עמוד 15 מתוך 79

בקשת מקור: לדחות את היצר

פורסם: ב' יוני 04, 2018 5:15 pm
על ידי שברי לוחות
הנני מבקש מקור מהספרים הקדושים לרעיון
שבמלחמת היצר ידחה אותו ויאמר לו אעשה כן בעוד שבוע וכו' ועד אז תתקרר תאוותו, וכדומה לזה


תודה רבה!

Re: בקשת מקור: לדחות את היצר

פורסם: ב' יוני 04, 2018 5:31 pm
על ידי מחולת המחנים
אפשר לומר בדרך הדרוש עפ"י דברי הגמ' בע"ז דף כ"ה ע"ב "ישראל שנזדמן לו עובד כוכבים בדרך וכו', ירחיב לו את הדרך כדרך שעשה יעקב אבינו לעשו הרשע", ופירש"י "ירחיב לו את הדרך - אם היה צריך לו לילך עד פרסה יאמר לו ב' פרסאות אני צריך לילך, אולי ימתין העובד כוכבים מלהכותו עד פרסה שניה, וזה יפרוש ממנו קודם לכן".

Re: בקשת מקור: לדחות את היצר

פורסם: ב' יוני 04, 2018 6:13 pm
על ידי יבנה
שברי לוחות כתב:הנני מבקש מקור מהספרים הקדושים לרעיון
שבמלחמת היצר ידחה אותו ויאמר לו אעשה כן בעוד שבוע וכו' ועד אז תתקרר תאוותו, וכדומה לזה


תודה רבה!

סוטה מז. ע"ש במאירי
תניא רבי שמעון בן אלעזר אומר יצר תינוק ואשה תהא שמאל דוחה וימין מקרבת

ובמו"ק יז.
רבי אילעאי אומר אם רואה אדם שיצרו מתגבר עליו ילך למקום שאין מכירין אותו וילבש שחורים ויתעטף שחורים ויעשה מה שלבו חפץ ואל יחלל שם שמים בפרהסיא
וכתבו תוס'
אם רואה אדם שיצרו מתגבר עליו - וכתב ר"ח חס ושלום לא הותר לו לעשות עבירה אלא ע"י כך יכנע לבו בפ"ק דקדושין (דף מ. ושם) פירשתי.

וע"ע בגמ' קידושין שם בתחלת העמוד.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ב' יוני 04, 2018 6:25 pm
על ידי שברי לוחות
זה קרוב, אבל לא ממש

מקור אין הנחתום מעיד על עיסתו

פורסם: ב' יוני 04, 2018 8:19 pm
על ידי אחד מעיר
נשאלתי על אין הנחתום מעיד על עיסתו
בבר-אילן מצאתי ביטוי זה בהקדמת שו"ת בית אפרים
יש במדרש רבה עלובה עיסה שנחתומה מעיד עליה
אם זה עלה כאן נא להפנות

Re: בקשת מקור: לדחות את היצר

פורסם: ב' יוני 04, 2018 8:21 pm
על ידי בקרו טלה
שברי לוחות כתב:הנני מבקש מקור מהספרים הקדושים לרעיון
שבמלחמת היצר ידחה אותו ויאמר לו אעשה כן בעוד שבוע וכו' ועד אז תתקרר תאוותו, וכדומה לזה
תודה רבה!

Re: מקור אין הנחתום מעיד על עיסתו

פורסם: ב' יוני 04, 2018 8:51 pm
על ידי אוצר החכמה
יש באוצר ספר בשם שגרא דלישנא
כך הוא כותב על העניין:

אין הנחתום מעיד על עיסתו ובלשון המדרש ב"ר ל"ד י"ב עלובה היא העיסה שהנחתום מעיד עליה שהיא רעה וכ"ה בפס"ז בראשית ח כ"א


הנה הקישור
http://www.otzar.org/wotzar/book.aspx?164173&pageid=16417300031

Re: בקשת מקור: לדחות את היצר

פורסם: ב' יוני 04, 2018 9:14 pm
על ידי שברי לוחות
בקרו טלה כתב:
שברי לוחות כתב:הנני מבקש מקור מהספרים הקדושים לרעיון
שבמלחמת היצר ידחה אותו ויאמר לו אעשה כן בעוד שבוע וכו' ועד אז תתקרר תאוותו, וכדומה לזה
תודה רבה!

