עמוד 1 מתוך 1

בזכות המשכן והארון פרו ורבו - חיפוש מקור

פורסם: ה' אוגוסט 06, 2015 9:21 pm
על ידי משך חכמה
כתב רבנו המבי"ט בבית אלוקים ש"ג פמ"ז: ולפי כל זה היו ישראל בכניסתם לארץ ששים רבוא כולם יוצאי מצרים, וכל אותם שנולדו במדבר בסך ארבעים שנה, שפרו ורבו בזכות המשכן והארון השוכן בתוכם , היו סך גדול, עד שיוכל משה רבינו לומר עליהם: ועתה שמך ה' אלהיך ככוכבי השמים לרוב.
מישהו יודע לזה מקור בחז"ל?

Re: בזכות המשכן והארון פרו ורבו - חיפוש מקור

פורסם: ה' אוגוסט 06, 2015 9:32 pm
על ידי מצליח
זכר לדבר מה דאי' בבנין המקדש במו"ק ט. וילכו לאהליהם שמחים וטובי לב על כל הטובה אשר עשה ה' לדוד עבדו ולישראל עמו לאהליהם שהלכו ומצאו נשיהם בטהרה שמחים שנהנו מזיו השכינה וטובי לב שכל אחד ואחד נתעברה אשתו בבן זכר.

Re: בזכות המשכן והארון פרו ורבו - חיפוש מקור

פורסם: ה' אוגוסט 06, 2015 10:22 pm
על ידי שלמה ב
לע"ע איני יודע על מקור כללי, אך זה שהארון גרם לברכה בפריה ורביה, מופיע בחז"ל במקרה ספציפי:
ויברך ה' את עבד אדם (הגתי) בעבור ארון האלקים וכו'. מאי היא ברכה שברכו? - אמר רב יהודה בר זבידא: זו חמות ושמונה כלותיה שילדו ששה ששה בכרס אחד,

Re: בזכות המשכן והארון פרו ורבו - חיפוש מקור

פורסם: ה' אוגוסט 06, 2015 10:24 pm
על ידי שלמה ב
שכחתי לציין מקור: ברכות סג:

Re: בזכות המשכן והארון פרו ורבו - חיפוש מקור

פורסם: ה' אוגוסט 06, 2015 10:27 pm
על ידי מה שנכון נכון
ראה רש"י שה"ש א,טז
אף ערשנו רעננה ע"י נעימותיך הנה רעננה ערשנו בבנינו ובבנותינו שהם כולם נקבצים אליך פה שנאמר ותקהל העדה וגומר המשכן קרוי מטה שנאמר הנה מטתו שלשלמה וכן המקדש קרוי מטה שנאמר ביואש (ד"ה ב כב) בחדר המטות אשר בבית ה' על שהם פריין ורביין של ישראל:
וראה גם בתרגום שם.

Re: בזכות המשכן והארון פרו ורבו - חיפוש מקור

פורסם: ו' אוגוסט 07, 2015 8:25 am
על ידי גימפעל
על שבט לוי אומרים חז"ל ההיפך, שהיה הקטן ביותר מכל השבטים בגלל קרבתם על הארון.

Re: בזכות המשכן והארון פרו ורבו - חיפוש מקור

פורסם: ו' אוגוסט 07, 2015 11:29 am
על ידי זקן ששכח
גימפעל כתב:על שבט לוי אומרים חז"ל ההיפך, שהיה הקטן ביותר מכל השבטים בגלל קרבתם על הארון.

האם בגלל קרבתם, או שבני קהת שנושאי הארון בהם נאמר שמתו, לפי שהיה עליהם לשמור מחשבתם ביותר.

Re: בזכות המשכן והארון פרו ורבו - חיפוש מקור

פורסם: ו' אוגוסט 07, 2015 6:37 pm
על ידי אביאסף
מפורש בחז"ל על בית ראשון ובית שני (מיהו לגבי המשכן צע"ק ודברי רש"י בשיה"ש שהביא הרב מש"נ י"ל).
שיר השירים רבה א סו
דבר אחר אף ערשנו רעננה מה מטה זו אינה אלא לפריה ורביה, כך עד שלא נבנה בית המקדש (דה"י א כא ב) לכו ספרו את ישראל, משנבנה (מלכים א ד כ) יהודה וישראל רבים, ד"א אף ערשנו רעננה, מה מטה זו אינה אלא לפריה ורביה, כך עד שלא נבנה בית המקדש (עזרא ב סד) כל הקהל כאחד ארבע רבוא, משנבנה בית המקדש פרו ורבו, דאמר רבי יוחנן מגבת ועד אנטיפרס ששים רבוא עיירות היו, והיו מוציאות כפלים כיוצאי מצרים.