מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

הרבה פעמים שגגה נידון כמזיד - מקור והשלכות

חיפושי מקורות וכדומה
מאיר בן אבי
הודעות: 107
הצטרף: א' אפריל 15, 2012 12:37 pm

הרבה פעמים שגגה נידון כמזיד - מקור והשלכות

הודעהעל ידי מאיר בן אבי » ה' אפריל 18, 2013 9:38 am

אני מחפש מקור לכך שמי שחטא בשוגג פעמים רבות, לאחר כמה פעמים כבר חטאו נחשב כמזיד, מבחינת חומרת החטא

לאי מי ידוע מקור לכך?

ההוא תלמידא
הודעות: 135
הצטרף: ג' מרץ 13, 2012 1:16 pm

Re: הרבה פעמים שגגה נידון כמזיד - מקור והשלכות

הודעהעל ידי ההוא תלמידא » ה' אפריל 18, 2013 10:52 pm

ביצה (טז:) פושע את. תמורה (כז.) איתחזק באיסורא.
ויש הרבה עוד מה להאריך בזה, אך דומה שאת זה חיפשת.

סמל אישי של המשתמש
רחמים
הודעות: 1633
הצטרף: ג' נובמבר 01, 2011 12:28 pm
מיקום: http://yakobov-dev.co.il/
יצירת קשר:

Re: הרבה פעמים שגגה נידון כמזיד - מקור והשלכות

הודעהעל ידי רחמים » ו' אפריל 19, 2013 11:43 am

כיון שעבר ושנה נעשית לו כהיתר, ואם היא כהיתר הרי שמעתה עובר עליה במזיד.

כרם
הודעות: 738
הצטרף: ב' אוגוסט 01, 2011 11:48 pm

Re: הרבה פעמים שגגה נידון כמזיד - מקור והשלכות

הודעהעל ידי כרם » ו' אפריל 19, 2013 12:11 pm

רחמים כתב:כיון שעבר ושנה נעשית לו כהיתר, ואם היא כהיתר הרי שמעתה עובר עליה במזיד.


עבר ושנה משמעותו הפשוטה היא מזיד, והכונה כיון שעבר ושנה במזיד שוב אינו מרגיש שהוא עושה איסור ונעשה לו כהיתר.
מניין לפרש את זה על שוגג?

ההוא תלמידא
הודעות: 135
הצטרף: ג' מרץ 13, 2012 1:16 pm

Re: הרבה פעמים שגגה נידון כמזיד - מקור והשלכות

הודעהעל ידי ההוא תלמידא » ו' אפריל 19, 2013 12:29 pm

ביומא (פז.) משמע דקאי אמזיד.

ולעצם הדיון: נזכרתי עוד מדברי הח"ח בהקדמתו לספר שכתב ז"ל:
כי אפילו עוון קטן, כשיכפיל כמה פעמים הוא נעשה לבסוף כעבות
העגלה, כמו שצווח ישעיה: "הוי מושכי העוון בחבלי השוא, וכעבות
העגלה חטאה", והמשל מחוטי המשי כשיכפלנו כמה מאות פעמים
כו' ".

עזריאל ברגר
הודעות: 13108
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: הרבה פעמים שגגה נידון כמזיד - מקור והשלכות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ה' ינואר 30, 2020 11:24 pm

כרם כתב:
רחמים כתב:כיון שעבר ושנה נעשית לו כהיתר, ואם היא כהיתר הרי שמעתה עובר עליה במזיד.


עבר ושנה משמעותו הפשוטה היא מזיד, והכונה כיון שעבר ושנה במזיד שוב אינו מרגיש שהוא עושה איסור ונעשה לו כהיתר.
מניין לפרש את זה על שוגג?

מהניסיון המר של הרבה יהודים - אפילו באונס.
והוא בדוק ומנוסה, ואל תביאנו לא לידי ניסיון ולא לידי ביזיון...


חזור אל “מנא הני מילי?”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 48 אורחים