מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

שמח - תורה שבכתב, טוב לב - תורה שבעל פה = מקור

חיפושי מקורות וכדומה
ברי היזיקא
הודעות: 233
הצטרף: ד' נובמבר 20, 2013 2:30 pm

שמח - תורה שבכתב, טוב לב - תורה שבעל פה = מקור

הודעהעל ידי ברי היזיקא » ג' ספטמבר 02, 2014 9:39 am

הגאון מוילנא באדרת אליהו בראשית א, ה [ע"ד הרמז] כותב: "שמח בחור" - בתורה שבעל פה, "ויטיבך לבך" - בתורה שבכתב

האם יש לנו מקור נוסף לכך ש'שמח' הוא תורה שבעל פה, ו'טוב לב' הוא תורה שבכתב?
נערך לאחרונה על ידי ברי היזיקא ב ד' ספטמבר 03, 2014 9:30 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

איש רגיל
הודעות: 2099
הצטרף: ב' יוני 24, 2013 2:11 am

Re: שמח - תורה שבכתב, טוב לב - תורה שבעל פה = מקור

הודעהעל ידי איש רגיל » ג' ספטמבר 02, 2014 9:57 am

התבלבלת.

לייטנר
הודעות: 5598
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2011 9:42 pm

Re: שמח - תורה שבכתב, טוב לב - תורה שבעל פה = מקור

הודעהעל ידי לייטנר » ג' ספטמבר 02, 2014 11:48 am

???

דברים כח מז
מ"א ח סו=דביה"ב ז י
אסתר ה ט

ברי היזיקא
הודעות: 233
הצטרף: ד' נובמבר 20, 2013 2:30 pm

Re: שמח - תורה שבכתב, טוב לב - תורה שבעל פה = מקור

הודעהעל ידי ברי היזיקא » ד' ספטמבר 03, 2014 9:31 am

אפשר אולי תואיל בטובך קצת להוסיף איזו חצי מילה או אולי אפילו מילה שלימה אם לא קשה לך מאד כדי שנבין את רמיזותיך

באמת תודה מראש.

לייטנר
הודעות: 5598
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2011 9:42 pm

Re: שמח - תורה שבכתב, טוב לב - תורה שבעל פה = מקור

הודעהעל ידי לייטנר » ד' ספטמבר 03, 2014 12:51 pm

ברי היזיקא כתב:אפשר אולי תואיל בטובך קצת להוסיף איזו חצי מילה או אולי אפילו מילה שלימה אם לא קשה לך מאד כדי שנבין את רמיזותיך

באמת תודה מראש.


לייטנר כתב:???

דברים כח מז
מ"א ח סו=דביה"ב ז י
אסתר ה ט


המקורות שהבאתי מצביעים על 'הנדיאדיס' = שניים שהם אחד, ואם שידועה הגישה שלכל אחת מהמילים הנרדפות יש משמעות בפני עצמה, עדיין דרשנות כהנ"ל צריכה להיות מותאמת לשאר המקומות שבהם מופיע הביטוי הזה.

צופר הנעמתי
הודעות: 1715
הצטרף: א' יולי 14, 2013 12:12 am

Re: שמח - תורה שבכתב, טוב לב - תורה שבעל פה = מקור

הודעהעל ידי צופר הנעמתי » ד' ספטמבר 03, 2014 2:50 pm

ברי היזיקא כתב:הגאון מוילנא באדרת אליהו בראשית א, ה [ע"ד הרמז] כותב: "שמח בחור" - בתורה שבעל פה, "ויטיבך לבך" - בתורה שבכתב

האם יש לנו מקור נוסף לכך ש'שמח' הוא תורה שבעל פה, ו'טוב לב' הוא תורה שבכתב?


מבוסס על זה שפה רומז לתורה שבע"פ ולב לתורה שבכתב (תקו"ז כ"א, ומופיע בגר"א דרשות עפי"ז בכ"מ).


חזור אל “מנא הני מילי?”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 92 אורחים