עמוד 1 מתוך 1

מקור להא דלעת"ל ששה חדשים מקודם יתבטל השעבוד

פורסם: ש' אפריל 08, 2017 11:34 pm
על ידי דורש מבקש
בס' חנוכת התורה כתב (בשם זקינו הר"ר העשיל זצ"ל) "וידוע דששה חדשים קודם הגאולה פסק השעבוד במצרים. ומסתמא כמו שהיה במצרים כן יהיה לעתיד ששה חדשים מקודם יתבטל השעבוד מלכיות וכן הוא בעוד כמה ספרים.
האם ידוע למאן דהו מקור קדום לזה. דבהגדה של פסח מעשה נסים (לנתיבות) כתב בסןף פיסקא כהא לחמא עניא. על זה דנמצא כן בספרי, אולם בש"ס בכמה דוכתי לא משמע כן.

Re: מקור להא דלעת"ל ששה חדשים מקודם יתבטל השעבוד

פורסם: ש' אפריל 08, 2017 11:39 pm
על ידי מנין
אני לא יודע מקור, אבל בכל מקרה כוונתו לפחות ששה חודשים. שהרי כבר עברו עשרות שנים מאז שפסק מעם ישראל שעבוד מלכות, ועדיין בן דוד לא בא

Re: מקור להא דלעת"ל ששה חדשים מקודם יתבטל השעבוד

פורסם: ש' אפריל 08, 2017 11:44 pm
על ידי דורש מבקש
מנין כתב:אני לא יודע מקור, אבל בכל מקרה כוונתו לפחות ששה חודשים. שהרי כבר עברו עשרות שנים מאז שפסק מעם ישראל שעבוד מלכות, ועדיין בן דוד לא בא

תגובתך זה מקום ךתיבת פנדורה! האם אין שעבוד מלכיות היום.

Re: מקור להא דלעת"ל ששה חדשים מקודם יתבטל השעבוד

פורסם: א' אפריל 09, 2017 2:21 am
על ידי קרית מלך
במהדורת מעשה ניסים שבידי [החדשה, תשע"ו] כתוב "נמצא בספרים" ולא בספרי, כך שיתכן בהחלט שכונתו היתה על הרבי ר' העשיל הנ"ל.

Re: מקור להא דלעת"ל ששה חדשים מקודם יתבטל השעבוד

פורסם: א' אפריל 09, 2017 2:34 am
על ידי דורש מבקש
קרית מלך כתב:במהדורת מעשה ניסים שבידי [החדשה, תשע"ו] כתוב "נמצא בספרים" ולא בספרי, כך שיתכן בהחלט שכונתו היתה על הרבי ר' העשיל הנ"ל.

והאם מציינים שם היכן בש"ס לא משמע כן?

Re: מקור להא דלעת"ל ששה חדשים מקודם יתבטל השעבוד

פורסם: א' אפריל 09, 2017 1:42 pm
על ידי מנין
דורש מבקש כתב:
מנין כתב:אני לא יודע מקור, אבל בכל מקרה כוונתו לפחות ששה חודשים. שהרי כבר עברו עשרות שנים מאז שפסק מעם ישראל שעבוד מלכות, ועדיין בן דוד לא בא

תגובתך זה מקום ךתיבת פנדורה! האם אין שעבוד מלכיות היום.

גם תגובתך זה מקום לתיבת פנדורה! האם יש היום מכוניות ועמודי חשמל או שאנחנו פשוט הוזים?

Re: מקור להא דלעת"ל ששה חדשים מקודם יתבטל השעבוד

פורסם: א' אפריל 09, 2017 1:56 pm
על ידי א' זעירא
בעל מעשה ניסים כתב כעין זה בספרו 'נחלת יעקב' על התורה, שלעת"ל תהיה הצלה מהשיעבוד עם ביאת המשיח, ולא ציין זמן של ו' חדשים דווקא.

Re: מקור להא דלעת"ל ששה חדשים מקודם יתבטל השעבוד

פורסם: א' אפריל 09, 2017 2:08 pm
על ידי דורש מבקש
מנין כתב:
דורש מבקש כתב:
מנין כתב:אני לא יודע מקור, אבל בכל מקרה כוונתו לפחות ששה חודשים. שהרי כבר עברו עשרות שנים מאז שפסק מעם ישראל שעבוד מלכות, ועדיין בן דוד לא בא

תגובתך זה מקום ךתיבת פנדורה! האם אין שעבוד מלכיות היום.

גם תגובתך זה מקום לתיבת פנדורה! האם יש היום מכוניות ועמודי חשמל או שאנחנו פשוט הוזים?

לא קלטתי תגובתך. אם חשוב לך מאוד שנבין תבאר מה אני כתבתי ומה תגובתך.

Re: מקור להא דלעת"ל ששה חדשים מקודם יתבטל השעבוד

פורסם: א' אפריל 09, 2017 3:15 pm
על ידי מנין
דורש מבקש כתב:לא קלטתי תגובתך. אם חשוב לך מאוד שנבין תבאר מה אני כתבתי ומה תגובתך.

פשוט הבאתי דוגמא לדבר שכולנו רואים בעיניים וחושבים שהוא עובדה, אף על פי שאפשר להסתפק אולי אנחנו רק חולמים...
והנמשל: כולנו רואים בעיניים שאין כיום לעם ישראל שיעבוד מלכויות. ואין כאן בכלל על מה לדון!

Re: מקור להא דלעת"ל ששה חדשים מקודם יתבטל השעבוד

פורסם: א' אפריל 09, 2017 3:58 pm
על ידי דורש מבקש
מנין כתב:
דורש מבקש כתב:לא קלטתי תגובתך. אם חשוב לך מאוד שנבין תבאר מה אני כתבתי ומה תגובתך.

פשוט הבאתי דוגמא לדבר שכולנו רואים בעיניים וחושבים שהוא עובדה, אף על פי שאפשר להסתפק אולי אנחנו רק חולמים...
והנמשל: כולנו רואים בעיניים שאין כיום לעם ישראל שיעבוד מלכויות. ואין כאן בכלל על מה לדון!

אולי כדאי לפתוח אשכול מה זה נקרא שעבוד מלכיות והאם דברי הגמרא אכתי עבדי אחשורוש אנן רלוונטי היום או לא. והאם בכלל סיפור יציאת מצרים הוא רק טפל כדברי הגמרא בסוף פ"ק דברכות וכו' וכו'. ומכל זה תראה שעדיין אנו בגלות ועדיין צריכים לחסדי האומות וגם ממשלת הכופרים גם זה שעבוד מלכיות.
ולכן מכיון שלא באתי לדון בענין זה והאם הוא אתחלתא דגאולה וכדומה אלא פשוט רוצה לדעת מקור למה שפתחתי את האשכול הגבתי בקצרה

Re: מקור להא דלעת"ל ששה חדשים מקודם יתבטל השעבוד

פורסם: ג' אפריל 11, 2017 10:55 pm
על ידי ארי בן ארי
עיין באבן שלמה (להגר"א) פרק יא ותמצא כעיין זה בשם תיקוני זהר

Re: מקור להא דלעת"ל ששה חדשים מקודם יתבטל השעבוד

פורסם: ג' אפריל 11, 2017 11:38 pm
על ידי דורש מבקש
ארי בן ארי כתב:עיין באבן שלמה (להגר"א) פרק יא ותמצא כעיין זה בשם תיקוני זהר

ייש"כ.
אולם הגרא לא אמר זאת בשם התיקו"ז אלא המציין כותב לעיין שם. ובעיוני שם לא ראיתי רמז לזה.