עמוד 1 מתוך 1

האם יש מקור לכך שבהתחלת בית שני נמצאה אש באופן מיוחד?

פורסם: ג' אפריל 18, 2017 11:46 am
על ידי שלח
ראיתי מביאים שבתחילת בית שני בימי עזרא ונחמיה במזבח שבנו נמצאה אש באופן מיוחד האם ידוע מה המקור לכך?

Re: האם יש מקור לכך שבהתחלת בית שני נמצאה אש באופן מיוחד?

פורסם: ג' אפריל 18, 2017 12:16 pm
על ידי א' זעירא
המקור הקדום הוא כמדומני, יוסיפון בפרק ג
לכידה.PNG
לכידה.PNG (281.7 KiB) נצפה 4084 פעמים
וראה יומא כא ע"ב

Re: האם יש מקור לכך שבהתחלת בית שני נמצאה אש באופן מיוחד?

פורסם: ג' אפריל 18, 2017 7:58 pm
על ידי לייבעדיג יענקל
המקור הקדום באמת הוא ספר מקבים ב'

Re: האם יש מקור לכך שבהתחלת בית שני נמצאה אש באופן מיוחד?

פורסם: ד' אפריל 19, 2017 1:02 pm
על ידי איש-אחד
קטע מהמשך סיפור הדברים בקדמוניות היהודים שם

Re: האם יש מקור לכך שבהתחלת בית שני נמצאה אש באופן מיוחד?

פורסם: ד' אפריל 19, 2017 1:54 pm
על ידי שלח
בעקבות הדברים 2 שאלות א האם חייבים להאמין שכך באמת קרה שהיה אש וכו ומי שלא מאמין בזה זה כפירה ?והרי חובה להאמין רק בתורה בכתב ובעל פה וזה ספרים חיצוניים ב מדוע באמת לא כתוב זאת במקור חזל הרי זה נס גדול?

Re: האם יש מקור לכך שבהתחלת בית שני נמצאה אש באופן מיוחד?

פורסם: ד' אפריל 19, 2017 2:25 pm
על ידי א' זעירא
א. אכן, אין כל חיוב להאמין.
ב. תלמוד בבלי מסכת יומא דף כא עמוד ב
אמר מר: ועשן המערכה. ומי הוה עשן במערכה? והתניא: חמשה דברים נאמרו באש של מערכה: רבוצה כארי, וברה כחמה, ויש בה ממש, ואוכלת לחין כיבשין, ואינה מעלה עשן! - כי קא אמרינן - בדהדיוט, דתניא: ונתנו בני אהרן הכהן אש על המזבח - אף על פי שאש יורדת מן השמים מצוה להביא מן ההדיוט. רבוצה כארי? והתניא, אמר רבי חנינא סגן הכהנים: אני ראיתיה, ורבוצה ככלב! - לא קשיא; כאן במקדש ראשון, כאן - במקדש שני. ובמקדש שני מי הואי? והאמר רב שמואל בר איניא: מאי דכתיב וארצה בו ואכבד, וקרינן ואכבדה מאי שנא דמחוסר ה"א? אלו חמשה דברים שהיו בין מקדש ראשון למקדש שני, ואלו הן: ארון וכפורת וכרובים, אש, ושכינה, ורוח הקודש, ואורים ותומים. - אמרי: אין, מיהוה הוה, סיועי לא מסייעא

Re: האם יש מקור לכך שבהתחלת בית שני נמצאה אש באופן מיוחד?

פורסם: ד' אפריל 19, 2017 4:03 pm
על ידי ארץ
לפי זכרוני, בגיליון עלים לתרופה [שע"י מכון אור הצפון] האי שתא הובא בשם החתם סופר, שירדה אש מן השמים. ופעמיים, הראשונה בימי עזרא והשניה בימי מתתיהו בן יוחנן. ולא נסתלקה עד בא טיטוס הרשע להיכל.