תודה

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ב' יוני 04, 2018 10:22 pm
על ידי פרי יהושע
האם יש מקור שכהנים הוזהרו על טומאת ע"ז ותקרובתיה שמטמאת בהאהל כמו מטומאת מת עכ"פ מדרבנן (כ"מ בשלהי עירובין אבל אני מחפש מקור מפורש יותר)?.

בתודה מראש למסייע

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' יוני 05, 2018 7:49 pm
על ידי תל אביבי
(לחבד־ניקים שבנינו:) ראיתי בעבר מאמר מאחד מאדמור"י חב"ד לפרש את דברי הגמרא בברכות ד, א: למד לשונך לומר איני יודע שמא תתבדה ותאחז, והקושיה ברורה: וכי ילמדו אותנו חז"ל ללמד את לשוננו לומר דבר שקר? ומובא משמו: למד לשונך לומר איני יודע, כי אכן אינני יודע איך אתה הולך להעביר את הדיבור, כי כל אחד מאיר נקודה אחרת.
מאד חשוב לי המקור לזה. בתודה מראש.

מקור קדום לזה שמי ששב בתשובה שלא יחשוב בעבירות שעשה

פורסם: ד' יוני 06, 2018 12:28 am
על ידי שייף נפיק
כי זה מזיק ופוגם?

Re: מקור קדום לזה שמי ששב בתשובה שלא יחשוב בעבירות שעשה

פורסם: ד' יוני 06, 2018 1:53 am
על ידי עובדיה חן
יסוד התשובה לרבינו יונה.לא כי זה מזיק אלא כי לא כך היא דרך התשובה.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ו' יוני 08, 2018 4:02 pm
על ידי עובדיה חן
מצד אחד יש עניין לעשות שותפות עם אדם בר מזל אמנם מצד שני יש מצב שזה שהוא בר מזל,יסבול שיעקב מזלו בגלל השותפות , מחפש חומר על זה.

Re: מקור אין הנחתום מעיד על עיסתו

פורסם: ו' יוני 08, 2018 4:54 pm
על ידי עינא דשפיר חזי
אחד מעיר כתב:נשאלתי על אין הנחתום מעיד על עיסתו
בבר-אילן מצאתי ביטוי זה בהקדמת שו"ת בית אפרים
יש במדרש רבה עלובה עיסה שנחתומה מעיד עליה
אם זה עלה כאן נא להפנות


ראה כאן:
https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7 ... 7%AA%D7%95

Re: מקור קדום לזה שמי ששב בתשובה שלא יחשוב בעבירות שעשה

פורסם: ש' יוני 09, 2018 10:27 pm
על ידי אותה אבקש
שייף נפיק כתב:כי זה מזיק ופוגם?

אמנם איני יודע ממקור קדום אך בחידושי הרי"ם (לעריו"כ) אי' כן וכדבריו [איני זוכר במדויק והספר אינו תח"י]: "לא להתעסק בסור מרע כי אם בעשה טוב כי אם תהפוך בבוץ הרי תשאר בבוץ ומה יצא מזה, לומר על חטא במהירות ולא לשקוע בהם אלא רק בותמלוך אתה ה' לבדך".
עיי"ש באריכות.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: א' יוני 10, 2018 12:15 am
על ידי אוהב עמו
עובדיה חן כתב:מצד אחד יש עניין לעשות שותפות עם אדם בר מזל אמנם מצד שני יש מצב שזה שהוא בר מזל,יסבול שיעקב מזלו בגלל השותפות , מחפש חומר על זה.

מענין לענין לא כ"כ באותו ענין, אבל אולי יהיה לתועלת
בספרו של בנו של החפץ חיים עה"ת מבאר שיעקב אבינו לא רצה לעבוד כשכירו של לבן אלא לרעות את צאנו שלו שבבעלותו משום שפעמים נגזר על האדם הטבה או שפע וכיוון שהפרנסה מגיעה לו דרך אדם רשע אזי הוא מפסיד את הטוב שנגזר עליו

מקור?

פורסם: א' יוני 10, 2018 11:59 pm
על ידי יקוב
דאיתא בגמרא שכר מצוה בהאי עלמא ליכא (קידושין לט:), וכתב בספר עשרה מאמרות (.....) הטעם מפני שהמצוה הוא נצחיי לכן צריך להיות השכר גם כן נצחיי, לפיכך שכר מצוה בהאי עלמא ליכא
(חנוכת התורה)

Re: מקור?

