זיסע יונגאלע כתב:מי יודע מקור בחז"ל (לא מצאתיו בינתיים בחיפש) שידע הקב"ה שעתידה התורה ליפול לבין האומות. - היינו התורה שבכתב . התנ"ך ("בייבל").
וע"כ סתם אותה באופן שאי אפשר להבינה אלא ע"י תורה שבע"פ שאת זה מסר לישראל.?
אום אני חומה כתב:יש בנותן טעם להוסיף:
הרב מרדכי שולמן זצ"ל ר"י סלבודקה אמר פעם,
לגויים יש כיום השגה בהכל, בתנ"ך ובגמרא ובמפרשים,
אבל בדבר אחד אין להם שום שייכות,
מקום אחד נתבצר בטהרתו:
סברא ברשב"א!!
מה שנכון נכון כתב:סיפור/משל מן הענין.
http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?re ... 57&hilite=
שייך כתב:עיין גיטין דף ס:
בברכה המשולשת כתב:ויעויין עוד בהקדמת הסמ"ג
אום אני חומה כתב:יש בנותן טעם להוסיף:
הרב מרדכי שולמן זצ"ל ר"י סלבודקה אמר פעם,
לגויים יש כיום השגה בהכל, בתנ"ך ובגמרא ובמפרשים,
אבל בדבר אחד אין להם שום שייכות,
מקום אחד נתבצר בטהרתו:
סברא ברשב"א!!
האם זה מופיע לפנינו בפרקי דר"א?בהקדמת הסמ"ג כתב:ועוד טעם אחר בפרקי דרבי אליעזר מפני שראה הקדוש ברוך הוא שעתידין אומות העולם לכתוב עשרים וארבע ספרים שיש בספר תורה נביאים וכתובים ולהפכם לרעה ולמינות מסר סימנין למשה בעל פה. ולא הסכימו מן השמים לכתבן עד לאחר שעמדו אמונת אדום וישמעאל פן יעתיקו אותם הגוים ויהפכו אותם לרעה [ולמינות] כמו שעשו בתורה שבכתב. ולעתיד לבא ישאל הקדוש ברוך הוא מי הם בניו, ובני ישראל מביאים ספר תורה, והאומות מביאים ספר תורה, אילו אומרים שהם בניו, ואילו אומרים שהם בניו, והקב"ה שואל מי יש לו הסימנים שמסר בסיני בעל פה ואין מי שיודע אותם כי אם ישראל, וזהו שכתוב בנביאים (הושע ח, יב) אכתוב לו רובי תורתי כמו זר נחשבו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 121 אורחים