדרש זה?



שמעתי בשיעור מהגריח"ס שליט"א שהביא דברי התנחומא ויחי ס"ה: אמר ר' מאיר כל המברך את ישראל כאלו מברך את השכינה שנאמר וכו' והביא גם דברי הפלא יועץ אות ב' ד"ה ברכה, ראה שם

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ה' דצמבר 12, 2019 12:43 am
על ידי שייף נפיק
ואגב, היכן יש מדרש שהקב''ה אומר שהגויים להלחם בו אלא שאינם יכולין על כן נלחמים בישראל?
זה בתנחומא ואיני מוצאו וברוך המשיב אבידה

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ה' דצמבר 12, 2019 12:54 am
על ידי שברי לוחות
בן שלום כתב:
שברי לוחות כתב:ראיתי בשם מדרש שאמר רבי מאיר כל המשבח את ישראל כאילו משבח את השכינה
היכן הוא מדרש זה?



שמעתי בשיעור מהגריח"ס שליט"א שהביא דברי התנחומא ויחי ס"ה: אמר ר' מאיר כל המברך את ישראל כאלו מברך את השכינה שנאמר וכו' והביא גם דברי הפלא יועץ אות ב' ד"ה ברכה, ראה שם

ייש"כ גדול

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ה' דצמבר 12, 2019 12:56 am
על ידי יוסף חיים אוהב ציון
בן שלום כתב:
שברי לוחות כתב:ראיתי בשם מדרש שאמר רבי מאיר כל המשבח את ישראל כאילו משבח את השכינה
היכן הוא מדרש זה?



שמעתי בשיעור מהגריח"ס שליט"א שהביא דברי התנחומא ויחי ס"ה: אמר ר' מאיר כל המברך את ישראל כאלו מברך את השכינה שנאמר וכו' והביא גם דברי הפלא יועץ אות ב' ד"ה ברכה, ראה שם

תנחומא בשלח: "אלא ללמדך שכל העוזר את ישראל, כאלו עוזר את השכינה."

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ה' דצמבר 12, 2019 1:06 am
על ידי בקרו טלה
שייף נפיק כתב:ואגב, היכן יש מדרש שהקב''ה אומר שהגויים להלחם בו אלא שאינם יכולין על כן נלחמים בישראל?
ואיני מוצאו וברוך המשיב אבידה


שמות רבה - נא ה
א"ר חייא בר אבא למה העובדי כוכבים דומין לאדם שהיה שונא למלך והיה מבקש לשלוט בו ולא היה יכול מה עשה הלך אצל אנדריאנטוס ובקש להפילו והיה מתיירא מן המלך שיהרגנו מה עשה נטל את הציפורן של נחשת והיה חופר הכותל שתחתיו אמר מתוך שאני מפיל את הבסיס אנדריאנטוס נופל כך העובדי כוכבים באים להתגרות בהקב"ה ואינן יכולין והם באין ומתגרין עם ישראל וכן דוד אמר (תהלים ב) יתיצבו מלכי ארץ ורוזנים נוסדו יחד על ה' ועל משיחו ואינן יכולים ומה הם עושין מתגרים בישראל מה כתיב אחריו (שם) ננתקה את מוסרותימו נעקור אותם מן העולם אימתי בשעה שאין להם מה למשכן אבל המשכן נתמשכן על ידיהם הוי אלה פקודי המשכן אל תהי קורא כן אלא המשכון

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ה' דצמבר 12, 2019 1:08 am
על ידי שייף נפיק
.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ה' דצמבר 12, 2019 6:36 pm
על ידי הבטחתי
ראיתי מביאים בשם רבינו יונה שכשאדם מחרף את חבירו, יאמר לו, מודה אני לך על מנחתך, ויחזיק לו טובה על שבעטיו נתכפרו עוונותיו. (כתבתי הענין לא ציטוט מדוייק).

היש יודע מקורו של רבינו יונה, או שיודע מקור אחר לדבר זה?

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ה' דצמבר 12, 2019 7:25 pm
על ידי בקרו טלה
הבטחתי כתב:ראיתי מביאים בשם רבינו יונה שכשאדם מחרף את חבירו, יאמר לו, מודה אני לך על מנחתך, ויחזיק לו טובה על שבעטיו נתכפרו עוונותיו. (כתבתי הענין לא ציטוט מדוייק).

היש יודע מקורו של רבינו יונה, או שיודע מקור אחר לדבר זה?

חובה"ל - שער הכניעה - פרק ז
כי כבר נאמר על אחד מן החסידים, שזכרו אותו לרעה, וכיון שהגיעו הדבר, שלח למדבר בו כלי מלא מזימרת ארצו, וכתב אליו: הגיעני, ששלחת לי מנחה מזכיותיך, וגמלתיך בזה.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ה' דצמבר 12, 2019 9:16 pm
על ידי הבטחתי
בקרו טלה כתב:
הבטחתי כתב:ראיתי מביאים בשם רבינו יונה שכשאדם מחרף את חבירו, יאמר לו, מודה אני לך על מנחתך, ויחזיק לו טובה על שבעטיו נתכפרו עוונותיו. (כתבתי הענין לא ציטוט מדוייק).

היש יודע מקורו של רבינו יונה, או שיודע מקור אחר לדבר זה?

חובה"ל - שער הכניעה - פרק ז
כי כבר נאמר על אחד מן החסידים, שזכרו אותו לרעה, וכיון שהגיעו הדבר, שלח למדבר בו כלי מלא מזימרת ארצו, וכתב אליו: הגיעני, ששלחת לי מנחה מזכיותיך, וגמלתיך בזה.


יישר כח, ועדיין אם מישהו מצא ד"ז בשם רבינו יונה, יעזרני.