עמוד 3 מתוך 3

Re: לא תמיד ה'אמת' זוהי ה'אמת'

פורסם: ש' דצמבר 11, 2021 9:27 pm
על ידי דורשי יחודך
באמונתו כתב: יש ל"אמת" מספר פרמטרים, מכללם בחינת נתונים יבשים, דהיינו מציאות שבשטח.
אם שינוי מפני השלום נחשב כאמת, אין הדבר מחייב שזוהי האמת מכל ההיבטים, אלא שסוף פסוק - נקראת אמת.
ממילא, בשבועה החמורה, ודאי יש מקום לומר שצריכים אמת אבסולוטית דווקא, ללא שינוי כלל.

אם אני מבין נכון, אזי כוונתך היא שמצד פרמטר מסויים, דהיינו בחינת נתונים יבשים, שינוי מפני השלום אכן לא נחשב אמת.
אלא שיש פרמרטים אחרים יותר חשובים שיכולים להתגבר על הפרמטר הזה של אמת. ולכן בחשבון הכללי זה נקרא האמת, למרות שמצד בחינת נתונים יבשים (שהוא לכאורה הפרמטר הקובע את ה"שקר" של מדבר שקר תרחק) יש כאן באמת חוסר אמת. האם הבנתי נכון?

Re: לא תמיד ה'אמת' זוהי ה'אמת'

פורסם: ש' דצמבר 11, 2021 9:40 pm
על ידי באמונתו
דורשי יחודך כתב:
באמונתו כתב: יש ל"אמת" מספר פרמטרים, מכללם בחינת נתונים יבשים, דהיינו מציאות שבשטח.
אם שינוי מפני השלום נחשב כאמת, אין הדבר מחייב שזוהי האמת מכל ההיבטים, אלא שסוף פסוק - נקראת אמת.
ממילא, בשבועה החמורה, ודאי יש מקום לומר שצריכים אמת אבסולוטית דווקא, ללא שינוי כלל.

אם אני מבין נכון, אזי כוונתך היא שמצד פרמטר מסויים, דהיינו בחינת נתונים יבשים, שינוי מפני השלום אכן לא נחשב אמת.
אלא שיש פרמרטים אחרים יותר חשובים שיכולים להתגבר על הפרמטר הזה של אמת. ולכן בחשבון הכללי זה נקרא האמת, למרות שמצד בחינת נתונים יבשים (שהוא לכאורה הפרמטר הקובע את ה"שקר" של מדבר שקר תרחק) יש כאן באמת חוסר אמת. האם הבנתי נכון?

הכול נכון לענ"ד, מלבד המוסגר.

Re: לא תמיד ה'אמת' זוהי ה'אמת'

פורסם: ש' דצמבר 11, 2021 9:47 pm
על ידי דורשי יחודך
באמונתו כתב:הכול נכון לענ"ד, מלבד המוסגר.

אנא באר דבריך!

Re: לא תמיד ה'אמת' זוהי ה'אמת'

פורסם: ש' דצמבר 11, 2021 9:54 pm
על ידי באמונתו
דורשי יחודך כתב:
באמונתו כתב:הכול נכון לענ"ד, מלבד המוסגר.

אנא באר דבריך!

דיון להישבע על שינוי מפני השלום, רק כעת כתבו והתחילו בו, וזו באמת שאלה נבדלת. מצד השני, השאלה של מדבר שקר תרחק, הלא ע"ז דנו מתחילת האשכול!

Re: לא תמיד ה'אמת' זוהי ה'אמת'

פורסם: ב' דצמבר 13, 2021 7:54 am
על ידי גימפעל
בעניין להישבע על שקר הח"ח כותב שאסור

Re: לא תמיד ה'אמת' זוהי ה'אמת'

פורסם: ה' דצמבר 16, 2021 11:46 pm
על ידי מחולת המחנים
רמח"ל בהקדמה לדרך ה'

כי אולם כל ענין אמיתי ישוב כוזב אם ייוחס לנושא בלתי הגון לו, או אם ילקח שלא בגבולו.