פורסם: ב' יוני 11, 2018 4:13 am
על ידי בקרו טלה
-

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ב' יוני 11, 2018 9:38 am
על ידי תל אביבי
תל אביבי כתב:(לחבד־ניקים שבנינו:) ראיתי בעבר מאמר מאחד מאדמור"י חב"ד לפרש את דברי הגמרא בברכות ד, א: למד לשונך לומר איני יודע שמא תתבדה ותאחז, והקושיה ברורה: וכי ילמדו אותנו חז"ל ללמד את לשוננו לומר דבר שקר? ומובא משמו: למד לשונך לומר איני יודע, כי אכן אינני יודע איך אתה הולך להעביר את הדיבור, כי כל אחד מאיר נקודה אחרת.
מאד חשוב לי המקור לזה. בתודה מראש.

הקפצה. אנא; חשוב לי מאד המקור.

חיפוש מקור לדברי ה'קיצור שו"ע'

פורסם: ב' יוני 11, 2018 3:11 pm
על ידי גם זה יעבור
בסימן ע"א סעיף ה': יפשוט מלבושיו מעליו ואל יישן במלבושיו.

מה המקור?
מה הסברה?
והאם פוסקים אחרים דיברו מזה?

Re: חיפוש מקור לדברי ה'קיצור שו"ע'

פורסם: ב' יוני 11, 2018 3:32 pm
על ידי חלמישצור
אמרי פנחס א - שער תורת האדם כא - תשסג עמ תכג.png
אמרי פנחס א - שער תורת האדם כא - תשסג עמ תכג.png (30.56 KiB) נצפה 12672 פעמים

ויעוין הל' בית הבחירה ח, ו; זכר עשה, תשס"ז, עמ' שסח; מאיר עוז א, עמ' 58.

חיפוש מקור לדברי ה'קיצור שולחן ערוך

פורסם: ב' יוני 11, 2018 8:44 pm
על ידי גם זה יעבור
בסימן ע"א סעיף ה': יפשוט מלבושיו מעליו ואל יישן במלבושיו.

מה המקור?
מה הסברה?
והאם פוסקים אחרים דיברו מזה?

Re: חיפוש מקור לדברי ה'קיצור שולחן ערוך

פורסם: ג' יוני 12, 2018 3:55 am
על ידי קאצ'קלה
גם זה יעבור כתב:בסימן ע"א סעיף ה': יפשוט מלבושיו מעליו ואל יישן במלבושיו.

מה המקור?
מה הסברה?
והאם פוסקים אחרים דיברו מזה?

במנהגי חת"ס מובא שהיה ישן כשהוא לבוש ברוב בגדיו:
מנהגי חתס.JPG
מנהגי חתס.JPG (20.15 KiB) נצפה 12630 פעמים

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' יוני 12, 2018 5:01 am
על ידי בקרו טלה
-

Re: חיפוש מקור לדברי ה'קיצור שולחן ערוך

פורסם: ג' יוני 12, 2018 9:52 am
על ידי מה שנכון נכון
גם זה יעבור כתב:בסימן ע"א סעיף ה': יפשוט מלבושיו מעליו ואל יישן במלבושיו.

מה המקור?
מה הסברה?
והאם פוסקים אחרים דיברו מזה?

אולי כדי שלא יגע במלבושיו קודם נט"י. (וראה שו"ע הגר"ז ס"א ס"ז בב' המהדורות, והוא א' ממקורות הקצוש"ע).

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' יוני 12, 2018 10:39 am
על ידי דרומי
ואולי כדי שיוכל לברך 'מלביש ערומים' כראוי?

או בכלל ענין של נימוס ונקיות?

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' יוני 12, 2018 2:10 pm
על ידי מחולת המחנים
בשערי תשובה לרבינו יונה (א, לה) כתב "וכן אמרו רבותינו ז"ל הצדיקים באותו דבר שחוטאים בו מתרצים".

האם ידוע מקורו טהור, (יש קצת בדומה לזה בשמו"ר כג, ג ובמדרש תנחומא בשלח, כד).

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' יוני 12, 2018 2:24 pm
על ידי מה שנכון נכון
מחולת המחנים כתב:בשערי תשובה לרבינו יונה (א, לה) כתב "וכן אמרו רבותינו ז"ל הצדיקים באותו דבר שחוטאים בו מתרצים".

האם ידוע מקורו טהור, (יש קצת בדומה לזה בשמו"ר כג, ג ובמדרש תנחומא בשלח, כד).

