עמוד 2 מתוך 2

Re: מה המקור לסיפור של רשי בפירושו לאפוד?

פורסם: ה' אוקטובר 29, 2015 5:19 pm
על ידי מה שנכון נכון
שברי לוחות כתב:שני שמואל פרימו היו
מהר"ש פרימו הידוע
ושמואל פרימו סופרו של ש"ץ

הוא הוא וכידוע.
[אלא שיש שמכח התמיהה חידשו בפלפולם דתרי רש"פ הוו].

Re: מה המקור לסיפור של רשי בפירושו לאפוד?

פורסם: ה' אוקטובר 29, 2015 6:02 pm
על ידי שברי לוחות
לא ידעתי
היה פשוט אצלי שהם שני אנשים נפרדים
וכעת חיפשתי ומצאתי שאכן רוב החוקרים הם בדיעה שאחד הוא
והרי זה סיוע למה שכבר אמרתי מכבר שעיקר ההתנגדות לשבתאות לא היה על שיטתם
אלא על המעשים המוזרים שנהגו בהם השבתאים

Re: מה המקור לסיפור של רשי בפירושו לאפוד?

פורסם: ב' מרץ 14, 2016 12:45 pm
על ידי זקן ששכח
מעניין שכל האשכול נסב סביב סינר שלובשות הנשים, בעוד שלגבי דבר נועז בהרבה שכתב רש"י לא התייחסו כלל.
ואם היתה התמיהה על סינר כיצד יפרשו הא דכתב בגיטין צ ע"ב:
'ופרומה משני צדדיה - אצל אצילי ידיה כדרך אדומיות שבצרפת שבשרן נראה מצדיהן'.

Re: מה המקור לסיפור של רשי בפירושו לאפוד?

פורסם: ב' מרץ 14, 2016 12:53 pm
על ידי מה שנכון נכון
זקן ששכח כתב:מעניין שכל האשכול נסב סביב סינר שלובשות הנשים, בעוד שלגבי דבר נועז בהרבה שכתב רש"י לא התייחסו כלל.
ואם היתה התמיהה על סינר כיצד יפרשו הא דכתב בגיטין צ ע"ב:
'ופרומה משני צדדיה - אצל אצילי ידיה כדרך אדומיות שבצרפת שבשרן נראה מצדיהן'.

viewtopic.php?f=17&t=24384#p244348

Re: מה המקור לסיפור של רשי בפירושו לאפוד?

פורסם: ב' מרץ 14, 2016 3:38 pm
על ידי שומע ומשמיע
רש"י בא לפרש את הסתום על ידי משל. וכי הוא ציפה שכולם בטעות רחמנא ליצלן יתקלו במראה של אשה רוכבת. וזה יסביר להם את הפסוק?
מישהו פה בכלל ראה פעם אשה?

Re: מה המקור לסיפור של רשי בפירושו לאפוד?

פורסם: ב' מרץ 14, 2016 7:55 pm
על ידי לייטנר
אגב, המסתמכים על הביטוי הנדיר של רש"י: "לבי אומר לי", ראוי להם שיבדקו היכן עוד מופיע הביטוי אצל רש"י.

Re: מה המקור לסיפור של רשי בפירושו לאפוד?

פורסם: א' מרץ 20, 2016 9:30 pm
על ידי עושה חדשות
אגב, רבינו חננאל בשבת מפרש אחרת מרש"י. ז"ל -
פונדא. גם היא מגעת עד למטה מטבורו של אדם וקורין לו בלשון פרסי פְשְׁת. ונקשר כחשב אפודה והיא אפוד האמורה בתורה ויש בה כסים כסים כנגד הלב ותחת הידים

Re: מה המקור לסיפור של רשי בפירושו לאפוד?

פורסם: א' מרץ 20, 2016 10:04 pm
על ידי הכהן
עושה חדשות כתב:אגב, רבינו חננאל בשבת מפרש אחרת מרש"י. ז"ל -
פונדא. גם היא מגעת עד למטה מטבורו של אדם וקורין לו בלשון פרסי פְשְׁת. ונקשר כחשב אפודה והיא אפוד האמורה בתורה ויש בה כסים כסים כנגד הלב ותחת הידים

דומה לזה מפרש החזקוני באופן השני

Re: מה המקור לסיפור של רשי בפירושו לאפוד?

פורסם: א' פברואר 26, 2017 12:25 am
על ידי איש גלילי
לייטנר כתב:אגב, המסתמכים על הביטוי הנדיר של רש"י: "לבי אומר לי", ראוי להם שיבדקו היכן עוד מופיע הביטוי אצל רש"י.

בחיפוש קל מצאתי שהוא נזכר עוד פעם אחת בספר איוב (יז יא), אבל לא בהקשר ללבו של רש"י, אלא בהקשר ללבו של איוב...

Re: מה המקור לסיפור של רשי בפירושו לאפוד?

פורסם: א' פברואר 26, 2017 8:57 am
על ידי לייטנר
עיין, למשל, עירובין נ ע"א ד"ה והרי מעשר.

Re: מה המקור לסיפור של רשי בפירושו לאפוד?

פורסם: א' פברואר 26, 2017 8:17 pm
על ידי עושה חדשות
לייטנר כתב:עיין, למשל, עירובין נ ע"א ד"ה והרי מעשר.
פעם חשבתי לקשר את דברי רש"י הללו למש"כ רש"י לקמן שם צה: ולבי מגמגם לומר וכו', כי לכאו' שני הדברים תלויים באחד. אח"כ בדקתי שרש"י כ"כ בעוד הרבה מקומות.

Re: מה המקור לסיפור של רשי בפירושו לאפוד?

פורסם: א' פברואר 26, 2017 9:12 pm
על ידי לייטנר
אכן, העיסוק בביטוי (חריג, יחסית) של רש"י, בלא לשים לב לחזרתו של ביטוי זה ודומיו במקומות אחרים, היא בעייתית.

Re: מה המקור לסיפור של רשי בפירושו לאפוד?

פורסם: א' פברואר 26, 2017 10:57 pm
על ידי בן אדם
חשבתי אולי יש לציין גם לדברי רש"י זבחים דף יח:
"כאן שסילקן ע"י אבנט- משקורציי"ר בלע"ז כדר שהנשים עושות".
גם שם מדובר בחגורה, ע"ד מש"כ רש"י כאן עה"ת "כמין סינר... שחוגרות השרות כשרוכבות על הסוסים... למדנו שהאפוד חגורה היא".

Re: מה המקור לסיפור של רשי בפירושו לאפוד?

פורסם: ד' נובמבר 27, 2019 7:55 pm
על ידי זאב ערבות
ידוע שר' אברהם גרוסמן כותב בספריו שאין מקורות מוסמכים לאגדות על רש"י ובני משפחתו.

Re: מה המקור לסיפור של רשי בפירושו לאפוד?

פורסם: ג' פברואר 20, 2024 3:46 am
על ידי תורהתריג
תודה רבה לכל המ"מ!

Re: מה המקור לסיפור של רשי בפירושו לאפוד?

פורסם: ד' פברואר 21, 2024 7:51 pm
על ידי לא ידעתי
קולמוס הסופר כתב:בס"ד
אז הנה הוא מגלה את המקור:
בן לאשרי ב 45.JPG

האם ידוע באיזה מספריו כתב כן הגר"א מלואנץ?