עמוד 1 מתוך 1

מקומו מקור והשוואה לדברי רש"י

פורסם: ד' פברואר 16, 2011 2:25 am
על ידי מאחורי הקלעים
בספר צנצנת מנחם מביא בדרוש וז"ל והנה רש"י [] פירש דעד שאמר הקב"ה למשה עלה מזה אתה והעם היה משה וישראל בנידוי, ובזה הדיבור שא"ל עלה מזה, בזה הלשון התיר להן הנידוי, וא"ל עלה מן הנידוי אתה והעם וגו' ודע דהא דאמר משה ראה אתה אומר אלי העל את העם כיוון בהא למאי שא"ל הקב"ה לעיל עלה מזה את והעם באותיות העל הוא אותיות עלה.

מישהו יודע איה מקומו של דברי רש"י האלו [והאם מבא דבר זה בעוד ספרים דבר זה דהקב,ה התיר את הנדר עי אמירה העל מזה אתה והעם

ניסיתי לחפש בהתוכנה ולא מצאתי שום תוצאה?

Re: מקומו מקור והשוואה לדברי רש"י

פורסם: ד' פברואר 16, 2011 8:26 am
על ידי יאיר
[למעיינים: "צנצנת מנחם" ב - סד.]

לכאורה קשה מרש"י לג ז שהוא אחר "עלה מזה" וכן כתב בגור אריה שהנידוי בוטל לגמרי רק לאחר הקמת המשכן.

Re: מקומו מקור והשוואה לדברי רש"י

פורסם: ד' פברואר 16, 2011 9:51 am
על ידי חנבין
אולי כונתו למה שכתב שם רש"י:
דבר אחר כלפי שאמר לו בשעת הכעס (שמות לב ז) לך רד, אמר לו בשעת רצון לך עלה:
ומכאן שהיתה זו כבר שעת רצון, ולא יתכן שכבר קודם לכן היתה שעת רצון, שהרי פסוק קודם נאמר: ויגף ה' את העם.

Re: מקומו מקור והשוואה לדברי רש"י

פורסם: ד' פברואר 16, 2011 4:16 pm
על ידי תולעת ספרים07
השבוע בפרשת כי תשא שמות ל"ג פסוק י"א רש"י ד"ה ושב אל המחנה כתב בזה"ל בי' בתשרי נתרצה הקב"ה לישראל בשמחה וכו' ואמר לו למשה סלחתי כדבריך.
מהו המקור לדברי רש"י אלו שנאמר לו למשה ביום הכיפורים סלחתי כדבריך והרי דברים אלו נאמרו למשה לכאו' רק בענין המרגלים בפרשת שלח פרק י"ד פסוק כ' אם מישהו יודע מהו מקורו של רש"י.

Re: מקומו מקור והשוואה לדברי רש"י

פורסם: ד' פברואר 16, 2011 10:50 pm
על ידי חנבין
תולעת ספרים07 כתב:השבוע בפרשת כי תשא שמות ל"ג פסוק י"א רש"י ד"ה ושב אל המחנה כתב בזה"ל בי' בתשרי נתרצה הקב"ה לישראל בשמחה וכו' ואמר לו למשה סלחתי כדבריך.
מהו המקור לדברי רש"י אלו שנאמר לו למשה ביום הכיפורים סלחתי כדבריך והרי דברים אלו נאמרו למשה לכאו' רק בענין המרגלים בפרשת שלח פרק י"ד פסוק כ' אם מישהו יודע מהו מקורו של רש"י.

הרבה מדברים על זה ראה למשל בדעת זקנים פ' שלח.
ואם אתה שואל על מקור הדבר נמצא במדרשים רבים, ראה פרדר"א פמ"ה תנחומא פ' פקודי ועוד.

Re: מקומו מקור והשוואה לדברי רש"י

פורסם: א' פברואר 20, 2011 10:21 am
על ידי חנבין
חנבין כתב:אולי כונתו למה שכתב שם רש"י:
דבר אחר כלפי שאמר לו בשעת הכעס (שמות לב ז) לך רד, אמר לו בשעת רצון לך עלה:
ומכאן שהיתה זו כבר שעת רצון, ולא יתכן שכבר קודם לכן היתה שעת רצון, שהרי פסוק קודם נאמר: ויגף ה' את העם.

כאשר עברתי בשבת על רש"י על הפרשה נוכחתי שמסתבר מאד לומר כך, כי הנדוי הרי רש"י מפרש (בפסוק ז) שהיה במילים "לך רד", אם כן כאשר רש"י אומר שכנגד זה אמר לו בשעת רצון "עלה", הרי זה התרת הנדוי.