ראה גם גבי רחב ותורידם בחבל וגו' וברש"י באלו חטאתי באלו מחול לי, ובדבריו זבחים קטז ע"ב.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' יוני 12, 2018 2:24 pm
על ידי זקן ששכח
מחולת המחנים כתב:בשערי תשובה לרבינו יונה (א, לה) כתב "וכן אמרו רבותינו ז"ל הצדיקים באותו דבר שחוטאים בו מתרצים".

האם ידוע מקורו טהור, (יש קצת בדומה לזה בשמו"ר כג, ג ובמדרש תנחומא בשלח, כד).



סנהדרין דף ע ע"ב: רבי נחמיה אומר תאנה היה שבדבר שקלקלו בו נתקנו שנאמר ויתפרו עלה תאנה.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' יוני 12, 2018 2:28 pm
על ידי מחולת המחנים
יישר כח גדול לשניכם!

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' יוני 12, 2018 2:42 pm
על ידי אישצפת
דרומי כתב:ואולי כדי שיוכל לברך 'מלביש ערומים' כראוי?

או בכלל ענין של נימוס ונקיות?

בפשטות נראה כדברי כת"ר כדי לברוח מהמחלוקת בענין ברכת מלביש ערומים. אולם אפשר נמי שחששו מלבא לידי קרי וכמדומני שקראתי על הרה"צ סלמאן מוצפי זצוק"ל שנהג כן בליל כפור לישון ללא מכנסים מהאי טעמא. ומצאתי בחפיש'ה בספר קדוש בציון לבנו הגרב"צ שליט"א שכתב שכן נהגו חסידים ואנשי מעשה. ולא הזכיר ממור אביו. ואולי ראיתיהו במקום אחר.
כמו כן ניתן ללמוד מהרב שלחן גבוה שמספר על עצמו שפעם אחת ראה קרי בליל יום הכפורים כאשר נשאר בביתו לישן ליד בתו החולה וישן במלבושיו.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' יוני 12, 2018 2:45 pm
על ידי חיימקה
בקרו טלה כתב:
מה שנכון נכון כתב:עצה טובה לפותחים אשכולות בפורום: לא להזכיר בשום פנים את המלה "מקור" בהודעה הפותחת וכ"ש שלא בכותרת!
אזכורה גורם להעברת כל האשכול לאשכול המרכזי של "חיפוש מקור", וכך נאבדים ענינים חשובים שראויים לקבוע מקום לעצמם לא פחות משאר אשכולות, טרחת המשיבים הולכת לטמיון, והאשכול המרכזי הופך למערבולת ענינים ברצוא ושוב.
כבר הוער על מנהג זה לעיל, אך לשוא.
על אותו משקל אפשר לפתוח אשכולות מרכזיים "תירוצי קושיות", "בירורי הלכות", "ספורי מעשיות" ולהעביר לשם את רוב אשכולות הפורום.
והנלענ"ד כתבתי.

במחילה - הרי אין מדובר כאן בהוראת "גולם ממוחשב" המעבירה אוטומטית - כשהיא מאתרת את המילה "מקור" - לאשכול הקרוי "חיפוש מקור".

או במילים אחרות - אפשר פשוט הודעה מעין זו להשאיר יום יומיים במקומה - מלבד הודעות שהן למציאת מקור "נטו" וכפי שכבר כתב הרב משנ"נ.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' יוני 12, 2018 8:41 pm
על ידי נוטר הכרמים
מחולת המחנים כתב:בשערי תשובה לרבינו יונה (א, לה) כתב "וכן אמרו רבותינו ז"ל הצדיקים באותו דבר שחוטאים בו מתרצים".

האם ידוע מקורו טהור, (יש קצת בדומה לזה בשמו"ר כג, ג ובמדרש תנחומא בשלח, כד).

ראה עוד ברמב"ן פר' אמור (כג, מ) לגבי נטילת אתרוג.
ובשערי תשובה לעיל מיניה פיסקא טו על הלב והעינים.

ובהקשר לפר' שלח, יעויין בריקאנטי שסמך פרשת נסכים לפר' מרגלים לפי שחטאו בזמורה הנזכרת. ור"ח פלאג'י בס' נפש כל חי (מערכה ג אות יד) הוסיף בזה שהנסכים באו לכפר על עון המרגלים. ובמדרש שהש"ר )ד, ג) איתא בשם ר' לוי שהנסכים במדבר היו באין מן האשכול שלקחו! (הרעיון הנפלא מא' ממאמרי הגרי"ח סופר שליט"א).