Re: האם יש מקור לכך שבהתחלת בית שני נמצאה אש באופן מיוחד?

פורסם: ד' אפריל 19, 2017 5:55 pm
על ידי ונתנו ידידים
א' בלשון היוסיפון שהועתק כאן כתוב שהתפללו דאסור להקריב בלא זה וכמדומני שאין זה הדין, ב' הרי כיון שהי' בימי עזרא איך הקריבו מימי זרובבל עד אז?

Re: האם יש מקור לכך שבהתחלת בית שני נמצאה אש באופן מיוחד?

פורסם: ד' אפריל 19, 2017 5:57 pm
על ידי אוצר החכמה
גם בגמרא יומא שהובאה כאן משמע לכאורה שאינו מעכב.

Re: האם יש מקור לכך שבהתחלת בית שני נמצאה אש באופן מיוחד?

פורסם: ד' אפריל 19, 2017 7:02 pm
על ידי איש-אחד
התיאור בספר מקבים (*תוקן) הוא מוזר, שכן ע"פ התיאור שם המים ששפכו על המזבח לא היה אלא חומר דליק, נפט לכאורה, שנדלק רק לאחר שיצאה השמש, חלק זה נשמט מהיוסיפון.

Re: האם יש מקור לכך שבהתחלת בית שני נמצאה אש באופן מיוחד?

פורסם: ד' אפריל 19, 2017 7:16 pm
על ידי לייבעדיג יענקל
לא 'קדמוניות' (ספרו של יב"מ) אלא 'מקבים'.

Re: האם יש מקור לכך שבהתחלת בית שני נמצאה אש באופן מיוחד?

פורסם: ד' אפריל 19, 2017 7:25 pm
על ידי איש-אחד
לייבעדיג יענקל כתב:לא 'קדמוניות' (ספרו של יב"מ) אלא 'מקבים'.

אכן

Re: האם יש מקור לכך שבהתחלת בית שני נמצאה אש באופן מיוחד?

פורסם: ד' אפריל 19, 2017 9:12 pm
על ידי פרי יהושע
ארץ כתב:לפי זכרוני, בגיליון עלים לתרופה [שע"י מכון אור הצפון] האי שתא הובא בשם החתם סופר, שירדה אש מן השמים. ופעמיים, הראשונה בימי עזרא והשניה בימי מתתיהו בן יוחנן. ולא נסתלקה עד בא טיטוס הרשע להיכל.

וכיון שכתב זאת החת"ס כבר חובה להאמין?

Re: האם יש מקור לכך שבהתחלת בית שני נמצאה אש באופן מיוחד?

פורסם: ד' אפריל 19, 2017 9:55 pm
על ידי שבטיישראל
פרי יהושע כתב:
ארץ כתב:לפי זכרוני, בגיליון עלים לתרופה [שע"י מכון אור הצפון] האי שתא הובא בשם החתם סופר, שירדה אש מן השמים. ופעמיים, הראשונה בימי עזרא והשניה בימי מתתיהו בן יוחנן. ולא נסתלקה עד בא טיטוס הרשע להיכל.

וכיון שכתב זאת החת"ס כבר חובה להאמין?


רגוע .. רגוע ..

Re: האם יש מקור לכך שבהתחלת בית שני נמצאה אש באופן מיוחד?

פורסם: ד' אפריל 19, 2017 11:16 pm
על ידי פרי יהושע
שבטיישראל כתב:
פרי יהושע כתב:
ארץ כתב:לפי זכרוני, בגיליון עלים לתרופה [שע"י מכון אור הצפון] האי שתא הובא בשם החתם סופר, שירדה אש מן השמים. ופעמיים, הראשונה בימי עזרא והשניה בימי מתתיהו בן יוחנן. ולא נסתלקה עד בא טיטוס הרשע להיכל.

וכיון שכתב זאת החת"ס כבר חובה להאמין?


רגוע .. רגוע ..

בהחלט רגוע.... רק שאלתי? באמת!