שמואל דוד כתב:התרגום של ציצית הוא כרוספדין. האם יש שייכות בין רבי כרוספדאי ומצות ציצית? (דומה לגיטין נו. בן ציצית הכסת).
יחיא כתב:ר' ב"מ כה. "אמר ר' יצחק מגדלאה - והוא שעשויין כמגדלים". שהאריכו הרבה בקשר בין שם האמורא להלכה שאמר.
במהרצ"ח שם הביא ש"כל חכם שנאמרה ממנו נלכה אחת - נקרא ע"ש ההלכה". ועוד.
גל של אגוזים כתב:שמואל דוד כתב:התרגום של ציצית הוא כרוספדין. האם יש שייכות בין רבי כרוספדאי ומצות ציצית? (דומה לגיטין נו. בן ציצית הכסת).
בס' מישרים מגיד [להריצבש"י ז"ל] משמע שיש קשר ביניהן.
ובעניי אמרתי לפי"ד הזהר פ' שלח (דף קס"ד ע"ב) שמצויין במג"א סי' רפ"ב סק"ט ומשם במשנ"ב, דמבוא' שם דר' כרוספדאי היה בבחי' יוסף הצדיק, וידועין דברי הגמ' במנחות דף מ"ד ע"א באו ציציותיו וטפחו לו על פניו וכו', וראיתם אותו והייתם קדושים וד"ל.
ולפי"ז יש ליתן טעם לשבח במעשה רב של הג"מ אברהם גניחובסקי זצ"ל שאמר לאשה באוטובוס "יש לי כרוספדין...", ודו"ק.
בענין זה נמצא מאמר מיוחד בלשון רוסיא במכתב העת 'ציון' שיצא לאור באודיסא על ידי החכמים סאלאווייציג ז"ל ופינסקער נ"י, ושם מביא עוד שם האמוראים אילפא משום דתלא נפשיה באסקרתא דספינתא, ר' כרוספדאי שהיה זהיר במצות ציצית, ועוד; ואין מכתב העת ההוא לפי שעה בידנו כדי לעיין בו ולהביא את דבריו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 15 אורחים