Re: חיפוש מקור לדברי ה'קיצור שולחן ערוך

פורסם: ד' יוני 13, 2018 5:16 pm
על ידי גם זה יעבור
מה שנכון נכון כתב:
גם זה יעבור כתב:בסימן ע"א סעיף ה': יפשוט מלבושיו מעליו ואל יישן במלבושיו.

מה המקור?
מה הסברה?
והאם פוסקים אחרים דיברו מזה?

אולי כדי שלא יגע במלבושיו קודם נט"י. (וראה שו"ע הגר"ז ס"א ס"ז בב' המהדורות, והוא א' ממקורות הקצוש"ע).


מקור שו"ע הגר"ז בזוהר ח"א דף נג ע"א.
אך נשאלת השאלה: איך נוגע בכלי המיטה. וכן בבגדי השינה שלו?

Re: חיפוש מקור לדברי ה'קיצור שולחן ערוך

פורסם: ד' יוני 13, 2018 9:16 pm
על ידי מה שנכון נכון
גם זה יעבור כתב:
מה שנכון נכון כתב:
גם זה יעבור כתב:בסימן ע"א סעיף ה': יפשוט מלבושיו מעליו ואל יישן במלבושיו.

מה המקור?
מה הסברה?
והאם פוסקים אחרים דיברו מזה?

אולי כדי שלא יגע במלבושיו קודם נט"י. (וראה שו"ע הגר"ז ס"א ס"ז בב' המהדורות, והוא א' ממקורות הקצוש"ע).


מקור שו"ע הגר"ז בזוהר ח"א דף נג ע"א.
אך נשאלת השאלה: איך נוגע בכלי המיטה. וכן בבגדי השינה שלו?

וכי לכן לא יעשה מה שביכלתו כדי שלא יסתובב כל היום וילמד ויתפלל עם בגדים שרו"ר שורה עליהם??
ובלילה בין כה הרו"ר שורה עליו ישירות, ולא רק מכח בגדי השינה.

חיפוש מקור

פורסם: ה' יוני 14, 2018 12:46 pm
על ידי ע. דשא
בא' מכתבי יד של קובץ מדרשים שאני עובד עליו נמצא מעשה זה ואולי מי מכם מכיר אותו ממקום אחר, אציגה כאן קטע קצר ממנו [הקטע לא מוגה!]
תחילתו של המעשה חסר בכתב היד:

. . . . . ואמר לו נתקבלה תפלתיך עלינו. וקמו והלכו להם וברחו מהמדינה מרוב חרפתם. והבן הצדיק נתחרט מזה הענין.
והלך הגדול ובא אליו ואמר לו שוער העיר מאין באת ולאין אתה הולך, שמא מרגל אתה. אמר לו, לא אדני, עברי אנכי, ואין דרך יהודי בזה הענין. ובזה עלילות דברים אל תביא לפני. חזר ואמר לו שוער העיר, יש לי חמור אחד, ולך והביא זבל בשדה שלי, ובכל יום ויום אתן לך כסף. אמר לו, הין, כן אעשה. ולקח החמור והלך ממבוי למבוי ומפינה אל פינה ומשוק לשוק, כדי לקבל ולקבץ זבל, עד שהגיע למבוי אחד שהיה דר לשם יהודי אחד תלמיד חכם וזקן, והיה לו בת אחת יפה ביותר ונאה במעשה וחכמה הרבה.
. . . .
ונכנס לבית ומצא לזקן שהיה לומד ספר לפניו אמר לו שלום עליך רבי. אמר לו עליך שלום בני. אמר לו מה מלאכתך והרי אינו זה מלאכה עברי ואתה
צריך להתפלל בכל יום. אמר לו אדני באונס בא עלי זה הענין. אמר לו הוליך החמור לבעליו ובוא אלי ועשה רצוני ואני אתן לך בכל יום פרח אחד זהב. הלך והוליך החמור לבעליו ובא אצל הצדיק הזקן העניו המשובח והחכם בכל חכמה. אמר לו בני שני שוורים הללו יש לי ולך אחריהם ואל תנהג אותם ואל תכה אותם והם ילכון ואתה לך אחריהם עד שיבואו במקום אחד יפה מקום נחלי מים ועשבים הרבה אבן גדולה אחד ויגיעו לשם וישמו ראשם על האבן ההיא ויפתח לך שער ולך לתוכה והמטה שלי שים בתוך הדלתות כדי שלא יסגרו ויתראה ל[ך] שני נחלים אחד מימין ואחד משמאל מימין של דבש ומשמאל של חלב ותראה אילן אחד גבוה ויפה עד למאד ובו כל מיני פירות שבעולם וכל העופות מצפצפים עליו ותשמח שמחה גדולה והזהר והשמר שלא תאכל מהפירות ותישן תחת האילן ויפלו עליך מפתחים ותקום ותפתח כל חדר וחדר ותראה כל מה שיש בפניך ובוא וספר לי כל המעשה.
עד כאן העתקתי לכאן [המעשה ממשיך עוד כמה עמו'].
ברור שאין זה מעשה קדום אך מעתיק כתב היד [יש לציין עם הרבה שיבושים] הביאו בין כמה מעשיות ומדרשים.

מקור - מי יקום תחילה בתחיית המתים - מספר הרדב"ז הקדמון?

פורסם: ו' יוני 15, 2018 12:25 am
על ידי ההוא דאמר
ראיתי מובא ממכתבו של הג"ר אהרן ראטה זצ"ל השומר אמונים:
וְכָתוּב בַּסֵּפֶר הַקָּדוֹשׁ הָרִדְבַּ"ז הַקַּדְמוֹן, אֲשֶׁר קַבָּלָה בְּיָדוֹ כִּי אוֹתָם הַיִּשְׂרְאֵלִים הַמְעֻנִּים בְּיַד עַכּוּ"ם וּמְקַבְּלִים עֲלֵיהֶם בְּאַהֲבָה, יָקוּמוּ בִּתְחִיַּת הַמֵּתִים רִאשׁוֹנִים לְכָל יִשְׂרָאֵל, וְיִהְיוּ גְּדוֹלִים וְנוֹרָאִים מְאֹד.

כאשר חיפשתי חיפוש מחופש באוצר, לא הצלחתי.
ואחר שיגעתי, אחפש מי ימצא?

Re: מקור - מי יקום תחילה בתחיית המתים - מספר הרדב"ז הקדמון?

פורסם: ו' יוני 15, 2018 12:36 am
על ידי מה שנכון נכון
כנראה הכוונה לזה. (וע"ע בתשובתו שציין).
מגדל.PDF
(129.34 KiB) הורד 270 פעמים


אך לא כתב כאן 'שקבלה בידו' (כמ"ש בעל שומ"א בשם הרדב"ז).

Re: מקור - מי יקום תחילה בתחיית המתים - מספר הרדב"ז הקדמון?

פורסם: ו' יוני 15, 2018 10:47 am
על ידי ההוא דאמר
מה שנכון נכון כתב:כנראה הכוונה לזה. (וע"ע בתשובתו שציין).
מגדל.PDF


אך לא כתב כאן 'שקבלה בידו' (כמ"ש בעל שומ"א בשם הרדב"ז).


יישר כח עצום,
אולי כוונת השו"א שזהו עניין על פי הקבלה, כפי שכתב הרדב"ז בסוף דבריו.
אבל זהו עניין שולי.

נעזרתי ותודה.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ו' יוני 15, 2018 10:50 am
על ידי ההוא דאמר
חיימקה כתב:
בקרו טלה כתב:
מה שנכון נכון כתב:עצה טובה לפותחים אשכולות בפורום: לא להזכיר בשום פנים את המלה "מקור" בהודעה הפותחת וכ"ש שלא בכותרת!
אזכורה גורם להעברת כל האשכול לאשכול המרכזי של "חיפוש מקור", וכך נאבדים ענינים חשובים שראויים לקבוע מקום לעצמם לא פחות משאר אשכולות, טרחת המשיבים הולכת לטמיון, והאשכול המרכזי הופך למערבולת ענינים ברצוא ושוב.
כבר הוער על מנהג זה לעיל, אך לשוא.
על אותו משקל אפשר לפתוח אשכולות מרכזיים "תירוצי קושיות", "בירורי הלכות", "ספורי מעשיות" ולהעביר לשם את רוב אשכולות הפורום.
והנלענ"ד כתבתי.

במחילה - הרי אין מדובר כאן בהוראת "גולם ממוחשב" המעבירה אוטומטית - כשהיא מאתרת את המילה "מקור" - לאשכול הקרוי "חיפוש מקור".

או במילים אחרות - אפשר פשוט הודעה מעין זו להשאיר יום יומיים במקומה - מלבד הודעות שהן למציאת מקור "נטו" וכפי שכבר כתב הרב משנ"נ.


גא"מ.